Zyn­ga ma nové­ho CEO! Foun­der Mark Pin­cus sa vrá­til

Michal Sorkovský / 11. apríla 2015 / Tools a produktivita

Keď Mark Pin­cus v roku 2013 príj­mal Dona Matt­rick-a, ako nové­ho CEO, na Twit­ter napí­sal, že v ňom zís­ka­la Zyn­ga inter­ne­to­vý kle­not. Dnes sa na vedú­cu pozí­ciu spo­loč­nos­ti, kto­rá sto­jí za onli­ne hra­mi ako Farm­Vil­le či Bubb­le Safa­ri, vra­cia zno­va on.

 

Don Mattrick, ktorý necelé dva roky viedol spoločnosť pôsobil predtým na pozícií CEO aj v Electronic Arts a neskôr sa staral Microsoftu o ich Xbox biznis. Zynga mala pod Mattrick-om cieľ preorientovať sa na mobilné zariadenia a obmedziť tak svoju závislosť na Facebooku. Minulý rok napriek tomu stále pochádzalo 51% príjmov spoločnosti z Facebookových hier. Zynga nebola v posledných rokoch ani zďaleka schopná vyrovnať sa úspechu hier od spoločností, ktoré sa zameriavajú na mobilné zariadenia, ako napríklad Candy Crush Saga od King.com či Clash of Clans od Supercell.

 

Zisky spoločnosti teda klesali. Minulý rok zarobila Zynga 690 miliónov dolárov, zatiaľ čo v roku 2012 to bolo až 1,28 miliardy dolárov (rok predtým než spoločnosť prevzal Don Mattrick). Súčasťou veľkej premeny, ktorá v konečnom dôsledku stála Mattrick-a miesto, bola aj veľká obmena ľudí, ktorý v nej pracujú. Až 42% z nich je v spoločnosti menej ako rok a 55% menej ako dva roky.

Mattrick, ktorý by sa mal teraz vrátiť do rodnej Kanady, hovorí o tom, že návrat Marka Pincus-a spoločnosti pomôže, vďaka vízií, ktorú jej founder má a zároveň verí, že nový CEO dokáže rozbehnúť progres aj pri mobilných hrách. Pincus sa mal s Mattrick-om zhodnúť na jeho odchode zo spoločnosti a nový CEO vraj bude naďalej počúvať aj rady svojho predchodcu.  

 

        

Mark Pincus má pred sebou veľa práce, keďže vďaka posledným dvom neúspešným rokom Zynga výrazne utrpela vo viacerých smeroch. Investori stratili o spoločnosť záujem, keďže hodnota jej akcií sa nezvýšila od doby, kedy do nej nastúpil Don Mattrick. Spoločnosti nevyšiel ani krok s hrou Zynga Poker pre mobily a vo februári uverejnil internetový analytik z BTIG Reasearch, Richard Greenfield správu s kritickým, ale trefným názvom „ Zynga Needs a New Leader- Time for Don Mattrick to Go.“ 

S návratom foundera na post CEO sa očakáva aj návrat k starému prístupu k tvorbe hier. Zynga by sa mala teda zameriavať na metriky o tom ako a prečo ľudia hrajú ich hry a využiť tieto informácie na zlepšenie produkcie. Bude to teda výrazný rozdiel v porovnaní s prístupom Dana Mattrick-a, ktorý sa zameriaval na analityku a presadzoval hernú kvalitu nadovšetko.  

 

   

zdroj: nytimes.com

Pridať komentár (0)