Vďaka ich chlebu sa zamiluješ: Najstaršia pekáreň v krajine spojila sily s AI a výsledkom je pravá „chuť lásky“

  • Najstaršia pekáreň sa spojila s technologickou firmou
  • AI vygenerovala 50 príchutí lásky na základe piesní a seriálu
  • Začalo to ako marketingový ťah
pekárka, chlieb
Ilustračný obrázok, freepik
  • Najstaršia pekáreň sa spojila s technologickou firmou
  • AI vygenerovala 50 príchutí lásky na základe piesní a seriálu
  • Začalo to ako marketingový ťah

Ako chutí láska? Niekto by povedal, že láska je ako horká čokoláda. Iný by zas mohol tvrdiť, že je to niečo krehké ako snehová pusinka. Najstaršia japonská pekáreň prišla s odpoveďou.

Pekáreň vďaka AI vytvorila 5 druhov chlebíkov pre zamilovaných, „Love Bread“. Príchute vypočítala umelá inteligencia na základe obľúbenej romantickej televíznej série a piesní. 

Ren AI Pan, čo v preklade znamená AI Romantický chlieb, je pôvodne tradičný japonský chlebík. Jeho jedinečnosť nie je len vo farebnosti, ale aj príchutiach. Tie majú konzumentovi dať pocit zamilovanosti. O tejto zaujímavosti informoval portál CNN Travel

Chlieb podľa piesní a televíznej show

Najstaršia japonská pekáreň Kimuraya sa spojila s elektronickou spoločnosťou NEC Corporation a streamovacou plochou Abema TV. Spoločne vytvorili 5 druhov koláčikov inšpirovaných romantickým televíznym programom I Fell in Love with you Today.

Za pomoci umelej inteligencie NEC zanalyzovala rozhovory hercov v šou a texty piesní, ktoré odkazujú na ovocie a sladkosti. Prostredníctvom tejto analýzy identifikovali päť kľúčových pocitov romantiky: prvé stretnutie, prvé rande, žiarlivosť, zlomené srdce a vzájomnú lásku.

Ako informuje NEC Corporation, analýza obsahovala približne 35-tisíc piesní, ktoré súviseli s láskou a zahŕňali 183 typov ovocia, sladkostí a iných potravín. Všetky tieto piesne boli vybrané z približne miliónovej databázy japonských piesní.

AI mapka
zdroj: NEC Corporation

Ďalej technológia vyextrahovala vyše 15 hodín záberov z I Fell in Love with you Today. Odtiaľ AI previedla konverzácie na text a každú zaradila do jednej z piatich kategórií: osudové stretnutie, rande, žiarlivosť, zlomené srdce alebo vzájomná láska.

Technológia „NEC Data Enrichment“ následne priradila k textom a jedlám emocionálne skóre. Následne boli romantické texty zo show a jedlá, ktoré majú podobné emocionálne sklony, prepojené vizuálnou mapou. Vytvoril sa tak obraz o tom, ktoré jedlá prezentujú akú emóciu a naopak.

Výsledný zoznam obsahoval 50 najlepších jedál, ktoré vyjadrujú emócie lásky. Pekáreň Kimuraya následne tieto dáta zobrala a spojila ich do  rôznych chutí nadýchaného duseného chleba. Tento chlieb sa predáva od 1. februára v pekárni, ich online obchode, ale aj v rôznych potravinách v Tokiu. 

Najchutnejší marketingový ťah 

Pokiaľ ide o to, čo viedlo k tomuto neobvyklému nápadu, bol to rovnaký problém oboch značiek. Cieľom bolo zvýšiť svoju príťažlivosť medzi mladšími generáciami Japoncov. Prostredníctvom prieskumu trhu pekáreň Kimuraya zistila, že množstvo mladých ľudí hovorí, že nemajú záujem o romantické vzťahy. Napriek tomuto trendu, mladí Japonci stále majú silnú túžbu ísť na rande, zamilovať sa a skončiť s partnerom.

Spoločnosť si uvedomila túto medzeru a rozhodla sa vytvoriť AI Love Bread. Teda chlieb, ktorý vytvára chute romantiky, aby vyvolal pocity zamilovanosti, keď ho mladí ľudia jedia. V skutočnosti ich má tiež inšpirovať, aby vniesli niektoré z týchto pocitov do svojho osobného života, píše CNN. 

Vďaka chutiam sa zamiluješ

„Výber ingrediencií urobila AI, ale našou úlohou bolo vyrobiť z nich chlieb,“ povedala Yuki Kitazawa, vývojárka z pekárne Kimuraya. „Venovali sme pozornosť farbám používaným na vizuálne vyjadrenie romantických emócií a zamerali sme sa na živý a popový vzhľad Love Bread.“

Love bread
zdroj: NEC Corporation

Takto vzniklo presne 5 farebných chlebíkov. Prvým je chlieb Osudové stretnutie s príchuťou cukrovej vaty, ktorý reprezentuje sladkú a vzdušnú emóciu prvých záchvevov lásky.

Druhým chlebom je Žiarlivosť s príchuťou sladkých fialových zemiakov, hľuzovkového oleja a hrozienok. Pokračuje chlieb Prvé rande, ktorý má citrusovú chuť, presnejšie chuť limetky a pomarančovej kôry.

Posledný je chlebík s názvom Vzájomná láska, s príchuťou sladkej zmesi medu, broskyne a dračieho ovocia. 

Zdroje: CNN Travel, NEC Corporation, Unsplash/Ryan Franco

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá