7 dňová výzva: Dopraj si 7 dňový digitálny detox

Henrieta Balázsová / 9. apríla 2017 / Lifehacking

S jarou prichádza aj obdobie rôznych detoxov. Čo by si povedal na jeden neobvyklý – digitálny? Ak si neustále v strese, svoj telefón máš v ruke častejšie, než by bolo potrebné a máš pocit, že by si bez neho neprežil ani jeden deň, táto 7 dňová výzva je určená presne tebe. Vďaka nej opäť získaš čas na veci, ktoré robiť chceš a nie musíš a hlavne – konečne si trocha odpočinieš. Tak do toho!

Deň 1: Stiahni si appku, ktorá ti prezradí, koľko hodín denne používaš svoj smartfón

Na výber ich máš viacero, okrem iných napríklad Hooked, Checky, RealizD, BreakFree, Unplug či mnoho iných. Je len na tebe, ktorú si zvolíš za tú pre teba najvhodnejšiu. Cieľom prvého dňa digitálneho detoxu je to, aby si zistil, koľko hodín denne svoj telefón používaš (inými slovami, cieľom je, aby si sa zhrozil nad časom, ktorý ti táto appka na konci dňa ukáže).

Skús si tiež v tento deň stanoviť, aký čas by bol pre teba optimálnym a prijateľným. Žiaľ, nie je možné stanoviť nejakú univerzálnu hodnotu pre všetkých, ak smartfón používaš aj na prácu, budeš to mať podstatne ťažšie. Neznamená to však to, že to nezvládneš.

Deň 2: Keď ideš na prechádzku alebo si ideš zašportovať, telefón nechaj doma

Možno ti hneď napadne: „Ale čo ak sa niečo stane a ja ho budem nevyhnutne potrebovať?“ Zamysli sa nad tým, koľkokrát sa také niečo naozaj stalo. Ak vôbec, asi to nebolo veľakrát, však? Budeš príjemne prekvapený, aké oslobodzujúce je niekoľko hodín pri sebe svoj smartfón nemať.

Deň 3: Vyjdi si von s priateľmi a dohodnite sa, že telefóny necháte doma

OK, alebo aspoň v aute. Vráť sa so svojou partiou späť do čarovných 90.-tych rokov a nebavte sa so svojimi smartfónmi, ale sami medzi sebou. Uži si svojich priateľov naživo. Uvidíš, že sa skvele zabavíte aj bez Facebooku, Instagramu a Snapchatu.

Zdroj: pexels.com

Deň 4: Nepoužívaj svoj telefón po 9 hodine večer

S príchodom 21:00 svoj telefón vypni a opäť ho zapni až ráno. Žiadne neúčelné scrollovanie nástenkami sociálnych sietí, prečítaj si radšej nejakú dobrú knihu alebo si pozri svoj obľúbený film. Budeš sa cítiť oveľa lepšie.

Deň 5: Vypni si všetky notifikácie

Vypni si notifikácie v úplne všetkých aplikáciách. Svoje schránky a účty si skontroluj podľa potreby (opäť podľa toho, na čo všetko smartfón využívaš), napríklad 3x za deň – ráno, na obed a večer. Cieľom je stále to, aby si pozornosť svojmu telefónu venoval čo najmenej.

Deň 6: Nevezmi do rúk telefón, keď si sám

Pamätáš sa na časy, keď si bol dieťaťom a žiadne smartfóny neexistovali? Najväčšou vychytávkou bola neskôr luxusná Nokia 3310, ktorú si kradol rodičom, aby si sa na nej zahral legendárneho hadíka. V tomto období ti však smartfón čas nekradol a ty si mal množstvo času na to, aby si si vymyslel niečo, čím by si sa zabavil. Zopakuj si tento pocit a vyhýbaj sa kontaktu so svojím mobilom, keď budeš sám. Budeš prekvapený, koľko času zrazu získaš.

Deň 7: Deň bez smartfónu

Predošlých 6 dní ťa malo pripraviť na siedmy, súdny deň – deň bez tvojho smartfónu. Pravdepodobne bude ideálne, ak si tento deň naplánuješ na sobotu alebo na nedeľu. Môže to znieť strašne, ale uvidíš, že sa to dá zvládnuť a možno sa ti ten oslobodzujúci pocit zapáči natoľko, že si vyhradíš na deň bez mobilu každú nedeľu, alebo aspoň jeden deň v mesiaci. V každom prípade, ak tento deň zvládneš, máš za sebou 7 dňový digitálny detox. Veríme, že v nadobudnutých dobrých zvykoch budeš pokračovať aj naďalej :-)

Zdroj: lifehack.org

Pridať komentár (0)