YouTube zverejnil rebríček najúspešnejších reklamných kampaní na Slovensku. Prvé dve miesta valcovali internet

  • YouTube každoročne prichádza s rebríčkom, ktorý sa venuje tým najlepším reklamám roka
  • Prvé miesto si obhájil minuloročný víťaz. Pri reklamách je dôležité myslieť aj na budúcnosť
škrečky z dedolesa
Youtube/Screenshot/Dedoles/Dedoles.sk - Veselá letná kolekcia
  • YouTube každoročne prichádza s rebríčkom, ktorý sa venuje tým najlepším reklamám roka
  • Prvé miesto si obhájil minuloročný víťaz. Pri reklamách je dôležité myslieť aj na budúcnosť

YouTube zverejnil rebríček najpopulárnejších slovenských reklám za rok 2021. Reklamy sú bežnou súčasťou fungovania v online priestore, mnohým však prídu otravné a považujú ich skôr za prekážku. Vytvorenie dobrej reklamy, ktorá skutočne zaujme, zasiahne, kde má, a neotrávi, je preto naozaj náročné.

Aj na Slovensku sa nájde množstvo šikovných ľudí, ktorí s trhom jednoducho vedia pracovať. Dôkazom je desať kreatívnych a chytľavých reklám, ktoré si ľudia zamilovali. YouTube prišiel s každoročným rebríčkom YouTube Ads Leaderboard.

Prvenstvo si obhájili

Rebríček najlepších reklám je zoradený na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje počet videní, mieru organického zhliadnutia videa voči všetkým zhliadnutiam, celkovú interakciu divákov a aj čas strávený pozeraním videa.

Na prvom mieste sa v rebríčku YouTube umiestnila značka Dedoles, ktorá si tak obhájila titul z roku 2020. Tentokrát zabodovali s kampaňou Veselá letná kolekcia, ktorá vyšla z dielne ich kreatívnej agentúry Somebody & Somebody.

Reklama má v súčasnosti 1,5 milióna zhliadnutí. Ich prácu zrejme netreba nikomu v našich končinách bližšie predstavovať, škrečky s veselými ponožkami sú na Slovensku už notoricky známe.

Na druhom mieste skončila reklama na Tiger Energy Drink, s ktorou prišla kreatívna agentúra Friendly. Tí stavili na známe tváre a spojili sa so Separom a Marpom, čo zjavne zafungovalo. O obľúbenosti reklamy svedčí aj fakt, že má dnes takmer tri milióny videní.

Bronzovú medailu si z rebríčka YouTube odnáša značka Factcool, s reklamou Ja mám proste štýl. S kampaňou vyrukovala už raz spomínaná agentúra Somebody & Somebody. Tentokrát prišli s malou animovanou čivavou, ktorá sa zhostila roly módnej maniačky.

Reklama, ktorá myslí na budúcnosť

Radovan Andrej Grežo, CEO a Creative director agentúry Somebody & Somebody pre portál O médiách povedal, že je rád, že ich klienti začínajú chápať, že je rozumnejšie vytvárať dlhodobý reklamný koncept než vyrobiť osamotenú kampaň, ktorá nemyslí na budúcnosť. Kľúčovým je podľa neho prepojenie videa s výraznou audio vložkou.

V top desiatke najúspešnejších reklám sa na štvrtom mieste umiestnil aj Orange Slovensko s ich reklamou Na lásku treba dvoch z dielne agentúry Elite/Monday Lovers.

Nasledoval McDonald’s so spotom Rozbalili jsme originální burger z roku 1955! Jak chutná?. Za ním stojí agentúra Bubble. Slováci si obľúbili aj reklamu od O2 Nie všetkému sa dá veriť, ktorá poukazuje na problematiku hoaxov, a prišli s ňou agentúry Free Andy a TRIAD.

Na siedmej priečke je Prvá stavebná sporiteľňa s reklamou Úverový certifikát. Aby ste vedeli, na čo máte, na ktorej sa podieľala agentúra Istropolitana Ogilvy.

Nasledoval Relax s videom Je tady Bubble tenis!? Studio Relax – Díl 30. Na predposlednom mieste skončil Kaufland s reklamou Hviezdne pokušenie, v ktorej znie známa pieseň Sladké mámení a vystupuje Zdena Studenková, pripravila ju agentúra This is LOCCO.

Top desiatku uzatvára Maybelline s videom Získej pevnou ruku u malování linek – Make-up in the City S09 E02, za ktorým stojí agentúra Bubble.

Zdroje: O médiách, YouTube

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá