„Zľudovený“ hashtag #dnes je už v súčasnosti istou značkou kvality a dobrých príspevkov. Vieš, kto je za týmto projektom?

  • Daniel Čačala, Kamil Šlosár a Igor Zahradnik sú autori stránok, ktoré každodenne prinášajú zásobu nových fotografií z viacerých oblastí života od mnohých ľudí. O ich stránkach si už určite počul, možno ich aj pravidelne sleduješ. Stránky so známym hashtagom #Dnes sú známe asi každému, vieš však, ako to celé prebiehalo a ako to funguje?
img_8530-2
Peter Ondrejka
  • Daniel Čačala, Kamil Šlosár a Igor Zahradnik sú autori stránok, ktoré každodenne prinášajú zásobu nových fotografií z viacerých oblastí života od mnohých ľudí. O ich stránkach si už určite počul, možno ich aj pravidelne sleduješ. Stránky so známym hashtagom #Dnes sú známe asi každému, vieš však, ako to celé prebiehalo a ako to funguje?

Začínali ste stránkou na Dnes nosím na Facebooku, čo vás k tomu viedlo?

DANY: Rozmach sociálnych sietí a absolútne minimum FB stránok, ktoré pravidelne uverejňujú kvalitný content.
IGOR: Zároveň to, že pre ľudí je ťažké zviditelniť sa pekným outfitom a dobrým jedlom.
KAMIL: Hlavne sme sa zaujímali o módu a brali sme to ako hobby. A tak to berieme doteraz.

Ľudia si vás postupne všimli a z #dnes sa stala značka, zľudovelo to. Ktoré stránky z rovnakým hashtagom zastrešujete?

DANY: Dnes nosím, Dnes obúvam, Dnes jem a Dnes cestujem. Tieto štyri stránky tvoria DAYBYME.com. Ako “bočné” projekty prevádzkujeme aj Dnes čítam či Dnes tetujem. Na IG sú to okrem “klonov” FB stránok aj frakcie typu dnesne_essentials či dnes_jem_vegan.

daybyme.com/borisbarabas

Ako vyzerá váš bežný deň, čo sa týka biznisu so stránkami?

DANY: Hneď ráno robíme prvé regramy na IG účty, prebehneme a vybavíme dôležité maily, potom je to plánovanie príspevkov na daný deň, kontrola nových fotiek na DAYBYME, nejaký ten míting, pracovná porada a medzitým, respektíve neustále, spomínané regramy pekných a relevantných fotiek. A toto dookola.

Vyzerá to celkom jednoducho, no museli ste zaujať. Aká bola vaša stratégia?

DANY: Pravidelné uverejňovanie contentu, ktorý si zaslúži pozornosť. Tak sme to začali robiť pred tromi rokmi na FB a IG, tak to robíme doteraz. Len s tým rozdielom, že dnes už tento proces funguje ako takmer úplne samostatný živý organizmus – DAYBYME.com.
IGOR: Veľmi intenzívne sme komunikovali s užívateľmi, ktorí nám posielali svoje fotky. Výberom tých naj fotiek sme dokázali prilákať veľa nových followerov nielen na naše stránky, ale hlavne aj na stránky prispievateľov samotných.

daybyme.com/laurinstyle

S ktorými blogermi pracujete a ako vyzerá vaša spolupráca?

DANY: Nie sme len komunita okolo blogerov. Sme komunita ľudí, ktorá medzi sebou zdieľa “Fashion, Food and Travel”. Teda lifestyle každého človeka, ktorý žije na istej úrovni. Blogeri sú len tí, ktorí sú v tomto procese hlbšie, žijú tento životný štýl a neboja sa ho ukázať. Každý prispievajúci na DAYBYME získa pozornosť státisícov ľudí, ktorí sledujú naše stránky na FB či IG, kam sú fotky z DAYBYME distribuované.
IGOR: Taká hlavná protihodnota našim užívateľom za krásne príspevky na DAYBYME.com je, že ich zdieľame na našich stránkach, kde si ich všimnú a followujú zase noví ľudia. Tým pádom, keď robia kvalitnú prácu, všímajú si ich aj noví potenciálni sponzori a obchodní partneri.

Dá sa z takéhoto projektu vyžiť?

DANY: Dnes sa dá vyžiť zo všetkého, čo obsahuje unikátny nápad, robí sa to kvalitne a dostatočne dlho. Trpezlivosť je dôležitá. Ale ku káve sme si minule dali už aj koláčik. Takže ide to hore.

daybyme.com/darw1x

Nebojíte sa, že boom sociálnych sietí môže byť len dočasný?

