12 kníh pre podnikateľa o spustení a prevádzke vlastného biznisu

  • Ak chceš rozšíriť svoje vedomosti a zručnosti, čítaj. Pre zdroj inšpirácie, inovatívnych myšlienok a na lepšie pochopenie neustále sa meniaceho sveta, v ktorom žijeme, pokojne absorbuj informácie z kníh.
abbiati
  • Ak chceš rozšíriť svoje vedomosti a zručnosti, čítaj. Pre zdroj inšpirácie, inovatívnych myšlienok a na lepšie pochopenie neustále sa meniaceho sveta, v ktorom žijeme, pokojne absorbuj informácie z kníh.

Na svete je mnoho skvelých kníh, ale pre tých, ktorí sú veľmi vyťažení, tu máme 12 kníh o vedení, marketingu a technológiách. Ponúkajú cenné rady a tipy a možno ťa inšpirujú, ako k veciam zaujať nový, svieži postoj.

1447692761-0-0

foto: milscam.com

  1. Umenie skratky: Ako si hackeri, inovátori a ikony skracujú cestu k úspechu – Shane Snow

Shane Snow, spoluzakladateľ Contently a novinár pre WIRED, The New Yorker a Fast Company, vyšetruje rýchly nárast úspešných firiem a jednotlivcov, aby určil návyky a stratégie, ktoré vedú k ich úspechom. Pritom presadzuje používanie „smartcuts“, múdrych skratiek, ktoré ti pomôžu tvoje ciele rýchlo dosiahnuť.

  1. Bod zlomu: O malých príčinách s veľkými následkami – Malcolm Gladwell

Sociológ Gladwell vo svojej knihe používa reálne príklady, vďaka ktorým skúma bod zlomu, kedy málo známe nápady naberú závratnú rýchlosť a stanú sa z nich veľké veci. Objavuje tri hlavné faktory, ktoré sa spájajú, aby vytvorili  rýchle a dramatické zmeny v spoločnosti. Sú to ľudia s unikátnym a silným sociálnym talentom, držanie nápadov pokope a kontextuálnych okolností.

  1. Bohatý otec, chudobný otec – Robert T. Kiyosaki

Robert Kiyosaki pri písaní jednej z najznámejších kníh čerpal zo svojej vlastnej skúsenosti s otcom a druhou otcovskou postavou, a touto cestou čitateľovi prepožičiava svoju filozofiu na hospodárenie s peniazmi. Zastáva myšlienku, že peniaze by mali pracovať pre ľudí, nie naopak, a ponúka praktického sprievodcu svetom aktív, ktoré vytvárajú príjem.

getty_452406305_970647970450056_70618

foto: inc

  1. Štvorhodinový pracovný týždeň – Timothy Ferriss

Ak hľadáš niečo pre lepšiu rovnováhu medzi prácou a osobným životom, expert na životný štýl Tim Ferriss zdieľa niekoľko stratégií, ako pracovať menej a žiť viac a zároveň zvýšiť svoje bohatstvo. Jeho prístup zahŕňa definovanie toho, čo v živote chceš, eliminovanie zvykov, ktoré zabíjajú čas a prevedenie mnohých úloh na virtuálnych asistentov. Tiež poskytuje poradenstvo, ako si zabezpečiť stabilný zdroj príjmov.

  1. Freakonomics: Skrytá stránka všetkého – Steven D.Levitt, Stephen J.Dubner

Ekonóm Steven Levitt a novinár Stephen Dubner aplikujú ekonomickú teóriu, aby odkryli základné príčiny a motivácie pre rozmanitý rad tém, ktoré sa bežne v ekonómií neštudujú. Prípadové štúdie zahŕňajú trestnú činnosť, rodičovstvo, podvod a kontrolu informácií. To, čo našli, sú výsledky, ktoré kontrujú zaužívané vedomosti a maľujú trochu komplikovanejší obraz skutočnosti.

  1. Firmy, ktoré pretrvajú – Jim Collins, Jerry I. Porras

Business konzultant Jim Collins a profesor na Stanforde Jerry Porras odhaľujú vďaka komparácií osemnástich „vizionárskych“ spoločností s ich top konkurentmi charakteristiky, ktoré produkujú dnešné vedúce spoločnosti. Výsledky ich výskumu tiež vyvracajú celý rad bežne známych podnikateľských princípov, vrátane predstavy, že na to, aby si založil firmu, potrebuješ dobrý nápad. Miesto toho, mimoriadne spoločnosti sú flexibilné a experimentujú s nápadmi, aby zistili, čo funguje.

20150729211514-man-reading-book-hipster

foto: entrepreneur

  1. Emočná inteligencia – Travis Bradberry, Jean Greaves

Spoluzakladatelia TalentSmart Travis Bradberry a Jean Greaves prezrádzajú krok za krokom, ako zvýšiť svoju emočnú inteligenciu a zlepšiť svoj život. Meria tvoju emočnú inteligenciu v štyroch oblastiach: sebauvedomovanie, sebariadenie, sociálne uvedomovanie, a riadenie vzťahov. Následne ti ponúkajú stratégie na zlepšenie týchto zručností.

  1. Ako funguje Google – Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg

Táto kniha hovorí o tom, ako autori pomohli vybudovať spoločnosť Google, keď boli pred vyše dekádou prijatí ako CEO (Eric Schmidt) a Senior Vice President produktov (Jonathan Rosenberg). Venujú sa mnohým témam vrátane inovácií, spoločenskej kultúry a stratégie.

Dúfam, že ovládaš aj angličtinu, lebo tieto knihy zatiaľ nevyšli v slovenskom jazyku ani u českých susedov, ale to neznamená, že sa neoplatí si ich neprečítať:

  1. The New New Thing: A Silicon Valley Story – Michael Lewis

Spisovateľ Michael Lewis rozpráva život podnikateľa Jima Clarka zo Silicon Valley (mekka IT priemyslu), ktorému sa podarilo rozbehnúť biznis hodný 3 miliárd dolárov. Táto kniha ponúka náhľad na proces transformácie myšlienky do reality rovnako ako aj okno do spoločnosti a kultúry známej Silicon Valley.

entrepreneur2

foto: seartec

  1. Hooked: How to Build Habbit-Forming Products – Nir Eyal

Pedagóg a podnikateľ Nir Eyal ti vo svoje knihe predstavuje Hook Model, praktický rámec na podporu zapojenia užívateľov a budovanie návykov zákazníka. Táto kniha je skutočne „must read“ pre každého, kto začína so svojou vlastnou spoločnosťou alebo buduje produkt, pretože poskytuje štyri akčné kroky nie len na to, ako zákazníkov na produkt nalákať, ale aj na to, ako zabezpečiť, aby sa vracali.

  1. Trust Me, I‘m Lying – Ryan Holiday

Špecialista na mediálnu stratégiu Ryan Holiday odhaľuje, ako ľudia ako on manipulujú médiami, aby dosiahli svoj cieľ. Robí to tým, že vysvetlí, ako blogy riadia hlavné prúdy správ a efektívne kontrolujú, ktoré informácie budú spoločnosti prezentované. Súčasne tiež poskytuje užitočné taktiky a rady, ako riadiť marketingovú kampaň s obmedzeným rozpočtom.

  1. The Shallows: What the Internet Is Doing to Our Brains – Nicholas Carr

Autor Nicholas Carr skúma, ako internet zakrpatil náš duševný vývoj, špecificky poukazuje práve na to, ako internet Nevedie k väčším znalostiam ani hlbšiemu mysleniu, napriek tomu že ponúka lepší prístup k informáciám. Čerpajúc z historických a vedeckých dôkazov, Carr zisťuje, že internet povzbudzuje tzv. skimming, ktorý má na svedomí ako čítame a spracúvame informácie.

Zdroj: entrepreneur.com, zdroj titulnej fotografie: ericacrepaldi

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK