Tesco spája v slovenských mestách sily so startupom a prichádza s expresnou novinkou
- Potravinový reťazec Tesco prichádza s logistickými novinkami, ktoré sa dotknú rozvozu potravín
- Slovenské domácnosti začínajú častejšie využívať donášky potravín až domov k dverám
- Potravinový reťazec Tesco prichádza s logistickými novinkami, ktoré sa dotknú rozvozu potravín
- Slovenské domácnosti začínajú častejšie využívať donášky potravín až domov k dverám
Rozvoz potravín priamo domov sa stáva na Slovensku každodennou realitou. Tesco, ako jeden z najväčších potravinových reťazcov na Slovensku, zaznamenal v priemere až 800-tisíc dodaných produktov mesačne. To všetko na viac ako 100-tisíc kilometrovej dopravnej sieti.
Aktuálne prichádza s novinkou, v rámci ktorej uzavrel dohodu s externým dodávateľom DoDo. Spoločnosť má Tescu pomôcť rozviesť viac potravín do slovenských domácností.
Novinka s externou firmou
„Tesco na rozvoz objednaného tovaru využíva aj služby externého prepravcu DoDo. Dodávky sú vyrobené na mieru a majú špeciálnu časť na prevoz trvanlivých potravín, chladiacu a mraziacu časť pre dodržanie teplotného reťazca,“ hovorí Michaela Lehotská zo spoločnosti Tesco.
Spoločnosť DoDo je českou firmou, ktorá už u našich susedov podľa portálu Czechcrunch úplne nahradila bielo-modré Tesco dodávky. DoDo už spolupracuje s J&T Bankou, KFC alebo Datartom.
„Tesco Online nákupy sú na Slovensku dostupné už pre 1,9 milióna ľudí a úspešne fungujú v mestských a prímestských častiach Bratislavy, Nitry, Trnavy, Košíc, Prešova, Žiliny, Martina a Považskej Bystrice, pričom zákazníci si môžu vybrať z vyše 14 500 výrobkov. Služba Tesco Online nákupy dopĺňa široké spektrum rôznych formátov našich predajní na Slovensku a od jej spustenia v roku 2012 si ju Slováci veľmi rýchlo obľúbili,“ hovorí Lehotská.
Reťazcu Tesco sa na Slovensku dlhodobo darí, aj napriek špekuláciám, kedy mal britský reťazec zo Slovenska úplne odísť. To sa nakoniec nestalo a za minulý rok hospodárilo Tesco podľa Finstatu s tržbami na úrovni vyše 1,4 miliardy eur. Tesco vykázalo zisk takmer 50-miliónov.
Reťazcu na Slovensku dýcha na krk nemecký gigant Lidl, ktorá svoje tržby navyšuje každý rok od 2010 a za minulý rok to bolo viac ako 1,2 miliardy. Porovnateľne je na tom reťazec Kaufland s tržbami cez 1,1 miliardami eur.
👉 Hledáme posily! 👈Ať hledáte HPP nebo brigádu u nás budete vítáni. 💚Stačí řidičský průkaz B a úsměv ve tváři. Nástup…
Gepostet von DoDo am Donnerstag, 3. Oktober 2019
Povinnosť darovania potravín
Tesco prišlo na Slovensko pred dvadsiatimi rokmi, v júni 1999. V Nitre ponúklo vyše 7 000 metrov štvorcových predajnej plochy a umožnilo zákazníkom nakúpiť všetko potrebné pod jednou strechou. Bol to vôbec prvý hypermarket na Slovensku a miesto, ktoré Slovákom prinieslo najširšiu ponuku produktov na trhu.
Značka naposledy získala mediálnu pozornosť vďaka spolupráci s Potravinovou bankou, kde Tesco pravidelne daruje svoje nepredané potraviny. Výrobky tak nekončia v koši, ale putujú ľuďom v núdzi. Doteraz reťazec daroval viac ako 8-tisíc ton potravín.
Od roku 2024 by mal platiť zákon, ktorý bude ukladať povinnosť pre slovenské reťazce darovať nepredané potraviny charitám.
„Celý svet sa borí s plytvaním potravinami. Až tretina celosvetovej produkcie potravín končí ako odpad. Za týmito číslami nezaostáva ani SR, kde 700-tisíc ton potravín končí ročne v košoch. Tieto potraviny, ktoré doteraz putovali do koša, môžu byť použité práve pre charitu. Plytvanie potravinami je aj plytvaním zdrojmi,“ uviedla v NR SR poslankyňa Eva Antošová.
Zdroje: Czechcrunch.cz, Finstat