V Sili­con Val­ley vie pora­diť aj bez­do­mo­vec — Prí­beh Kega­na Abbot­ta, zakla­da­te­ľa Print­wa­re

Ľudovít Nastišin / 18. februára 2015 / Business

Mla­dý pod­ni­ka­teľ Kegan Abbott bol na krát­kom výle­te v Sili­con Val­ley, kde hľa­dal deve­lo­pe­rov pre jeho Star­tUp Print­wa­re. Naj­cen­nej­šiu radu však zís­kal od jed­né­ho bez­do­mov­ca. V San Jose prša­lo a Kegan videl ako sa zamest­na­nec potra­vín sna­ží vyho­diť bez­do­mov­ca z obcho­du. Abbott mu teda kúpil san­dwi­ch, sadol si s ním na kávu a ako odme­nu dostal jed­nu naozaj cen­nú radu.

 

Bezdomovec povedal, "Vidím, že robíš naozaj veľa pre iných ľudí. Spomaľ, počúvaj svoje srdce a rob to čo je podľa teba správne." Banálna veta poviete si, no v tom momente Abbott zavolal svojim rodičom a povedal im, že si svoj výlet predlžuje na mesiac aby mal čas nájsť tých správnych ľudí pre jeho Printware.

 

 

Nakoniec ostal bývať zadarmo v "hacker house", kde sa dohodol s hostiteľom  na tom, že mu pomôže vylepšiť zážitok z miesta pre iných hostí. Varil jedlá, robil kávu, upratoval a dokonca aj vypisoval parkovacie lístky pre tých, čo nehovorili anglicky. Medzitým sa neustále stretával s developermi, dizajnérmi a marketérmi. Každý deň mal obed s niekym iným. Po mesiaci mal Pritware troch programátorov, dizajnéra a produktového manažéra.

 

Abbott začal programovať, keď mal 14 a založil Printware v 15tich. Myšlienka prišla, keď sa snažil vytlačiť školský projekt a v školskej tlačiarni došiel toner, jeho učiteľ mu povedal, že to potrvá 2 týždne, čo Abbott považoval za pridlhý čas.  Využil teda programátorský skill z on-line videí a fór, jednu knihu, istú dávku metódy pokus/omyl a vytvoril tak prototyp skôr ako sa školská tlačiareň spojazdnila.

 

 

Jeho otec pracoval v tlačiarenskom priemysle a tak okamžite začali prezentovať tento nápad expertom a dostávali relevantný feedback. O 4 mesiace získali prvého investora (bol to rok 2013 a Abbott mal vtedy 16).

 

Čo Abbotta motivovalo naučiť sa programovať appky?

Študoval na rôzne certifikácie - IT, CompTIA, a popri tom odvšadiaľ vnímal, že bez istej dávky schopnosti programovať to nepôjde. Začal s knihou o HTML, ktorú o štyri dni vyhodil, lebo bola nudná a nič mu nedávala. "Nikdy by som nerobil nič také ako toto," povedl Abbott. Tak prešiel na on-line fóra, kde narazil na to isté: ak chceš začať programovať, začni s HTML a potom C a C++. A ak chceš postaviť appku pre iPhone, musíš sa naučiť tieto ďalšie štyri jazyky a získať krv jednorožca a až potom (možno) budeš vedieť takú appku spraviť. Tak si povedal: "Toto robiť nejdem, nebudem sa učiť všetky tie ostatné jazyky, veď ani neviem aké to sú a už vôbec neviem, kde nájsť jednorožca." Tak si vzal knihu Objective C a hľadal cestu v nej.

 

Ako vyvažuje školu a podnikanie?

Vstáva o 6 ráno, dá si s otcom kávu, posedia pol hodinku v obývačke, kde hovoria o to čo treba v ten deň urobiť, čo sa deje a v akom štádiu je celý proces. Dá si sprchu, oblečie sa a o 7 odchádza aby bol v škole o 7:10 (škola začína o 7:17 - zvláštny čas). Počas hodiny na obed sedáva u niekoľkých učiteľov, ktorí mu dovolia používať ich kancelárie a IT na prácu. Za posledné 3 roky prakticky jedol každý obed nad počítačom počas odpovedania na maily a kódovaním. V škole nemá signál a tak je on-line len jednu hodinu, čo však nie je taký problém, lebo jeho developeri sú zo západného pobrežia a v tom čase spia. Takže ich prácu dostane v noci a v čase, kedy oni ešte spia kontroluje, opravuje, komentuje, pošle späť a v čase kedy sa vracia zo školy oni ešte len vstávajú.

Po škole si nechá hodinku pre seba a domáce úlohy, dá si olovrant a späť do práce. Keď sa jeho otec vráti z práce, dajú si večeru, ďalšiu hodinu sa rozprávajú o veciach ako "Čo ak zmeníme toto, mohlo by to fungovať?" Iterujú a robia si poznámky, potom zasa sadne za počítač a práca pokračuje. Nakoniec pred spaním chvíľka voľna na relax s Netflixom a ráno zasa rovnaký kolotoč.

 

 

 

Čo je na tom všetkom najťažšie?

Manažovanie a udržovanie odhodlania ako počas tvrdej práce tak aj vtedy, keď nejako stagnuje. Nemôžete ísť non-stop na plný plyn a tak isto ani stáť na mieste. Je to ako vlny, pár mesiacov je náročných ale po nich nasleduje istý čas na spomalenie. Mnoho podnikateľov  má problém s udržaním motivácie v čase, kedy idú veci pomaly. Keď máte objednávky, alebo dostanete funding, robíte novinky, to všetko je vzrušujúce a lákavé, ale ak neustojíte tie pomalé a nezaujímavé periódy, máte problém.

 

 

Čo je na tom najlepšie?

Budovanie produktu a riešenie problémov. Nechce vytvárať niečo, čo je pekné ale nepoužiteľné. Chce budovať niečo, čo rieši každodenné problémy, čo zľahčuje veci. 

 

Akú radu dáva mladým developerom appiek?

Nech neostávajú v neistote a strachu. Takýmto veciam budete čeliť, často aj horším, no musíte ísť stále dopredu. Ak potrebujete iPhone appku a neviete ako ju vytvoriť, povedzte jednoducho ÁNO a na spôsob prídete. Ak potrebujete biznis plán, povedzte ÁNO a vymyslite ako ho spraviť. Nemusí to byť skvelé, nemusí to byť pekné, ale ak poviete ÁNO a riešite to za pochodu, prilákate tak mnoho atraktívnych kontaktov, tých správnych ľudí, ktorí vám pomôžu, ktorí sa pozrú na váš biznis plán, appku či produkt  a povedia "oprav toto, oprav tamto". Nezáleží na tom v akom odvetví robíte, nehovorte NIE keď sa objaví príležitosť. Nezamykajte sa v izbe s názvom "neschopný úspechu".

 

Zdroj: Tech Cocktail

 

Pridať komentár (0)