Experti odhalili, ktoré autá sa dnes najčastejšie kazia. Spoľahlivá značka negatívne prekvapila (PREHĽAD)

  • Nemecká organizácia ADAC priniesla zaujímavú analýzu
  • Vďaka veľkému množstvu dát vie určiť, ktoré autá sú spoľahlivejšie
automobil a opravár
  • Nemecká organizácia ADAC priniesla zaujímavú analýzu
  • Vďaka veľkému množstvu dát vie určiť, ktoré autá sú spoľahlivejšie
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Nemecká organizácia ADAC prišla s pozoruhodnou analýzou, ktorá porovnáva elektromobily a vozidlá so spaľovacím motorom. Vďaka rozsiahlej databáze dokáže odpovedať na otázku, ktoré autá sú v skutočnosti spoľahlivejšie.

Počet výjazdov k pokazeným automobilom minulý rok výrazne vzrástol. Kým v roku 2023 zasahovali „žltí anjeli“ pri približne 3,5 milióne prípadoch, v roku 2024 ich počet výjazdov stúpol. Najvyťaženejším mesiacom bol január, pričom počas zimného obdobia absolvovali až 377-tisíc výjazdov.

Poruchy elektromobilov a vozidiel so spaľovacím motorom

Ako informuje portál ADAC na svojej oficiálnej stránke, so zvyšujúcim sa počtom elektromobilov na cestách rastie aj počet porúch. V roku 2024 boli „žltí anjeli“ privolaní k elektromobilom 43 678-krát, čo je o 46 % viac ako v roku 2023. „Nárast porúch na elektrických autách nie je dôvodom na obavy, ale je skôr bežným javom, keďže počet elektrických modelov rastie,“ píšu. 

Pre štatistikov z ADAC je tento nárast však pozitívnou správou. Viac prípadov znamená bohatšiu databázu, vďaka ktorej je jednoduchšie odpovedať na otázku, či sú elektromobily spoľahlivejšie než autá so spaľovacími motormi.

Jednou z najčastejších príčin porúch je štartovacia batéria. „Napríklad v roku 2015 bolo 35,7 percenta porúch spôsobených 12-voltovou batériou. Na vrchole pandémie koronavírusu v roku 2020 vyskočila frekvencia porúch batérie na 46,3 percenta, pretože autá často nejazdili vôbec alebo jazdili len veľmi málo. Batéria sa menej opotrebováva počas prevádzky ako opotrebovaním, keď sa nepoužíva. V roku 2024, ktorý sa práve hodnotí , bolo 44,9 percenta porúch spôsobených vybitou batériou,“ píšu. 

Ďalšou príčinou sú problémy s motorom a elektronikou motora. Pri autách so spaľovacím motorom patria medzi najčastejšie poruchy problémy s vstrekovaním paliva a zapaľovaním. U elektromobilov je to najmä porucha vysokonapäťového systému. K menej častým príčinám porúch patria problémy so štartérom, alternátorom, elektroinštaláciou alebo osvetlením.

V najnovšej štatistike od ADAC bolo hodnotených 159 sérií vozidiel a približne 20 značiek áut. Štatistika zahŕňa poruchy z roku 2024 pri autách starých dva až deväť rokov, teda s prvou registráciou medzi rokmi 2015 a 2022.

Zarážajúcim zistením pre analytikov bolo, že automobily značky Toyota si v hodnotení za posledné dva roky viedli veľmi zle. Týka sa to väčšiny modelových ročníkov Toyota C-HR a RAV4, ale aj novších modelov Yaris a Yaris Cross. Je to prekvapujúce, pretože Toyota bola doteraz známa ako spoľahlivá značka.

Rizikové automobily 

Malé automobily

Podľa údajov patria medzi najrizikovejšie malé autá modely ako Toyota Yaris, Opel Meriva, Renault Clio/Captur alebo Opel Mokka. Najčastejšie poruchy sa vyskytli pri vozidlách vyrobených v rokoch 2015 až 2022. Niektoré modely, ako napríklad Toyota Yaris Cross alebo Hyundai i20, mali problémy najmä v najnovších ročníkoch, informuje o tom aj slovenský portál auto.pravda.sk.

  • Citroën C3/DS3 – 2015
  • Ford Tourneo/Transit Courier – 2018 
  • Hyundai i20 – 2022
  • Mitsubishi Space Star – 2016
  • Opel Meriva – 2016, 2017 
  • Opel Mokka – 2018, 2019
  • Renault Clio/Captur – 2015, 2016 
  • Toyota Yaris – 2015, 2016, 2020, 2021, 2022
  • Toyota Yaris Cross – 2022

Autá strednej triedy

Medzi najrizikovejšie autá strednej triedy podľa štatistík patria modely Ford Mondeo, Ford S-Max, Hyundai Ioniq 5, Opel Insignia, Toyota RAV4 a VW Sharan. Automobily vykazovali problémy vo viacerých modelových ročníkoch. Niektoré ročníky boli označené ako extrémne rizikové.

  • Ford Mondeo – 2015, 2016, 2017, 2019
  • Ford S-Max – 2016, 2017, 2018
  • Hyundai Ioniq 5 – 2021, 2022
  • Opel Insignia – 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2022
  • Toyota RAV4 –  2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022
  • VW Sharan – 2015, 2016, 2018

Veľké automobily 

Medzi najrizikovejšie veľké autá patria podľa údajov modely Peugeot Expert, Opel Zafira Life, Fiat Scudo a Renault Trafic. Hoci neboli označené ako extrémne rizikové, ide o autá, pri ktorých sa častejšie vyskytovali technické problémy.

  • Peugeot Expert – 2019
  • Opel Zafira Life – 2019
  • Fiat Scudo – 2019
  • Renault Trafic – 2019

Čítaj viac z kategórie: Zaujímavosti

Zdroje: ADAC, auto.pravda.sk

Najnovšie videá

Trendové videá