3 tipy na výkon­nej­ší e-shop

Mariana Lisická / 5. septembra 2015 / Lifehacking

Pre­vádz­ku­je­te e-shop a chys­tá­te mu nový web? Potom by vám v prvom rade malo zále­žať na tom, aby sa čo naj­viac náv­štev­ní­kov váš­ho webu sta­lo pla­tia­ci­mi zákaz­ník­mi. Máme pre vás 3 ove­re­né tipy, ako to docie­liť.

 

Mierte presne

Nechcite za každú cenu osloviť „všetkých“. Radšej sústreďte svoju 
pozornosť na špecifické publikum, ktoré chcete produktom alebo službou naozaj osloviť. Je to oveľa efektívnejšie. Keď si presne zadefinujete, komu sú produkty a služby určené, je tu oveľa väčšia pravdepodobnosť, že návštevník vášho webu konvertuje na platiaceho zákazníka.

V konečnom dôsledku vám to môže vyniesť väčší počet aktívnych nakupujúcich, ktorým zároveň vnuknete istý pocit exkluzívnosti. Riziko tejto stratégie môže byť, že obmedzíte počet potenciálnych zákazníkov. Na druhej strane, transparentnosť buduje dôveru.

 

 

Vyhnite sa všeobecnosti

Keď predstavíte svoju spoločnosť alebo produkt menom, pridáte obrázok a označenie krajiny pôvodu, bude vaša komunikácia hneď pôsobiť osobnejšie. Informácia o krajine, štáte alebo meste, odkiaľ výrobok pochádza, pôsobí navyše veľmi ľudsky. A funguje to aj vo virtuálnom priestore. Zákazník vás začne hneď vnímať o niečo priateľskejšie.

Označenie krajiny alebo miesta pôvodu pri konkrétnom produkte ho dokáže ukázať v lepšom svetle. Produkt pôsobí atraktívnejšie a kvalitnejšie.

 

 

Nepredávajte funkcie ale benefity

Ľudia majú tendenciu pripisovať menší význam funkciám a viac sa sústreďujú na benefity. Je v nich totiž jasnejšie rozpoznateľná pridaná hodnota. Chris Guillebeau vo svojej knihe "The $100 Startup" píše, že ľudia chcú mať viac: lásky, peňazí, uznania a voľného času a, naopak, zažívať menej stresu, konfliktov, problémov a neistoty.

Istý priestor pre predstavenie funkcií tu bude vždy. Majte však na pamäti, že obetovať časť tohto priestoru prezentácii benefitov vám môže len pomôcť.

 

Pohľad nového zákazníka

Svoje produkty, alebo služby dobre poznáte. Pri navrhovaní e-shopu je však dôležité, aby ste sa zároveň aspoň na chvíľu vcítili do pozície zákazníka. Porozmýšľajte:

Ako by mal vyzerať na vašej stránke produkt, alebo ponuka služby, a aké informácie by ste o nich mali dostať, aby ste si ich určite kúpili? 

 

zdroj: blog.inmedia.sk

Pridať komentár (0)