DANY: V perspektíve najbližších rokov nie. Napríklad Facebook ako taký už nie je “len” sociálna sieť. Facebook je internet. Každopádne je treba zostať v strehu a vedieť sa prispôsobiť novým trendom. My však pracujeme s autentickým vizuálnym contentom, ktorý tvoríme “sami pre nás”. Potenciál je obrovský a neutícha.
KAMIL: V tomto druhu biznisu je potrebné mať oči stále na stopkách, lebo je to veľmi “živé” a veci sa menia z večera do rána. Takže treba byť ,samozrejme, v strehu, ale o konci Facebooku sa hovorilo už veľakrát a Mark podľa mňa vie, ako ho udržať stále na vrchole.

Podľa čoho si vyberáte obrázky na jednotlivé stránky?

DANY: Ľudia svojimi fotkami prispievajú na DAYBYME. Tie najlepšie, prípadne zaujímavejšie fotky sú ďalej uverejňované na našich FB a IG účtoch – samozrejme, so spätným linkom na profil autora fotky na DAYBYME. Pravidlá sú jednoduché. Vyhrávajú kvalitné a čisté fotky. Na #dnesnosim treba, aby outfit bol vidno celý, teda aj obuv, inak je všade všetko jasné už z názvu. Ale opäť pripomeniem, kvalita fotky/nápad je vždy najviac.
KAMIL: A veľmi dôležitý je “pokec” okolo fotky. Fotky s nejakým príbehom zaujmú ľudí oveľa viac a čo sa týka Dnes jem, veľmi obľúbené sú fotky, pri ktorých sú aj recepty.

daybyme.com/dnghiemx

V čom spočíva potenciál “#dnes stránok“ ?

DANY: V autentickosti príspevkov. Produktové fotky ľudí omrzeli, vyumelkované fotky detto. My zdieľame ten materiál, ktorý ľudia sami oblečú, sami uvaria/objednajú si či dychberúce cestovateľské zábery.

Máte nejaké plány s týmto novodobým biznisom do budúcna?

DANY: Inšpirovať viac a viac. A nielen na Slovensku a Česku.

S kým najznámejším spolupracujete?

DANY: V komunite DAYBYME sú “celebritami” tí, ktorí sa dlhodobo vyznačujú kvalitným contetom a štýlom. Každý, kto je nejakým spôsobom uznávaný, si to zaslúžil sám. My len jeho/jej materiál ďalej zdieľame, nech si za svoju dobrú prácu získa širšiu pozornosť. Hviezdou sa môže stať každý.

daybyme.com/marketa-bartova

Myslíte si, že máte na trhu konkurenciu?

DANY: Na Slovensku a Česku nie. Mnohí sa nás snažia napodobňovať, no neuvedomujú si, že dostať sa do štádia, v ktorom sme teraz, nám trvalo tri roky denno dennej práce- kvázi fulltime, len bez výplaty. Už sa to všetko príjemne otáča, no bez tej trpezlivosti a oddanosti nápadu to nejde. Za tri roky sme nemali takmer žiadny výpadok. Prezdielali sme už takmer 6 ciferné číslo fotiek. Ale stále sme len na štartovej čiare.
KAMIL: Myslím si, že naša výhoda oproti ostatným je to, že sme si vybudovali naozaj silnú a lojálnu komunitu užívateľov, s ktorými, dovolím si povedať, vieme veľmi dobre pracovať. A, samozrejme, zastrešujeme pod sebou všetky lifestylové segmenty – fashion, food and travel, takže náš zásah je obrovský.

Chcete niečo odkázať vašim súčasným/budúcim fanúšikom?

Ďakujeme za prispievanie na DAYBYME. V rámci Slovenska a Česka sme vytvorili jedinečnú komunitu, ktorá medzi sebou okrem dennodennej, vždy aktuálnej inšpirácie zdieľa aj pozitívnu energiu, príbehy. Ľudia sa u nás zoznamujú, prepájajú, a to spravilo z “nevinných” FB stránok pozoruhodný projekt DAYBYME, ktorý koncom minulého roku (zhruba pol roka po release) presiahol 10 tisíc registrovaných užívateľov a aktuálne sme prekročili číslo 50 tisíc nahraných fotiek. Úžasné. Celé je to od nás pre nás, preto veľmi radi uvidíme na DAYBYME aj teba!

daybyme.com/nicolleheart

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá