ZoomSp­he­re upev­ňu­je svo­ju pozí­ciu: Po Slo­ven­sku a Čechá­ch ide do ďal­ší­ch kra­jín Euró­py

Michal Tomek / 16. marca 2015 / Tools a produktivita

Na čes­kom trhu už zná­my nástroj na sle­do­va­nie a manaž­ment sociál­ny­ch sie­tí, Zoomsp­he­re, roz­ši­ru­je svoj biz­nis už aj do Maďar­ska a Rumun­ska. V čom je ich kon­ku­renč­ná výho­da, ako vzni­kol nápad, o novej ver­zii pro­duk­tu, ale aj o tom, aký majú biz­nis model, hovo­ril New Busi­ness Mana­ger spo­loč­nos­ti Lukáš Luče­nič.

 

Aký bol dnes deň v ZoomSphere?

Hneď ráno som mal call so svojim slovenským kolegom a maďarskou kolegyňou. Preberali sme, ako beží new business. Potom som riešil s Raiffeisenbank nastavenie modulov na ich ZoomSphere účte a pripravil zmluvu na podpis s novým klientom. Poobede som si dohodol termíny na ďalší týždeň. A podvečer strategický meeting v kaviarni s Jakubom Machom, šéfom ZoomSphere. Takže taký bežný deň (úsmev).

Tiež mám rád meetingy v kaviarni. Čím v týchto dňoch žijete?

Veľmi sa tešíme, že po roku príprav konečne štartujeme novú verziu ZoomSphere. Naši klienti ju už testujú niekoľko mesiacov a aj vďaka nim sme sa posunuli o obrovský krok vpred. Nový ZoomSphere má jednoduchý, čistý dizajn, systém je vzájomne prepojený a každý workspace a modul je zdielateľný. Vďaka filtrácii a kategorizácii zmienok môžu klienti získať hodnotné dáta o ich značke. Okrem toho sme pred pár týždňami pridali do ZoomSphere LinkedIn, ktorý doplnil klasickú štvorku sociálnych sietí - Facebook, Twitter, Google+ a YouTube.

 

 

Ide o českú firmu z Prahy. Pamätáš si ešte na to, ako vznikal nápad na ZoomSphere?

Mnohí social media manažéri si snáď spomenú na Fejsbůček.cz či slovenský Fejsbúčik.sk, kde získavali lokálne štatistiky pre svoje facebookové stránky. Bolo to v čase všeobecného ošiaľu z Facebooku. Na základoch tohto projektu vznikol potom v roku 2012 plnohodnotý tool ZoomSphere. Postupne sme sa začali stávať “povinnou výbavou” mnohých agentúr, korporácii, ale aj freelancerov.

 

Váš potenciálny zákazník môže namietať, že podobných social media toolov je na trhu už dosť. V čom je vaša pridaná hodnota?

Áno, je ich už pomerne dosť. Na druhej strane, klienti začínajú byť unavení z používania rôznych toolov, ktoré síce riešia napríklad publikačný plán, ale už si nevedia poradiť s customer care, monitoringom značky, analytikou alebo reportingom. Pritom všetky tieto veci navzájom súvisia. Často používajú aj niekoľko nástrojov, neskôr zistia, že je to finančne náročné a musia škrtať. Aj preto sa stále viac obracajú na ZoomSphere.

 

Máš konkrétny príklad?

Nedávno sa pre nás rozhodla česká Raiffeisenbank a veľmi sa nám páči, ako so ZoomSphere pracujú. Na začiatku si vytvorili viacero workspaceov. Jeden zdieľajú spolu s ich digitálnou agentúrou, kde si schvaľujú a komentujú pripravený obsah. Majú tam tiež modul na analýzu facebookoých stránok, takže môžu vypublikované príspevky hneď vyhodnocovať a porovnať s konkurenciou. Ďalší workspace využíva oddelenie zákazníckej podpory banky, kde sa sleduje response time a kvalita odpovedí. Poslený workspace je v rukách PR oddelania, v ktorom majú nastavený modul na monitoring. Ak by sa na nejakom diskusnom fóre strhla nepríjemná debata, majú to vďaka systému alertov pod kontrolou.

 

 

 

Koľko máte v súčasnosti klientov?

V Čechách aj na Slovensku máme cez 60 klientov z rôznych segmentov.

 

Poznáme niektorých?

Využíva nás napríklad O2 Slovakia, ESET, UPC Česká republika, viaceré banky a poisťovne, ale aj agentúry ako je Ogilvy či GroupM. Vďaka IKEA sme sa rozšírili aj do Maďarska.

 

Viem, že fungujete na Slovensku a v Čechách, zároveň rozbiehate Rumunsko a - ako spomínaš - Maďarsko. Prvé dve krajiny sú pochopiteľné, keďže je to domáca pôda. Prečo tie ďalšie dve?

Svojim spôsobom je to prirodzené. Časť korporácii pracuje v klastroch, ktoré zahřňajú krajiny strednej Európy. Pražské marketingové odelenia firiem koordinujú často aktivity nielen v Bratislave, ale aj Budapešti či Bukurešti. V Maďarsku už máme new business manažérku, ktorá rozumie špecifikám daného trhu, hovorí plynule rumunsky a je s potenciálnymi klientmi v osobnom kontakte.

 

 

 

Pri podobných službách býva cenník odstupňovaný do levelov podľa istých kritérií. Aký máte nastavený biznis model vy?

Náš biznis model je jednoduchý. Za jednotnú cenu si môže klient pozvať do svojho ZoomSphere účtu toľko kolegov, koľko potrebuje, monitorovať ľubovolný počet kľúčových slov a porovnávať dáta neobmedzeného počtu facebookových stránok.

 

Aká je tá jednotná cena?

400 eur mesačne. K tomu je, samozrejme, úvodný workshop a zákaznická podpora zdarma.

 

Ak môžeš povedať zo skúsenosti, ktoré ste nazbierali za dobu fungovania, aké vidíš slabiny v social media marketingu slovenských a českých firiem?

Občas sa ešte nájdu firmy, ktoré sa na sociálne médiá pozerajú stále trochu cez prsty. Je dôležité si uvedomiť, že to, ako sa firma správa na sociálnych sieťach, može byť v konečnom dôsledku pre ňu tým najlepším marketingom. Kvalita social media marketingu však ide za posledné roky výrazne hore. Už to naštastie nie je len o naháňaní sa za lajkami. Firmy si uvedomujú dôležitosť starostlivosti o zákazníka a kvalitného obsahu. K tomu sa prirodzene pridáva potreba pracovať s nástrojom na zefektívnenie práce.

 

 

Máš nejaké tipy, ako to zlepšiť?

Mať vo firme skúseného social media špecialistu je určite na nezaplatenie. A ak sa k tomu pridá vhodný nástroj, je to ideálna kombinácia.

 

Ty sám pochádzaš z prostredia sociálnych sietí vo veľkých agentúrach. Čo ťa oslovilo na Zoomsphere? Čím ťa prehovorili na spoluprácu?

V mojej predchádzajúcej práci sme boli s kolegami zo ZoomSphere doslova nadšení. Hoci predošlá verzia nemala sexy dizajn ako táto nová, pre nás boli podstatnejšie dáta, ktoré sme vďaka toolu získali. Skúšal som viaceré nástroje, ale tá komplexnosť u ZoomSphere ma fakt dostala. Mám radosť, keď novú verziu ZoomSphere teraz ukazujem potenciálnym záujemcom a vidím v ich očiach iskričky nadšenia (úsmev).

 

 

 

 

Pridať komentár (0)