Nike promuje ženský svetový futbalový šampionát perfektnou reklamou

  • Nike a skvelé športové reklamy idú ruka v ruke už dlhé roky
  • Športový gigant tentokrát vsadil na kombináciu príbehu a malého dievčatka
  • Posolstvom spotu je, aby sme nikdy neprestali snívať a to už od útleho detstva
zdroj: pixabay.com/@stocksnap - unsplash.com/@izuddinhelmi
  • Nike a skvelé športové reklamy idú ruka v ruke už dlhé roky
  • Športový gigant tentokrát vsadil na kombináciu príbehu a malého dievčatka
  • Posolstvom spotu je, aby sme nikdy neprestali snívať a to už od útleho detstva

Nike opäť neostalo svojej povesti nič dlžné a vo svojej najnovšej reklame Dream Further pred blížiacimi sa ženskými Majstrovstvami sveta 2019 vo futbale vo Francúzsku opäť oslavuje silu žien v športe. Už viackrát sme ťa informovali o reklame s podobnou tématikou, naposledy to bola hendikepovaná šermiarka Beatrice Vio a o čosi neskôr hviezdila v hlavnej úlohe Serena Williams.

Zatiaľ čo predchádzajúce reklamy boli kratšie a mali dĺžku len niečo cez jednu minútu, v tomto prípade ide o podstatne dlhšiu reklamu presahujúcu 3 minúty, počas ktorých sa na obrazovke objavia najväčšie futbalové hviezdy, ktoré značka sponzoruje. Hlavnou postavou je len 10-ročná Makena Cook, ktorá sa nebojí snívať, a tak sa po jej boku striedajú najväčšie hviezdy ženského futbalu súčasnosti, ako napr. Američanka Crystal Dunn, Brazílčanka Andresa Alvec či Francúzka Amandine Henry, informuje news.nike.com, kde nájdeš menovitý zoznam všetkých slávnych osobností, ktoré sa v reklame objavili.

„Nemeň svoje sny. Zmeň svet“ znie motivačný slogan v závere spotu.

Najnovší spot patrí do série motivačných Dream Crazy a rovnako ako v predchádzajúcich prípadoch za ich výrobou stojí podľa campaignlive.co.uk agentúra Wieden + Kennedy, ktorá stojí za vôbec najúspešnejšími reklamami spoločnosti. Kedže sú príjmy, mediálny záujem a popularita ženského futbalu v porovnaní s mužským značne v úzadí, Nike sa stále viac a viac usiluje o popularizáciu ženského futbalu a nabáda ženy k odvahe a k bláznivým snom.

Je zrejmé, že jednou reklamou sa nepodarí dosiahnuť rovnosť žien a mužov vo futbale a v športe ako takom, no Nike žiadne rozdiely nerobí. Rovnako ako promovalo mužský šampionát, to robí aj teraz pri „ženskom“ futbalovom sviatku a neváha na to minúť veľké peniaze, ktoré si najnovší spot isto vyžiadal. Ďalším dôkazom, že to Nike myslí naozaj vážne a ženský futbal považuje za rovnocenný k tomu mužskému je, že táto reklama bežala počas sobotňajšieho finále mužskej edície Ligy majstrov, informuje soccernation.com.

Zaujímavosť: Makena Cook sa v reklame objavila v limitovanej edícii dresu Dream Further, čo je vôbec prvý detský futbalový dres vyrobený špeciálne len pre dievčatá.

zdroje: news.nike.com; soccernation.com; campaignlive.co.uk;

Najnovšie video