Zľavový portál sa chytil príležitosti a vtipne reaguje na Dankove reklamné pútače s moravským vzorom

  • Reklamné pútače SNS so sloganom „Za rodinu a za národ" v posledných dňoch naberajú na popularite
  • Národniarska reklama s českým dizajnom zaujala širokú verejnosť
  • ZľavaDňa na túto vlnu záujmu reaguje naozaj trefne
TASR, archív Zľava Dňa
  • Reklamné pútače SNS so sloganom „Za rodinu a za národ" v posledných dňoch naberajú na popularite
  • Národniarska reklama s českým dizajnom zaujala širokú verejnosť
  • ZľavaDňa na túto vlnu záujmu reaguje naozaj trefne

Len nedávno si slovenský internet opäť posvietil na predsedu parlamentu Andreja Danka, ktorý chce v politike bojovať za rodinu a národ. Facebooková skupina „Slovenský folklór bez fejku” ľudí upozornila, že reklamné pútače a internetové bannery strany SNS nezdobí slovenská tématika, ale moravské vzory z fotobanky.

Slovenská národná strana sa bránila argumentom, že spomínané ornamenty sú staroslovanské. „SNS oslovila externú kreatívnu spoločnosť, ktorá je zodpovedná za vizuál a kampaň v mesiaci november. Predmetný vzor má staroslovanský pôvod,“ objasnila pre Startitup hovorkyňa strany  Zuzana Škopcová. O tom, že ide o moravský a nie o slovenský ornament sa môžeš presvedčiť priamo na stránke fotobanky: www.123rf.com

Príležitosti sa chytil aj zľavový portál ZľavaDňa, ktorý ako reakciu na nejasný reklamný pútač spustil na svojich sociálnych sieťach ponuku na zájazdy na Moravu. Na vizuáloch ZľavaDňa nechýbajú rovnaké ornamenty, aké používa aj SNS.

zdroj: archív Zľava Dňa

„My v ZľavaDňa, rovnako ako naši zákazníci, vnímame témy, ktoré sú v našej spoločnosti aktuálne. A, samozrejme, sa na nich vieme dobre zabaviť. Morava je známa svojimi pivničkami, dobrým vínom, koláčmi a vďaka jednému konkrétnemu billboardu už aj svojím umeleckým remeslom. A keďže Morava patrí medzi destinácie, ktoré naši zákazníci veľmi radi navštevujú, rozhodli sme sa vo vizuáli na Facebooku odkázať na túto malú zámenu,“ vyjadril sa pre Startitup marketingový špecialista v Zľave Dňa – Jakub Ježík.

Nejde pritom o prvú šikovnú reakciu zľavového portálu na aktuálne dianie. Pamätáš si ešte na Fekišovce? Malá dedinka na východnom Slovensku sa pre­slá­vila vďaka tamojšej sta­ros­tke, ktorá šo­ko­vala i ro­zo­smiala celé Slo­ven­sko po tom, ako sa za­čalo vi­rálne ší­riť 3-ho­di­nové vi­deo z usta­no­vu­jú­ceho ro­ko­va­nia obec­ného za­stu­pi­teľ­stva.

ZľavaDňa do svojej ponuky ihneď zaradila možnosť kúpiť si  výlet do Fekišoviec. V cene zájazdu bolo zahrnuté okrem iného aj celodenný neobmedzený vstup na zasadnutie zastupiteľstva, otvorenie zasadnutia 5-hlasovým recitačným spevom či starostkin rýchlokurz vykania a tykania.

ZľavaDňa je na trhu už 9 rokov, tento portál je súčasťou skupiny Creative Web, ktorá prevádzkuje internetové portály SlevaDne.cz, Bookio.sk, BookioPro, či Camarero. Obrat skupiny v roku 2017 dosiahol 20 miliónov eur. Portál ZľavaDňa bol v roku 2013 zaradený do rebríčka najrýchlejšie rastúcich technologických firiem v strednej Európe zostavovaný medzinárodnou spoločnosťou Deloitte.

Za spoločnosťou stoja dvaja Slováci Peter Paška a Zdenko Hoschek, ktorí akvizíciou získali českú dvojičku pre Obedovat.sk, konkrétne Lunchtime.cz. Oba tieto portály úspešne odpredali zahraničnému investorovi – indicko-americkej firme Zomato, ktorá ich v roku 2014 kúpila za 3,15 milióna dolárov. Dnes vo vedení ZľavaDňa pôsobí Martin Rakovský, ktorý z pozície CEO vstúpil do firmy v roku 2018 aj vlastnícky. Novým spolumajiteľom projektov ZľavaDňa je od januára tohto roka Martin Nemčík, ktorý má v spoločnosti 50 % podiel.

Najnovšie video