Transformmácia Axe – ako sa deodorant na lov žien stal znakom gentlemanstva a elegancie

  • Ak dnes vie ľudí niečo vytočiť viac ako ponožky v sandáloch, tak to zrejme budú zo všetkých strán kričiace stereotypy. Zaužívané stereotypy nie sú zaužívanými pre nič za nič, ale preto, že sa ich spoločnosť naučila akceptovať. Originalita a dôvera v jedinečnosť sú nástroje, ktorými sa Axe rozhodlo stereotypy zbúrať.
ax
youtube.com
  • Ak dnes vie ľudí niečo vytočiť viac ako ponožky v sandáloch, tak to zrejme budú zo všetkých strán kričiace stereotypy. Zaužívané stereotypy nie sú zaužívanými pre nič za nič, ale preto, že sa ich spoločnosť naučila akceptovať. Originalita a dôvera v jedinečnosť sú nástroje, ktorými sa Axe rozhodlo stereotypy zbúrať.

Písal sa rok 2008, Axe predstavilo kampaň s čokoládovým mužom, ktorému neodolá žiadna žena. V časoch, keď žena patrí len do kuchyne a muž je lovcom, funguje všetko ako má. Axe reaguje humorom a nadhľadom, ktoré ho posúvajú o level vpred.

Veci sa však hýbu, spoločnosť sa mení a svet Axe nezaostáva. Keď si len jedným z davu, máš prehraté. Stereotypy sa nenosia, rovnako ako sa nenosia prepotené tričká.


Ľudia sa konečne začínajú otvárať novým myšlienkam, štýlom a pohľadom na svet. V online svete sa pritom veci hýbu o poznanie rýchlejšie. Čo bolo pred 10 rokmi nepredstaviteľné, sa  dnes stáva bežným.

Dnešní muži už nie sú len čokoládovými figúrkami, z ktorých si chce každá žena odhryznúť len preto, že výnimočne voňajú. K nikomu z nás predsa ešte neprileteli anjeli len preto, že sme použili deodorant.

Aj napriek rýchlej modernej dobe a sociálnemu pokroku Axe svojím výskumom prišlo na nečakané zistenie. Počas ich práce s viac ako 3 500 mužmi v 10 krajinách sveta odhalili, že mužské sebavedomie je šokujúco nízke. Príčinou sú zo všadiaľ kričiace očakávania a tlak spoločnosti na to, ako by mal ideálny muž vyzerať – široké ramená, ploché brucho, ostrá čeľusť.

Značka Axe pochopila, že nie každý muž vyzerá ako z reklamy na spodné prádlo a zároveň nie všetky ženy túžia po takomto mužovi. Preto sa rozhodla zmeniť prístup svojej komunikácie a zamerala sa na moderného muža. Predstavila novú radu produktov, ktoré vyzývajú mužov k rebelstvu proti zaužívaným stigmám.

Každý z nás si niekedy povedal – toto nemôžem urobiť, toto neskúsim, toto sa nehodí. Vo vyjadrení samých seba brzdili mužov pod kožu zaryté stereotypy. Priznajme si, koľkí z nás majú v skrini kúsok, ktorý sa nám veľmi páči, ale nemáme odvahu ho nosiť medzi ľudí? Axe na to odpovedá kampaňou Find your magic. Každý má v sebe niečo, čo ho robí jedinečným. Využi to a postav na tom svoj osobný štýl!

Dnes je tou najúčinnejšou zbraňou a návnadou na ženy neokopírovateľná jedinečnosť. Ak je muž sám sebou, nepotrebuje používať žiadne umelé triky a taktiky. Nič nie je viac sexi ako zdravá dávka sebavedomia. Štúdie dokázali, že 9 z 10 žien považuje za najatraktívnejšie na mužoch to, keď sú sami sebou.

Značka nenecháva nič na náhodu a svoju komunikáciu servíruje každému publiku na mieru. Nič také ako jedna kampaň pre všetky trhy sa nekoná. Na odprezentovanie kampane Find your magic Axe prizvala youtubera Goga. Týmto krokom sa im podarilo trafiť klinec po hlavičke. Predsa len, názory youtuberov si dnešná generácia berie k srdcu viac ako rady od mamy.

To, ako na mladých fungujú influenceri a to, ako s nimi nenútene pracovať, Axe predviedlo aj na reklame Etiketa 21., ktorá sa objavila rok pred začiatkom komunikácie Find your magic. Tu vystúpil raper Majk Spirit v sérii videí, ktoré mali trefný príbeh s pointou, ktorý ľudí bavil. Preto nebolo prekvapením, že sa Axe pustilo do spolupráce s influencermi aj v ich najnovšej kampani.

Axe dnes vyzýva všetkých mužov, aby sa nebáli nájsť svoje kúzlo. Na pomoc im neposiela len obyčajnú sprchou v plechovke, ale doplnok, vďaka ktorému vynikne unikátny štýl každého moderného gentlemana. Pri značke treba určite spomenúť aj nabehnutie na vlnu minimalizmu, ktorý sa odrazil na ich flakónoch. Tie sú samé o sebe doplnkom, ktorý sa nehanbíš vytiahnuť na verejnosti.

Čo sa týka vôní, aj tu prichádza k prerodu. Z noviniek od Axe si totiž vyberie každý typ muža. Či už ide o biznismena, športovca či študenta. Axe stavilo na unikátnosť a tri novinky skvele vystupujú z radov nudných deodorantov zaplavujúcich trh. Ľadové pižmo a zázvor, drevo bohov a vanilka či tabak a jantár? Vyber si sám. :)

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech