Zakladateľ spoločnosti OnePlus varuje pred krízou v technologickom priemysle

  • Zakladateľ jednej s najúspešnejších čínskych spoločností na výrobu a predaj telefónov tvrdí, že kríza v tomto priemysle sa bude zhoršovať. Počas toho, ako so sebou súperi 12 spoločností s podobnými produktmi, spoločnosť Apple zbiera všetky zisky z tohto biznisu.
oneplus 1
  • Zakladateľ jednej s najúspešnejších čínskych spoločností na výrobu a predaj telefónov tvrdí, že kríza v tomto priemysle sa bude zhoršovať. Počas toho, ako so sebou súperi 12 spoločností s podobnými produktmi, spoločnosť Apple zbiera všetky zisky z tohto biznisu.

„Budeme musieť prežiť niekoľko cyklov“ tvrdí Carl Pei, zakladateľ spoločnosti OnePlus. „Spoločnosti, ktoré sa zameriavajú iba na toto odvetvie vymiznú a veľké spoločnosti sa stiahnu z trhu s telefónmi.“

e78bbc6d-83bd-4d69-b71e-06c785ce8214

 

OnePlus je čínskou spoločnosťou, ktorá sa za krátky čas stala silnou konkurenciou pre usídlených gigantov ako HTC a Samsung. Aby im ukradli čo najväčšie zisky, OnePlus používa zmluvných výrobcov telefónov a následne ich priamo predáva zákazníkom cez internet. Spoločnosť Xiaomi použila rovnaký prístup a stala sa najrýchlejšie rastúcim výrobcom telefónov. Hodnota Xiaomi je odhadovaná na 45 miliárd dolárov, čo je najvyššia hodnota zo všetkých Ázijských start-upov.

OnePlus smeruje k podobnej sláve. Spoločnosť sa vzdala pozvánkového systému, ktorý ľudí strašne obťažoval. Tento systém ich brzdil vo zvýšení povedomia o značke v Amerike, Európe a v Indii. Spoločnosť tvrdí, že minulý rok mali tržby na úrovni 300 miliónov dolárov, keď predali 1 milión telefónov. Tohtoročné čísla ešte neprezradili.

6779fb95-438d-4aaf-a77a-a083928a1ded

 

„Rok 2016 bude rokom, kedy si ešte viac ľudí začne všímať značku OnePlus,“ povedal Pei, pričom dodal, že spoločnosť minie veľké množstvo peňazí na to, aby spropagovali svoju značku v Amerike. Preto tam plánujú otvoriť svoj prvý kamenný obchod a rovno na Times Square v New Yorku.

Problém však je, že takmer nikto nezarába na predaji telefónov okrem Applu. Ich zisky tvoria 90% celkových ziskov z tohto odvetvia. „Nikto nezbohatne na telefónoch za krátky čas“ vyjadril sa Pei.

Éra lacných telefónov s dobrými technickými špecifikáciami sa blíži ku koncu. Nemôžete mať len rýchlejší procesor alebo väčšie rozlíšenie fotoaparátu. Namiesto toho musia výrobcovia telefónov prísť na to, ako vytvoriť emocionálne prepojenie so zákazníkmi. Takéto spojenie výrobcu a zákazníka zaplní stránky technologických portálov a bude mať dopad na celú technologickú spoločnosť.

2dc378bf-294c-4120-9006-b5f4b2af9bd3

 

„Okrem Applu je len málo značiek, ktoré sú kultúrne relevantné“ povedal Pei. Aby ste prežili „musíte byť kultúrne relevantný“!

Dokonca aj spoločnosť Xiaomi začína mať problémy. Spoločnosť nesplnila tohtoročné očakávania, najmä kvôli spomaľujúcej Čínskej ekonomike a tvrdej konkurencií v zahraničí. Ostatní výrobcovia ako napríklad HTC a Amazon majú taktiež problémy s predajom.

„My sa stále snažíme prísť na to, aký je ten náš príbeh“ povedal Pei.

Vo veľkom online prieskume iba 6% opýtaných poznalo spoločnosť OnePlus. Chceli by mať od 10 do 15 miliónov užívateľov, teda aj napriek tomu, že spoločnosť si interné ciele nedáva.

075ace8e-5b91-4c3e-8a64-5b4bb6d9f4ac

 

„OnePlus má obmedzenia s ktorými musí rátať, pretože sú podporovaní súkromnou spoločnosťou a nemajú za sebou veľké venture-capital fondy ako má spoločnosť Xiaomi“ tvrdí Nicole Peng, riaditeľ ázijsko-pacifického výskumu v Canalys.

„Taktiež sa musia sústrediť na pár kľúčových produktov a krajín, kde Internet a logistika dokáže podporiť ich online predaje. Ak nedokážu byť ziskový, či je to OnePlus alebo ktokoľvek iný, nakoniec zlyhajú Dodal Peng.

OnePlus-2-Review-HW-1

 

Pei povedal, že minulý rok dosiahli aj zisk pri tržbách vo výške 300 miliónov dolárov. Žiaľ, nechcel prezradiť odhadované tržby pre tento rok, no tvrdí, že spoločnosť expandovala veľmi rýchlo s novými produktmi a do nových krajín.

Pei tvrdí, že predaje rastú najmä v Indii, kde nadviazali partnerstvo s Amazonom. Okrem toho má OnePlus dobrú príležitosť k prekonaniu rivalov v Amerike, pretože americké telekomunikačné spoločnosti prestávajú dotovať kúpu telefónov a tak sa stávajú pre bežného spotrebiteľa drahšími. A práve tu sa otvára priestor pre dostupné a zároveň kvalitné čínske zariadenia.

carl-pei-stage-samsung

 

„Ľudia prestávajú platiť extra peniaze za niečo, čo bolo navrhnuté v Kalifornii a pritom vyrobené v Číne“ povedal Pei.

Len pár čínskych spoločností uspelo vo vytvorení celosvetového povedomia o svojej značke. Dokonca aj spoločnosť Huawei Technologies Co., ktorá predáva telefóny a telekomunikačnú infraštruktúru po celom svete, mala problémy so svojím imidžom.
„Toto je nepreskúmané teritórium. Neexistuje čínska firma, ktorá by mala 90% predaja zo zámoria,“ povedal Pei. „Musíme prísť sami na to, ako sa stať relevantnými. Na to neexistuje návod.“

OnePlus-Will-Release-New-Smartphone-before-Christmas

Zdroj: livemint.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech