Tesco spája v slovenských mestách sily so startupom a prichádza s expresnou novinkou

  • Potravinový reťazec Tesco prichádza s logistickými novinkami, ktoré sa dotknú rozvozu potravín
  • Slovenské domácnosti začínajú častejšie využívať donášky potravín až domov k dverám
BeFunky-collage (1)
TASR
  • Potravinový reťazec Tesco prichádza s logistickými novinkami, ktoré sa dotknú rozvozu potravín
  • Slovenské domácnosti začínajú častejšie využívať donášky potravín až domov k dverám

Rozvoz potravín priamo domov sa stáva na Slovensku každodennou realitou. Tesco, ako jeden z najväčších potravinových reťazcov na Slovensku, zaznamenal v priemere až 800-tisíc dodaných produktov mesačne. To všetko na viac ako 100-tisíc kilometrovej dopravnej sieti.

Aktuálne prichádza s novinkou, v rámci ktorej uzavrel dohodu s externým dodávateľom DoDo. Spoločnosť má Tescu pomôcť rozviesť viac potravín do slovenských domácností.

Novinka s externou firmou

„Tesco na rozvoz objednaného tovaru využíva aj služby externého prepravcu DoDo. Dodávky sú vyrobené na mieru a majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť pre dodržanie teplotného reťazca,“ hovorí Michaela Lehotská zo spoločnosti Tesco.

Spoločnosť DoDo je českou firmou, ktorá už u našich susedov podľa portálu Czechcrunch úplne nahradila bielo-modré Tesco dodávky. DoDo už spolupracuje s J&T Bankou, KFC alebo Datartom.

„Tesco Online nákupy sú na Slovensku dostupné už pre 1,9 milióna ľudí a úspešne fungujú v mestských a prímestských častiach Bratislavy, Nitry, Trnavy, Košíc, Prešova, Žiliny, Martina a Považskej Bystrice, pričom zákazníci si môžu vybrať z vyše 14 500 výrobkov. Služba Tesco Online nákupy dopĺňa široké spektrum rôznych formátov našich predajní na Slovensku a od jej spustenia v roku 2012 si ju Slováci veľmi rýchlo obľúbili,“ hovorí Lehotská.

Čítaj viac >> Tesco daruje nepredané potraviny zo všetkých svojich predajní na Slovensku ľuďom v núdzi

Reťazcu Tesco sa na Slovensku dlhodobo darí, aj napriek špekuláciám, kedy mal britský reťazec zo Slovenska úplne odísť. To sa nakoniec nestalo a za minulý rok hospodárilo Tesco podľa Finstatu s tržbami na úrovni vyše 1,4 miliardy eur. Tesco vykázalo zisk takmer 50-miliónov.

Reťazcu na Slovensku dýcha na krk nemecký gigant Lidl, ktorá svoje tržby navyšuje každý rok od 2010 a za minulý rok to bolo viac ako 1,2 miliardy. Porovnateľne je na tom reťazec Kaufland s tržbami cez 1,1 miliardami eur.

👉 Hledáme posily! 👈Ať hledáte HPP nebo brigádu u nás budete vítáni. 💚Stačí řidičský průkaz B a úsměv ve tváři. Nástup…

Gepostet von DoDo am Donnerstag, 3. Oktober 2019

 

Povinnosť darovania potravín

Tesco prišlo na Slovensko pred dvadsiatimi rokmi, v júni 1999. V Nitre ponúklo vyše 7 000 metrov štvorcových predajnej plochy a umožnilo zákazníkom nakúpiť všetko potrebné pod jednou strechou. Bol to vôbec prvý hypermarket na Slovensku a miesto, ktoré Slovákom prinieslo najširšiu ponuku produktov na trhu.

Viac čítaj TU>>Takto to vyzeralo v prvom hypermarkete Tesco na Slovensku, svoje brány otvoril pred 20 rokmi

Značka naposledy získala mediálnu pozornosť vďaka spolupráci s Potravinovou bankou, kde Tesco pravidelne daruje svoje nepredané potraviny. Výrobky tak nekončia v koši, ale putujú ľuďom v núdzi. Doteraz reťazec daroval viac ako 8-tisíc ton potravín.

Od roku 2024 by mal platiť zákon, ktorý bude ukladať povinnosť pre slovenské reťazce darovať nepredané potraviny charitám.

Viac čítaj TU>>Povinné darovanie potravín po lehote trvanlivosti charitám sa znova posúva, počkáme si pár rokov

„Celý svet sa borí s plytvaním potravinami. Až tretina celosvetovej produkcie potravín končí ako odpad. Za týmito číslami nezaostáva ani SR, kde 700-tisíc ton potravín končí ročne v košoch. Tieto potraviny, ktoré doteraz putovali do koša, môžu byť použité práve pre charitu. Plytvanie potravinami je aj plytvaním zdrojmi,“ uviedla v NR SR poslankyňa Eva Antošová.

Zdroje: Czechcrunch.cz, Finstat

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá