10 zruč­nos­tí, kto­ré sa je ťaž­ko naučiť, ale bene­fi­to­vať z nich budeš navž­dy

Martin Faith / 15. októbra 2015 / Tools a produktivita

Naj­lep­šie veci sú mož­no zadar­mo. To ale nezna­me­ná, že ťa nebu­dú stáť čas, pot a vytrva­lé úsi­lie, aby si ich zís­kal. Prav­da je to pre­dov­šet­kým vte­dy, keď sa jed­ná o zís­ka­va­nie dôle­ži­tý­ch život­ný­ch zruč­nos­tí.

 

Pri snahe zistiť, do rozvoja ktorých schopností sa najviac oplatí investovať, sa jeden čitateľ  na fóre Quora opýtal túto otázku: "Aké sú tie najťažšie a zároveň tie najužitočnejšie zručnosti, ktoré sa môžem naučiť?"

Z diskusie sme pre vás vybrali tie najzaujímavejšie rady:

 

1. Time manažment

Efektívne využitie času je jednou z najviac cenených schopností zo strany zamestnávateľov. Keďže tu neexistuje jediná perfektná cesta, najlepšou radou je nájsť si systém a vytrvalo sa ho držať. Ako v diskusií píše Alina Grzegorzewska: “Najnáročnejšou vecou, ktorú som sa musela naučiť, bolo, ako plánovať. Nie až tak výkon naplánovaných vecí, ale skôr vytvorenie si dokonalého to-do listu a jeho rozvrhnutie tak, aby som bola schopná stihnúť všetky naplánované aktivity v predurčenom čase”.

Tu osobne odporúčam kombináciu Todoist a Pomodoro. Začal som používať len minulý týždeň, ale nemôžem si to vynachváliť.

 

 

2. Empatia

“Možete byť tým najdisciplinovanejším, najbystrejším a najbohatším človekom, pokiaľ ale neviete byť empatický voči ostaným, ste len obyčajný sociopat”, píše Kamia Taylor.

Ako spomína podnikateľka Jane Wurdwandová, empatia je primárnou ľudskou schopnosťou, ktorá bola veľmi rýchlo zavrhnutá v modernom biznise. “Empatia – schopnosť cítiť to, čo cítia ostatní – je to čo robí dobrých obchodníkov výbornými. Empatia ako časť tímového ducha motivuje ľudí, aby sa viac snažili. Empatia nabáda zamestnancov k tomu, aby tlačili na svoju vlastnú apatiu, aby šli za niečím väčším, pretože vnímajú viac ako len svoju výplatu,” píše Wurdwandová.

 

3. Ovládnutie svojho spánkového rytmu

Existuje nespočetne veľa ciest, ako hacknúť svoj spánok. Opäť platí, že nie je až tak dôležité, ktorú si zvolíte. Dôležité je vytvorenie si rituálu, vďaka ktorému si v noci dostatočne odpočiniete. Mnohé štúdie poukazujú na to, že konzistentný spánkový rytmus uľahčuje ako zaspávanie tak aj zobúdzanie, a tak celkovo podporuje lepší spánok.

Zmena spánkového rytmu je spočiatku bolestivý proces, ale verte mi, netrvá až tak dlho. Stačí vydržať týždeň a potom sa už budíte automaticky. Týždeň je sedem ťažkých zobúdzaní. To nie je až tak veľa ☺

 

 

4. Pozitívne podvedomie

“Koniec koncov, vôbec nezáleží na tom, čo si o vás myslia ostatní,” píše Shobhit Singhal “ale to, čo si myslíte o sebe vy určite je nesmierne dôležité. Trvá istú dobu, kým si vybudujete sebavedomie a schopnosť veriť si, aj keď vám nikto iný neverí.” 

Snažte sa pozorovať svoje myšlienky z odstupom. Niekoľko dní uvedomelého pozorovania a po čase už budete automaticky zisťovať, ktorá myšlienka stojí za rozvinutie a ktorá nie.

 

5. Vytrvalosť, konzistencia

Keď začínate s novým plánom na cvičenie, učíte sa na skúšky alebo pracujete na dôležitom projekte, konzistencia je nutnosťou pre udržanie si akéhokoľvek úspechu.

Ľudia často prestanú makať, keď dosiahnu na vrchol. Aby ale na tejto pozícií ostali, musia pracovať ešte tvrdšie a byť ešte viac konzistentní vo svojej práci.

 

 

6. Pýtanie si o pomoc, o radu

Vedieť, kedy vyhľadať pomoc a v skutočnosti si aj o ňu zapýtať môže byť veľmi náročné. Často sa totiž obávame, že by nás to postavilo do pozície nekompetentného neschopáka.

Možno pomôže následovné: nedávna štúdia z Harvard Business School poukazuje na fakt, že pýtanie si pomoci vás v skutočnosti robí kompetentnejšími. Podľa autorov tejto štúdie, keď sa pýtate ľudí o radu, validujete tak ich inteligenciu alebo schopnosti, vďaka čomu máte väčšiu šancu si ich získať.

 

7. Vedieť kedy radšej ostať ticho, a naozaj to aj robiť

“Nechoďte sa za ostatnými posťažovať kvôli každej drobosti, ktorá sa vám na tomto svete nepáči,” píše Roshna Nazir. “Niekedy jednoducho treba držať zobák.”

Existuje veľa situácií, kedy si je lepšie nechať svoje problém pre seba. “Keď sme nahnevaní, vystresovaní alebo mrzutí,” píše Anwesha Jana”často zo seba vypustíme hocičo, čo nám príde na um. A neskôr to zvyčajne olutujeme.”

Ostať ticho, keď ste rozrušení je jednou z najužitočnejších vecí, ktoré sa môžete naučiť. A taktiež jednou z najnáročnejších.

 

 

8. Schopnosť počúvať

Ruka v ruke s bytím ticho prichádza počúvanie. Dobrý tip pre aktívne naslúchanie je zopakovať druhému človeku to, čo vám práve povedal. Robí to veci oveľa jednoduchšie, pokiaľ všetci vedia, o čo ide.

Stačí si spomenúť na známu hlášku z Fight Clubu: ”Ľudia tu naozaj počúvajú, nie len čakajú na svoj rad, aby mohli sami niečo povedať.”

 

9. Starať sa o svoje

Trvá večnosť, kým sa to naučíte,” píše Aarushi Ruddra.

Strkať nos do práce ostatných ľudí nie je nápomocné, plytvá to časom a je to konieckoncov vrcholne neefektívne. Ak sa viete pre svoju prácu naozaj zapáliť, tak určite poznáte, aké to je keď vás niekto začne vyrušovať. Spomeňte si na tento pocit, keď budete najbližšie chcieť vyrušiť niekoho iného.

 

10. Ovládnutie svojích myšlienok

“Aby ste mohli robiť to, čo naozaj chcete robiť, potrebujete vedome smerovať svoje myslenie,” píše Mark Givert. “Výzvou je to, že sme produktom naších minulých zážitkov a skúseností a naše myslenie je ich výsledkom. Našťastie, minulosť nepredurčuje budúcnosť.”

 

Podobne ako so spánkom. Skúste niekoľko dní aktívne sledovať, čo vám behá po rozume. Zaujmite pri tom pozíciu nestranného pozorovateľa. Po čase začnete zisťovať, že mnohé z vaších myšlienok nie sú vôbec v súlade s tým, kam chcete smerovať. Čo s nimi? Je to úplne jednoduché – pustite ich z hlavy.

 

Viete, čo sa mi na tomto zozname páči najviac? Na každej z týchto zručností môžete pracovať sami a úplne zadarmo.

 

Zdroj: quora.com

Pridať komentár (0)