Štúdio Luducrafts – veríme v potenciál hier, rešpektujeme jemnosť remesla

Katka Šiborová / 6. novembra 2014 / Lifehacking

O tom, že základom úspešného biznisu sú plné žaludky nám porozprávali chalani z novo-vzniknutého štúdia Luducrafts. Spolu s ich chief gamification designérom Oliverom Šimkom sme sa rozprávalo o ich pracovnom, spánkovom i pitnom režime a dostali sme tip na najlepšie pagáče v Bratislave.

Mohli by ste sa nám predstaviť? Kto alebo čo je Luducrafts?

Sme mladé štúdio, ktoré sa rozhodlo venovať na mieru šitej gamifikácií. Luducrafts je momentálne výsledkom spolupráce odborníkov z viacerých oblasti, ako je game design, grafický dizajn a najmodernejšie webové prístupy.

 

Ako vaše štúdio vzniklo?

Téme gamifikácie sme sa venovali čiastkovo už vyše roka. S príchodom projektu successacademy.sk nastala dobrá príležitosť naše aktivity zastrešiť pod jednotnú značku. Prišlo nám ako logický a správny krok ňou komunikovať našu víziu a naše aktivity v oblasti gamifikácie.

 

Čomu sa Luducrafts venuje?

Našu prácu by sme mohli preložiť do ľudskej reči ako: “Pomocou herných princípov pomáhame riešiť problémy klientov tým, že problém analyzujeme, nájdeme jeho možné riešenie a pomocou herných mechaník toto riešenie doručíme vo forme uvoľneného (a dúfajme, že aj zábavného) zážitku.“

 

Na akých projektoch, ak to nie je tajné, aktuálne pracujete?

Momentálne máme ešte na chrbte dokončenie zvyšného obsahu na successacademy.sk a pomáhame navrhovať gamifikáciu pre americký startup MakerSQR. Ostatné projekty by sme mohli nechať pod pokrývkou, kým nám plne nedozrejú.

 

Ako ste sa k projektu Success Academy dostali, predsa len, boli ste neznáme zoskupenie?

K success academy sme sa dostali prostredníctvom mojej stáže pre študentov v Microsoft Slovakia, kde sme okrem iného preberali aj myšlienku, ako by sme mohli vtedy ešte starú verziu portálu vylepšiť. Slovo dalo slovo a mal som možnosť najskôr porozprávať, neskôr načrtnúť a na záver “úspešne obhájiť” našu ideu, ako by sme mohli portál gamifikovať.

 

 

Aká bola skúsenosť pracovať na takomto projekte?

Pre mňa osobne jedna z najcennejších skúseností v pracovnom živote. Všetci sme mali predtým skúsenosti s rozličným typom projektov, od marketingu po vzdelávanie, ale v takomto rozsahu a časovom rozpätí to bola pre všetkých nová skúsenosť. Získali sme množstvo lekcií z oblasti time-managmentu. Na druhú stranu bolo úžasné dostať možnosť zrealizovať také veľké množstvo nápadov a otestovať mnohé prvky gamifikácie.

 

V čom spočívala vaša práca na Success Academy?

Našou úlohou bolo spraviť formu a interakciu s obsahom atraktívnejšiu, pútavejšiu. Preto sme rozdrobili problém na menšie celky a na základe nich sme zostavili celkový design gamifikácie, ktorý v ostatných mesiacoch realizujeme.

 

Na propagáciu SA ste vytvorili aj guerillovú kampaň , prečo práve tento typ kampane? A ako vás napadla tá konkrétne idea?

Projekt SA je neziskový, a preto sme sa snažili prísť s riešením, ktoré by malo správny pomer medzi nákladmi a možným dopadom. Guerilla marketing bolo niečo, čo sme chceli vždy vyskúšať, preto sme siahli po tejto zbrani. Na portály operujeme s myšlienkou, aby študent preplával vodami trhu práce ako veľká ryba. Zohnať umelého žraloka, ktorý predstavuje trh práce, a nechať ho žrať nešťastných študentov nám prišlo ako odľahčené symbolické vyjadrenie inak závažnej témy – veľké množstvo mladých ľudí končí po škole na úrade práce.

 

Ako vznikol názov Luducrafts? čo to znamená?

Luducrafts vznikol spojením latinského výrazu pre hru ludus a anglického craft – remesla. Našou ideou bolo komunikovať našu špecializáciu na gamifikáciu a prihlásiť sa k precíznosti, s ktorou remeselníci pracujú na svojich dielach.

 

Čo plánujete do budúcnosti?

V krátkodobom horizonte sa plánujeme venovať najmä prebiehajúcim projektom a vytvárať ďalšie úspešné case studies. Dlhodobejším plánom je Slovensko začleniť na mape sveta ako miesto, kde sa gamifikácia posúva vpred a aplikuje v oblastiach ako je HR, vzdelávanie, marketing alebo environmentálny rozvoj.

 

 

Kto je vašou cieľovkou?

Myslím, že pri gamifikácií je pomerne náročné sa voči niekomu vyčleniť, ešte v nás prevláda entuziazmus, že gamifikovať sa dá takmer veľa vecí (i keď vieme, že niektoré veci sa rozhodne gamifikovať nedajú a asi ani nesmú). Ale ak by som to mal zacieliť, tak pravdepodobne mierime na klientov, ktorí sa neboja pri riešení svojich výziev siahnuť po nových a experimentálnych prístupoch, ku ktorým sa dnes gamifikácia ešte stále radí. Preto nerozlišujeme klientov podľa oblasti, ale skôr na základe charakteru problému, s ktorým nás oslovujú a prichádzajú.

 

Na čom by ste chceli pracovať v budúcnosti?

Radi by sme zapracovali v oblasti pozitívnej behaviorálnej zmeny prostredníctvom gamifikácie, napríklad v oblasti ekologických návykov ľudí, alebo pokračovali v rozvíjaní gamifikovaného vzdelávania, kde vidíme obrovský potenciál pre spoločenský prínos.

 

Ako u vás vyzerá  taký bežný pracovný deň?

V závislosti od projektu a stavu, v ktorom sa projekt nachádza, sa náš pracovný deň a niekedy aj pracovná noc mení. Na začiatku trávime hodiny nad game designom, vytvárame paper-prototypes, alebo sme zavretí v kancli a vylaďujeme grafiku, copywriting alebo programovanie.

 

Pustíte nejaké info zo zákulisia?

No, napríklad z neďalekého mäsiarstva si občas donesieme prvotriedne pagáče. I keď nie som si istý, či je toto typ zákulisnej informácie, o ktorú bude záujem.

 

 

Čím to momentálne u vás v kancelárii žije?

Momentálne stále venujeme veľa času projektu successacademy.sk. Svojím zameraním a rozsahom to je pre nás poriadna výzva, ale prvé výsledky a reakcie nám robia úsmev na tvári. Ale okrem pracovných záležitostí to u nás žilo asi aj nabehnutím na spotify – tóny novej hudby, pri ktorej sa z práce ukrajuje ľahšie, je niečo čo nás vskutku potešilo :).

 

Čo vás najviac baví na vašej práci?

Bez nejakého pátosu, myšlienka, že našou náplňou je vlastne vyčarovať ľuďom na tvári úsmev a spraviť pre ne každodenné úlohy a výzvy príjemnejšie, je samo o sebe skvelé. A keďže sme tu v tíme všetko hlavy, z ktorých každú chvíľu padajú nejaké nápady, sme radi, že gamifikácia nám ich umožňuje  do veľkej miery naplniť a zároveň sa na nich zabaviť.

 

Koľko šáliek kávy za deň padne na hlavu?

Myslím, že sa pohybujeme ešte v pekných číslach. Je to asi 2 kávy na hlavu za optimálnych podmienok.  Ale pred finišom projektu je možné toto číslo  bežne umocniť na 2.

 

Čo by ste poradili iným mladým, ktorí by sa chceli pustiť do vlastného projektu?

Myslím, že na startitup.sk sa nájde množstvo povolanejších rád ako od nás, ale ak ma niečo napadá, tak asi len, že ak majú nejaký časový odhad, nech si ho ešte vynásobia 4x a s takým časovým harmonogramom nech do toho idú. Myslím, že sa im bude pracovať podstatne ľahšie.

 

Akú otázku by ste sa spýtali sami seba?

Asi, či je ťažké presvedčiť klienta o gamifikovanom riešení.

 

A teraz by ste nám na ňu mohli odpovedať:).

No, tu by mohlo platiť jednoduché pravidlo, že ak je produkt dobrý, predá sa sám. Ak sa dobre pochopí problém, ktorý klient má, potom vieme pomocou analýzy cieľovej vzorky nastaviť celkový design tak, že rešpektuje jej špecifiká a pomáha prinášať požadované výsledky. Zväčša, keď klient vidí za hradbou herných prvkov skrytú logiku, je ľahšie pristúpiť k samotnej realizácií a získaní dôvery. Na druhú stranu máme šťastie, že za posledné roky sa objavuje stále viac a viac štúdií, ktoré dokazujú úspešnosť gamifikácie, čo nám dáva do rúk aj ďalšieho spojenca – čísla.

 

Čo je v živote dôležité?

Dobre jesť a veľa spať! Lebo oddýchnutý a najedený človek je zväčša spokojný spoločník a aj na ten pohyb sa nemusí dva krát presviedčať, takže máme kalokagatiu ako vyšitú.

 

Čo vás baví úplne, že najviac zo všetkého?

Smiať sa, lebo ciest k smiechu je hrozne veľa, takže nás to nijak neobmedzuje a vieme ho prepašovať skoro všade, takže nás vďaka tomu baví takmer všetko.

 

Ďakujeme za rozhovor!

Pridať komentár (0)