Tento slovenský startup chce dobyť Ameriku, dostal sa medzi najrýchlejšie rastúce

  • Slovenský startup Kontentino sa dostal medzi 100 najrýchlejšie rastúcich vo svojom segmente
  • Svoje ambície chce pretaviť na americkom trhu, kde plánuje prísť s novým produktom
BeFunky-collage (1)
Bohumil Poksfetl/Kontentino
  • Slovenský startup Kontentino sa dostal medzi 100 najrýchlejšie rastúcich vo svojom segmente
  • Svoje ambície chce pretaviť na americkom trhu, kde plánuje prísť s novým produktom

Slovenský startup Kontentino, ktorý svojím zákazníkom ponúka online riešenia na základe softvéru (SaaS), sa dostal medzi 100 najrýchlejšie rastúcich vo svojom segmente. Téme sa venoval aj magazín Forbes.

Startup ponúka online marketingové riešenia, ktoré pomáhajú pri spravovaní marketingu na sociálnych sieťach.

Do prvej 100 najrýchlejšie rastúcich startupov sa slovenská firma dostala po prvýkrát a obsadila 60. pozíciu. Rebríček zostavoval prestížny portál Latka. Dokopy sa zapojilo 3500 firiem z celého sveta.

Ako povedal pre magazín Forbes CEO spoločnosti Bohumil Pokštefl, rok 2019 bol pre Kontentino úspešný a startupu sa podarilo dosiahnuť tržby milión eur. Oproti roku 2018 je to viac ako polovičný nárast.

zdroj: Kontentino

Čo je Kontentino?

„Dnes ponúkame jedno z top riešení pre marketingové tími na strane agentúr a značiek, kde im pomáhame efektívnejšie plánovať a schvaľovať vytvorený obsah a reklamu nielen na FB ale aj na IG LN TW. Vďaka nášmu riešeniu vedia ušetriť až 30% času na administratívnych úlohách ktorý môžu venovať práve kreativite,“ hovorí pre Startitup CEO spoločnosti Bohumil Pokstefl.

„Najväčšia konkurenčná výhoda oproti ostatným social media toolom je hlavne v jeho jednoduchosti. Podľa nás obsahuje všetky potrebné a praktické funkcie pre plánovanie a schvaľovanie facebookových postov a zároveň je aj veľmi jednoduchý pre klientov, ktorí nemajú čas študovať náročnejšie nástroje,“ povedali v rozhovore pre Startitup zástupcovia Kontentino.

Myšlienka Kontentina vznikla ešte pred pár rokmi v reklamnej agentúre Triad a softvér mal fungovať len interne. Neskôr sa produkt podarilo dostať aj za hranice Slovenska.

V súčasnosti je pre nich najväčšou výzvou americký trh, kde chce firma podľa Forbes ponúknuť nový produkt. V súčasnosti už má tisíce zákazníkov a svoje portfólio sa snaží rozširovať. Spojené štáty sú pre Kontentino po Česku a Slovensku najväčším trhom.

Kontentino ponúka pre svojich zákazníkov rôzne cenové ponuky, od najlacnejšieho balíku XS, ktorý stojí 49 eur po balík „Large“, ktorý Kontentino ponúka za 279 eur. Služba sa dá samozrejme prispôsobiť na mieru.

zdroj: Kontentino

Exponea s veľmi podobným biznis modelom

Marketingovú platformu založenú na vlastnom softvéri ponúka aj slovenská firma Exponea, ktorá sa blíži k tržbám 10 miliónov. Jej strata však na slovenskom trhu narastá. Je to veľmi podobný, až totožný biznis model, ako má Kontentino.

CEO spoločnosti Peter Irikovský sa pre Startitup vyjadril, že „break even“, teda stav, keď sa kontrahované mesačné tržby rovnajú nákladom, má nastať v priebehu roka 2020. Svetové zisky a tržby Exponea momentálne nepoznáme.

Čítaj viac>> Najhodnotnejší slovenský startup je v miliónových stratách, dostane sa z toho?

„Exponea má stále značný rastový potenciál, preto sa v tejto fáze prirodzene zameriava na získanie väčšieho trhového podielu. Exponea je SaaS (softvér ako služba), zákazníci teda platia pravidelný, väčšinou mesačný poplatok. Náklad na získanie nového klienta je obvykle omnoho vyšší ako jeho jednorázový poplatok,“ povedal pre Startitup investičný manažér Jaroslav Ľupták z Neulogy Ventures.

zdroj: Exponea

Ťažko získaný klient

Biznis plán Exponea aj Kontentina je založený na tzv. SaaS – čo v preklade znamená softvér ako služba. Ako si to vysvetliť? V praxi to chápeme tak, že firma ponúkne softvér, ktorý využíva, teda prenajíma zákazník a nemusí si teda vytvárať svoj vlastný za tisíce eur.

Čítaj viav >> Exponea ohlásila investíciu 15 miliónov. Dobyjú Slováci startupový svet?

V tomto prípade zákazník platí len za daný prenájom softvéru a týmto spôsobom spoločnosť zarába. Často je pri tomto biznis modely získavanie zákazníkov veľmi drahé a dôležitú úlohu zohráva fakt, koľko zákazníkov na konci roka zostane platiť „členstvo“ a koľko sa odhlási.

„Náklad na získanie nového klienta je obvykle omnoho vyšší ako jeho jednorázový poplatok,“ hovorí pre Startitip investičný manažér Jaroslav Ľupták.

Zdroj: Forbes.sk

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech