Zopár tajomstiev ako na úspešný pivot

Michal Sorkovský / 15. júna 2015 / Lifehacking

Pivot je mocný nástroj, preto spoločnosť, ktorá dnes stále nehľadá nové možnosti riskuje, svoj konečný neúspech. V dnešnom svete potrebujú pivot aj tie najväčšie a najbohatšie spoločnosti.

 

Šikovný pivot môže vašu spoločnosť zachrániť, vytvoriť možnosti pre rast či dokonca priniesť prielom, ktorý jej pomôže dominovať vo svojej oblasti. V závratnej rýchlosti moderného biznisu je dôležité naučiť sa rýchlo adaptovať prostredníctvom dobre premysleného pivotu. Inteligentná reakcia na meniaci sa dopyt a požiadavky umožní dostatočne prispôsobivému biznisu prekvitať.

Pivot môže znamenať, že biznis mení svoje zameranie na niečo úplne nové, využívajúc prieskum pre lepšiu identifikáciu nového publika či testovanie nového produktu. Úspešný pivot spočíva v schopnosti lídra, uskutočniť svoj plán s rovnakým porozumením a zanietením, ako tomu bolo pri jeho pôvodnom biznise. Takže aké konkrétne tajomstvá existujú pre úspešný pivot?

 

 

1.) Načasovanie

 

Musíte počúvať to, čo vám trh hovorí, aby ste dokázali pochopiť, kedy je ten správny čas pre pivot. Toto je niečo, čo si musí každý podnikateľ udržať na pamäti. Jeden veľmi dôležitý krok pre úspešný pivot máte za sebou, ak dokážete vybrať, kedy je preň ten správny čas.

Kľúčové je tiež reagovať pohotovo. Každý biznis sa musí meniť a teda aj vlastníci musia vedieť rýchlo reagovať ak si chcú udržať zákazníka a byť konkurencieschopní. Najhoršou vecou pre biznis je, že sa stane stagnujúcim. V histórii nájdeme hneď viacero pivotov, ktoré zmenili celé odvetia. Dobrým príkladom je HBO, ktoré dokázalo prísť s inteligentným pivotom v čase, keď tradičný model káblovej televízie umieral. Pivot, s ktorým HBO vtedy prišlo spočíval v produkcií ich vlastného obsahu pre televízne vysielanie, čo sa rozmohlo do celého sveta médií. Dobre načasovaný pivot môže zarobiť miliardy.

 

2.) Schopnosť učiť sa

 

Schopnosť učiť sa je kľúčovou schopnosťou, ktorú si musia vlastníci osvojiť, keď chystajú pivot. Základným kameňom v tomto prípade je potreba porozumieť jadru novej problematiky. Toto potom dokáže v biznise skutočne pomôcť.  

Potrebujete tiež posúdiť, čo je prijateľný risk pri zmene, vaše schopnosti pre uskutočnenie zmeny, zmerať si cenu a zvážiť tieto faktory spolu s porovnaním s potenciálnymi odmenami. Relevantné skúsenosti by mali byť tiež pri budúcom procese učenia sa využité. Vedomosti sú kľúčové, nemôžete si dovoliť ignorovať ich ak chystáte pivot na nový trh.

 

3.) Adaptácia

 

Silný biznis líder vždy odhaduje, premeriava a nakoniec sa adaptuje na nový trh. Toto je ten najlepší spôsob na vytvorenie udržateľného rastu, keď robíte pivot. Adaptovaním sa na nový trh sa dostávate do tej najlepšej pozície. Okno príležitostí sa len pootvorí, takže sebavedomie vo vašom tíme a schopnosť konať sú kľúčové pri vyhodnocovaní rozhodnutia pre pivot. Adaptovať sa na rýchlo meniace sa podmienky trhu je jediný spôsob ako si zaistiť úspech.

Dynamickosť je tiež veľmi dôležitá. Prenikla do sveta technológii, kde sa vývojový cyklus výrobku stále zrýchľuje. Napríklad známy Instagram bol pôvodne virtuálnou check-in službou, ale rýchlo sa adaptoval a tak dokázal spraviť zmenu, ktorú pre svoj rast potreboval.

 

 

4.) Ride the wave

 

Pivoting je pôvodne športový výraz a existuje mnoho podobností medzi pivotingom v biznise a v športe.

Analógia so surfovaním je v dôležitosti reakcie na vývoj na trhu, tak ako na vlnách. Môže prísť vlna, ktorá bude katalyzátorom pre vaše rozhodnutie pre pivot. Vybrať si správny čas pre pivot a aj to ako budete reagovať na vlny na trhu bude závisieť od vášho zanietenia, rovnako ako aj skúseností získaných z predošlých jázd. Úspešný pivot je dynamický manéver ovplyvnený predošlou pozíciou, ktorá optimalizuje vašu rýchlosť a smer pre čo najpozitívnejší výsledok, bez ohľadu na to, čo je cieľom. Toto platí pre oboje, pivoting aj surfovanie. So zmyslom pre načasovanie, schopnosťou učiť sa a prispôsobovať sa, máte tie najlepšie predpoklady pre dobrý pivot a „nabehnutie“ na vlnu, ktorá vás vyvezie na úplne novú úroveň úspechu.  

  

zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)