Zješ a vrátiš! Burger King chce zaviesť vratné, ekologické krabičky

  • Po oznámení získať michelinskú hviezdu sa rozhodol Burger King recyklovať
  • Trend, kedy sa svetové spoločnosti snažia pomôcť planéte
Vratné obaly Burger King
Burger King
  • Po oznámení získať michelinskú hviezdu sa rozhodol Burger King recyklovať
  • Trend, kedy sa svetové spoločnosti snažia pomôcť planéte

Fasto-foodový gigant Burger King sa tento mesiac objavuje v médiách naozaj často. Najskôr zaujal, keď začal v USA rozdávať najnovšie Playstationy 5. Potom vyhlásením, že chce byť prvým veľkým fast-foodovým reťazcom, ktorý získa michelinskú hviezdu – pre reštaurácie niečo ako Oscar a uznávaná značka kvality, kvalitného jedla. A medzitým stihol odpovedať pár nahnevaným zákazníkom konkurenčného McDonald´s na jeho facebookovej stránke, kde ako útechu týmto ľuďom provokačne ponúkal kupóny na jedlo u seba.

zdroj: Facebook

Október ešte ani zďaleka neskončil a Burger King si vypýtal pozornosť opäť. Tentokrát opäť zahral na ekológiu a pomoc našej planéte. Vo svojich podnikoch chce dávať ľuďom jedlo i nápoje do vratných krabičiek a kelímkov, ktoré sa po konzumácii jedla nevyhodia, ale vrátia a použijú znova a znova… a znova, aspoň 100-krát, ako tvrdí spoločnosť.

Burger King chce tak znížiť enormné množstvo odpadu, ktoré u neho denne vyprodukujú milióny a milióny hladných krkov v jeho takmer 19.000 pobočkách po celom svete. A takýmto spôsobom pomôcť k menšiemu znečisťovaniu našej planéty. Nejde pritom o prvý krok, ktorým sa americký fast-food gigant snaží byť šetrnejší k planéte:

Burger King a McDonald’s obmedzia použivanie plastov v detských hračkách. Burger King zájde ešte ďalej

Skúška, ktorá ukáže, či sa nápad uchytí

Aktuálne sa robia posledné práce a úpravy na materiály, z ktorého budú vratné krabičky a kelímky vyrobené. „Produkt bude natoľko odolný, aby systémom prešiel niekoľkokrát, čím výrazne znížime negatívne dopady na životné prostredie a minimalizujeme množstvo jednorazových obalov, ktoré musíme produkovať,“ oznámil pre magazín Fast Company riaditeľ inovácii v Burger Kingu Matt Banton.

Mnohých zaujíma, aj Burger King samotný, ako na zmenu zareagujú zákazníci a či budú ochotní brať si radšej vratné obaly, ktoré bude treba potom vrátiť, než klasické, ktoré si len proste hodil do koša. Kto sa rozhodne pre vratné, zaplatí vratnú zálohu, ktorú potom po vrátení nových krabičiek a kelímkov dostane naspäť – inak by spoločnosť prišla asi o veľmi veľa kelímkov.

View this post on Instagram

hot grill summer.

A post shared by Burger King (@burgerking) on

Reťazec pochopiteľne nechce spustiť tento projekt a pokus ihneď vo všetkých svojich pobočkách. Testovacími mestami by mal byť New York a japonské Tokio. Ak sa nápad uchytí a ľudia budú chcieť tieto nové, ekologickejšie obaly, objavia sa postupne aj v ďalších mestách. Keď nie… no tak to ešte uvidíme.

Trend veľkých spoločností

Burger King nie je jediným fast-foodovým gigantom, ktorý sa snaží priniesť k planéte šetrnejšie nápady. Viaceré takéto opatrenia okrem neho avizoval aj jeho najväčší rival – McDonald´s či napríklad KFC a ďalší. Nové šetrnejšie materiály, trebárs nahradenie plastových brčiek za papierové, recyklovanie i vyzývanie zákazníkov, aby si napríklad na kávu nosili svoju vlastnú termosku. To všetko by sme už našli a vidíme aj u nás.

zdroj: Burger King

Systém vratných krabičiek a kelímkov, ktoré chce Burger King použiť znova a znova, sa dnes nazýva Loop. Prešli naň, teda inými slovami: recyklovateľné, vratné obaly používajú, aj mnohé iné svetové spoločnosti a značky ako napríklad Coco-Cola, Pepsi Cola, Nestlé, Gillete, Axe, Danone či sladkosti Mondeléz (Milka, Oreo…).

Či už ide o čistý úmysel firiem pomôcť tejto planéte alebo skôr o marketingový ťah, ako niektorí v diskusiách špekulujú, je myslíme tak trochu jedno, pretože sa bavíme o firmách, ktoré spôsobujú naozaj obrovské množstvo odpadu každý deň – zober si, že len taký McDonald´s navštívi denne takmer 70 miliónov ľudí. Takéto kroky týchto gigantov preto môžu niečo znamenať, zmeniť i ovplyvniť. Uvidíme, či sa podarí novým recyklovateľným krabičkám a kelímkom dostať i k nám.

Zdroje: CzechCrunch.cz, Fast Company, Burger King

Najnovšie video

Najnovší podcast

[Hacker Zdravia] Prekonal množstvo operácií a nevzdal to. Ak chceš byť lepší, musíš pokoriť svoje ego

Najnovšie