Tajemství virálních videí

  • Před dvěma měsíci se oceňovaly nejlepší virální videa na internetu za rok 2013. Dnes vám chci představit vítěznou desítku. Možná vám to pomůže zjistit, co je potřeba k tomu, aby se vaše kampaň stala opravdu virální.
image_1397469200.jpeg
  • Před dvěma měsíci se oceňovaly nejlepší virální videa na internetu za rok 2013. Dnes vám chci představit vítěznou desítku. Možná vám to pomůže zjistit, co je potřeba k tomu, aby se vaše kampaň stala opravdu virální.

 

Vyhodnocovanie virality zabezpečila americká spoločnosť Visible Measures, ktorá meria online sledovanosť a výkonnosť reklám rôznych značiek. Zároveň zbiera údaje o tom, ako ľudia tieto reklamy zdieľajú. Koncom decembra vytvorili VM svoju Top 10 virálnych reklám, v ktorej mal jednoznačný víťaz takmer 136 miliónov videní.

Najvirálnejším videom za rok 2013 sa stala reklama spoločnosti Dove s názvom Real Beauty Sketches, ktorú som ja osobne predtým ani nevidel. Veľmi pekná ukážka, ako ženy (ne)vnímajú svoju vlastnú krásu. Vo videu vystupuje profesionálny forenzný kreslič, ktorý iba na základe popisu dotyčných žien a cudzích ľudí kreslí ich portréty.

 

 

Čo bolo teda tou najdôležitejšou prísadou k úspešnému virálnému videu? “Popravde, asi nato nie je žiadna ľahká a jednoznačná odpoveď,“ hovorí James Whatley, social media director v Ogilvy & Mather Advertising London. “V podstate to je, ako keby ste sa snažili nájsť manuál na výhru v loterií. Môže exisovať na to niekoľko tipov, ale výhra je vždy z veľkej časti náhodná. Treba však dodať, že za každou vydarenou virálnou kampaňou stoja nemalé finančné investície. Tie majú zabezpečiť dostatok lajkov a zdieľaní,“ dodal Whatley.

Inak povedané Real Beauty Sketches neuspelo len vďaka emocionálnej stránke. Základ úspechu bol bez pochyby v premakanom media plánovaní, distribúcii a PR stratégii. Preto nie je prekvapením, že veľké a známe značky dosahujú aj veľkú sledovanosť.

Kate Cooper, riaditeľka Bloom Worldwide, radí: „Predtým, ako začnete strielať tažkými kalibrami, skúste sa radšej zamerať na kvalitný storytelling, ktorý by bol mierený na väčšinu uživateľov.“ Ako príklad použila Dollar Shave Club, ktorého reklamu ste mohli vidieť aj na našej stránke. „Zamerali sa presne na to, čo v dnešnej dobe funguje,“ čiže jednoduchá myšlienka a ľahko zapamätateľné humorné podanie.

Pre väčšie značky s už existujúcou štruktúrou fanúšikov a folllowerov, či už na Facebooku alebo Twitteri, má zmysel sústrediť sa na tzv. microcontent z jednoduchého dôvodu. Tým je, že fanúšikovania ochotnejšie zdieľajú nový content.

 

Podľa Cooprovej sa tento microcontent dá charakterizovať v 3 bodoch:

 

1)    plánovať content na špeciálnu udalosť – Valentín alebo nejakú športové podujatie,

2)    real-time content, čo by mala byť rýchla a responzívna reakcia na aktuálnu tému alebo udalosť,

3)   user-generated content. Značky často stavajú svoje kampane na produktoch svojich zákazníkov, ako sú napr. instagramové fotky alebo odporúčania na dovolenku, a pod.

 

2013 Top Ten virálnych videí:

1.Dove – Real Beauty Sketches: 135,838,683 videní

2.Turkish Airlines – The Selfie Shootout: 133,722,104 videní

3.Volvo Trucks – Epic Split: Live Test 6: 102,430,941 videní

4.Google – Chrome For: 95,598,261 videní

5.Evian – Baby & Me: 75,779,488 videní

6.Intel/Toshiba – The Power Inside: 70,052,385 videní

7.5-Hour Energy – 5-Hour Energy Helps Amazing People: 67,860,563 videní

8.Jay-Z – Magna Carta Holy Grail: 57,344,188 videní

9.YouTube – What Does 2013 Say?: 56,230,354 videní

10.Miami Heat – Harlem Shake Miami Heat Edition: 55,087,246 videní

 

 

 Zdroj: thegurdian.com, youtube.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech