Ako začať s reklamou na internete

  • Na to, aby si urobil z nápadu produkt alebo biznis, potrebuješ získať zákazníkov, ktorí majú reálny záujem o tvoj výtvor. Týchto zákazníkov môžeš získať aj vďaka dobre cielenej reklame a pokiaľ nevieš, ako s reklamou začať, alebo si myslíš, že tvoja kampaň by mohla byť efektívnejšia, prečítaj si zopár tipov, ako na to.
e060b6621c14e2b57a2a36485c89f6bb
  • Na to, aby si urobil z nápadu produkt alebo biznis, potrebuješ získať zákazníkov, ktorí majú reálny záujem o tvoj výtvor. Týchto zákazníkov môžeš získať aj vďaka dobre cielenej reklame a pokiaľ nevieš, ako s reklamou začať, alebo si myslíš, že tvoja kampaň by mohla byť efektívnejšia, prečítaj si zopár tipov, ako na to.

Stránka a nastavenie produktu

Uisti sa, že tvoja stránka je plne funkčná a zrozumiteľná pre každého ešte predtým, než ju rozbehneš naplno a začneš s jej propagáciou. Mal by si mať priame a jednotné reklamy, komplexný dizajn a mal by si poznať nástroje na meranie návštevnosti. Ak si chceš overiť, či je tvoja stránka skutočne funkčná a chceš vychytať všetky bugy, pozri sa na nástroje, o ktorých sme písali v tomto článku.

pexels-photo-large

foto: negativespace.co

 

Efektívne meranie

Aby nalievanie peňazí do reklám malo zmysel, musíš vedieť, ako merať efektivitu jednotlivých reklám. Na každú jednu online reklamu, ktorú zavesíš, musíš mať špecifickú URL(odkaz), aby si poznal UTM parametre. Ide o parameter, ktorý identifikuje vyhľadávacie zariadenie. V praxi: dozvieš sa, odkiaľ sa ľudia na tvoju stránku preklikli. Môže to byť napríklad cez klikaciu reklamu, Google, alebo iný vyhľadávací nástroj.

Vďaka tomu zistíš, ktorý z vyhľadávacích nástrojov je najefektívnejší a môžeš prestať platiť za tie, ktoré sa nevyužívajú.

space

foto: wikimedia.org

 

Aby si zistil, odkiaľ ti teda prichádzajú jednotlivé „kliky“ môžeš manuálne vytvárať linky cez túto stránku od Google. Na ich sledovanie fungujú napríklad MixPanelGoogle Analytics.

 

Testovanie rôznych kanálov

Pravdepodobne najlepšie kanály na spustenie reklamy sú AdWords a Facebook, avšak nemusí to byť pravidlom. Po spustení reklamy by si mal sledovať, nakoľko sú efektívne a rozhodnúť sa, ako postupovať ďalej.

 

AdWords

AdWords ti pri spúšťaní poskytne kompletný návod krok za krokom. (navyše ponúka zadarmo 75$ kredit) Nedávno bol dokonca spustený AdWords Express, ktorý celý tento proces ešte viac uľahčuje.

Keď začneš s AdWords, bude sa ťa snažiť osloviť niektorí zo zástupcov, aby ti pomohol. Samozrejme, môžeš ho odmietnuť, ale pokiaľ sa jedná o tvoju prvú kampaň, mal by si prijať akúkoľvek pomoc.

overview-costs-bg

foto: google.sk

 

Určite vyskúšaj nástroj na plánovanie kľúčových slov a fráz, ktoré súvisia s tvojim produktom a servisom. Premýšľaj nad tým, aké otázky a heslá bude zákazník zadávať do googlu tak, aby bolaodpoveďou tvoja stránka.

 

Facebook

Umiestňovanie reklamy na Facebooku je jednoduché a väčšina ľudí by to pravdepodobne zvládla aj bez prípravy. Podľa finančnej čiastky, ktorú chceš do reklamy investovať, vieš osloviť vybrané množstvo užívateľov, pričom sa dá presne zvoliť publikum podľa polohy, veku a iných záujmov.

hands-woman-laptop-notebook-large

foto: kaboompics.com

Zdroj: medium.com, zdroj titulnej fotografie: cdn.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech