Toto sú najlepšie reklamy, ktoré sa tento rok objavili na prestížnom festivale Cannes Lions

  • Nike, Ikea, New York Times ale aj menej známe značky sršia kreativitou
  • Vážne ale aj vtipné či užitočné témy, to všetko ponúka festival Cannes Lions
zdroj: wikipedia.org-Utente:Leo Mercury , unsplash.com
  • Nike, Ikea, New York Times ale aj menej známe značky sršia kreativitou
  • Vážne ale aj vtipné či užitočné témy, to všetko ponúka festival Cannes Lions

Cannes Lions vo Francúzsku je medzinárodný festival kreativity, ktorý trvá od 17. júna do 21. júna a je dejiskom udeľovania cien za kreatívne reklamné spoty či kampane, ale aj za kreatívne nápady, nástroje, marketing či mobilné aplikácie. Počas piatich jedinečných večerných show sú odprezentované tie najkreatívnejšie výtvory z rôznych oblastí z celého sveta. Medzi to najzaujímavejšie, čo sa na festivale doposiaľ ukázalo patria okrem iných aj tieto práce, na ktoré sa spoločne pozrieme.

THE TAMPON BOOK

S jedným z najkreatívnejších nápadov za posledné obdobie prišla spoločnosť The Female Company, ktorá predáva organické tampóny. Spoločnosť sa snažila o zníženie vysokej dane (19%) na ich tampóny, v porovnaní s inými produktmi ako kaviár či knihy, pri ktorých je daň omnoho nižšia (7%). Našli riešenie, keď spustili predaj tzv. The Tampon Book – tampóny balené v knihe, čím dosiahli svoj cieľ.

CARLINGS

Nórska značka oblečenia Carlings predstavila prvú virtuálnu kolekciu oblečenia adDress the Future, do ktorého sa oblečieš len vo virtuálnom svete a zabrániš tak plýtvaniu a tvorbe textilného odpadu. „Naša generácia žije v paradoxe. Na jednej strane milujeme prezentovať náš štýl a kreativitu online, no na druhej strane chceme znížiť tvorbu odpadu, ktorý ma negatívny vplyv na našu prírodu… Nepísané pravidlo hovorí, že nemôžeme byť videní online 2x v jednom outfite.“ Úryvok z textu videa dokonale vystihuje, o čo sa značka usiluje.

THE NEW YORK TIMES

New York Times s kampaňou Pravda stojí za to poukazuje na náročnú a tvrdú prácu novinárov, ktorí často krát v teréne siahnu na dno svojich síl a musia preukázať vlastnosti, ktorým sa venuje séria videí z tejto kampane, ako sú napríklad prísnosť, odvaha, vytrvalosť či nebojácnosť.

BURGER KING

Všetci dobre poznáme Burger King a jeho obľubu si vo svojich marketingových či reklamných kampaniach strieľať a uťahovať z konkurencie, predovšetkým z McDonald’s . Práve kampaň The Whopper Detour je stelesnením toho, ako využiť konkurenciu pre svoj prospech a ešte si z nej aj poriadne vystreliť. Stačilo byť v blízkosti prevádzky McDonaldu a objednať Whopper, cena bola v tom prípade iba 1 cent.

IKEA

Samozrejme, chýbať tu nesmie ani IKEA, ktorá svojou kreativitou a nápadmi vždy dokáže zaujať. Nábytok s označením ThisAbles bol vytvorený s cieľom priniesť a vytvoriť pre ľudí s telesným postihnutím nábytok, ktorý budú môcť využívať v plnej miere a bez problémov. Zároveň im do značnej miery uľahčí a spríjemní ich životy.

GREENPEACE

Cannes Lions sa do značnej miery na vlne vážnych tém, čoho skvelým príkladom je kampaň Greenpeace za podpísanie petície proti používaniu palmového oleja, ktorého pestovanie spôsobuje masívne ubúdanie lesov na našej planéte. Sprevádzalo to vynikajúce animované video, ktoré nepotrebuje bližší komentár.

THIS IS AMERICA

Skladba This is America je pri najmenšej miere kontroverzná, avšak o to viac pravdivá. Skvelý provokatívny videoklip v hlavnej úlohe s hercom, komikom a hudobníkom Childis Gambino (Donald Glover) je doplnený o chytľavú melódiu s textom, ktorý naráža na problémy USA ako sú rasizmus či násilie.

NIKE

Kreativitu a nápaditosť dokonale vystihuje športová značka Nike, ktorá v Chicagu pretvorila starý a do značnej miery schátraný kostol na moderné kultúrne a športové stredisko pre deti, ktoré im ponúka neobmedzené a bezpečné miesto pre zábavu a športovanie, palec hore.

BLUESMAN

Na tému rasizmu spracoval krátke video spolu s videoklipom aj brazílsky rapper Baco Exu Do Blues, ktorý si servítku pred ústa rozhodne nebral. Vo svete jeho videoklip vôbec nebol tak známy ako vyššie spomínaný Childis Gambino, no to v žiadnom prípade neznižuje jeho kvalitu a odkaz, ktorý chce šíriť.

5B

K videniu na festivale bol aj krátky „dokumentárny“ film s názvom 5B rozprávajúci príbeh o zdravotných sestrách z 80-tych rokov minulého storočia, ktoré v nemocnici v San Franciscu pomáhali ľuďom s AIDS na prvom oddelení v USA. Krásny príklad toho, že skutočný hrdinovia nie sú tí z filmov, ale ľudia z bežného života.

DREAM CRAZY

Dobre známa kampaň Dream Crazy od Nike si tu svoje miesto bez pochýb zaslúži, pretože bojuje a podporuje sny ľudí a motivuje, aby si sa nikdy nevzdával a mal šialené sny, aj keď to nie je vždy najjdednoduchšie. Veď sny sa plnia len tým, ktorí snívajú.

zdroje: youtube.com; imdb.com

Najnovšie video