10 výrazov, ktoré by mal poznať každý človek pracujúci v reklamnom biznise

  • Ak máš ambíciu dostať sa do agentúry a žiť život kreatívca, najskôr by sa mal čo-to naučiť
  • Samozrejme, nemusíš vedieť hneď strúhať najlepšie kampane ani marketingové stratégie
  • Na začiatok stačí, ak budeš poznať základné marketingové výrazy a skratky
John Schnobrich pre Unsplash
  • Ak máš ambíciu dostať sa do agentúry a žiť život kreatívca, najskôr by sa mal čo-to naučiť
  • Samozrejme, nemusíš vedieť hneď strúhať najlepšie kampane ani marketingové stratégie
  • Na začiatok stačí, ak budeš poznať základné marketingové výrazy a skratky

asap

Azda jedno z najpoužívanejších slovíčok v marketingovej brandži. Je to skratka zo slov as soon as possible a v preklade znamená, najskôr ako to bude možné, skrátene čo najskôr. Ak ti teda niekto povie, že mu máš asap dodať podklady k niečomu, včera bolo neskoro.

cpa

Cost per action. Cena z akciu, ktorú inzerent zaplatí za cieľovú akciu návštevníka webu. Napríklad nákup alebo registráciu a pod.

cpc

Cost per click. Suma, ktorú zaplatí inzerent za jedno kliknutie na jeho reklamu.

cta

Skratka znamená call to action a väčšinou označuje prvok reklamy alebo webovej stránky, ktorý má užívateľa motivovať k akcií, teda nákupu a pod.

impresia

Jedno zobrazenie reklamy.

landing page

Pre tento výraz neexistuje nejaký presný preklad alebo ekvivalent v slovenčine. Aj preto sa využíva práve tento výraz, ktorý označuje vstupnú stránku webu, na ktorú sa užívateľ dostane po kliknutí na reklamu.

seo

Search engine optimization. Optimalizácia webových stránok zameraná na získanie popredných pozícií v organických (bezplatných) vyhľadávaniach. V ľudskej reči je to optimalizácia kľúčových slov na webe.

claim

Hlavný text reklamnej kampane. Zväčša to je jedna krátka a úderná veta. Ak si ju pamätáš aj po 10 rokoch, čo reklama skončila, bol to dobrý claim.

newsletter

Pravidelný, e-mailový marketing. Systém automatickej odpovede na akciu klienta. Spôsob oslovenia zákazníkov a vyvolania akcie prostredníctvom e-mailovej ponuky.

targeting

Zacielenie reklamy na konkrétnu, nami požadovanú cieľovú skupinu.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech