Projekt za vyše 10 miliónov prinesie revolúciu: Slovenskí zdravotníci prídu do reality perfektne pripravení

  • Skill Care centrum pripraví študentov KU v Ružomberku na prax pomocou simulácií, VR a AI
  • Otvorenie sa plánuje do roku 2029
Ukážky taktického cvičenia študentov
  • Skill Care centrum pripraví študentov KU v Ružomberku na prax pomocou simulácií, VR a AI
  • Otvorenie sa plánuje do roku 2029
ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Katolícka univerzita (KU) v Ružomberku vybuduje za takmer 10 miliónov eur špičkové simulačné centrum Skill Care pre budúcich zdravotníkov.

„Simulátory sú v dnešnej dobe kľúčové pre vzdelávanie budúcich profesionálov. Sú to najmodernejšie tréningové strediská, kde študenti zažijú rozmanité scenáre zo zdravotníckej praxe. Do náročnej nemocničnej reality potom prídu perfektne pripravení,“ uviedol rektor Katolíckej univerzity Jaroslav Demko.

Vybudovanie simulačného centra je financované zo štrukturálnych fondov Európskej únie v Programe Slovensko 2021 – 2027 vo výške takmer 9,2 mil. eur, spoluúčasť fakulty zdravotníctva predstavuje takmer 800-tisíc eur. Projekt potrvá do konca roka 2029. Informuje o tom SITA.

Centrum pre reálnu prax v bezpečnom prostredí

Nové centrum, ktoré vznikne v priestoroch Fakulty zdravotníctva KU, bude rozvíjať technické aj netechnické zručnosti v odboroch fyzioterapia, ošetrovateľstvo, urgentná zdravotná starostlivosť, laboratórne vyšetrovacie metódy a rádiologická technika. Študenti budú trénovať rozličné situácie z klinickej praxe v kontrolovanom a bezpečnom prostredí simulátora.

„Vybudovanie takéhoto centra považujem za obrovskú investíciu do vzdelávania mladých ľudí. Verím, že to prinesie potrebný impulz pre rozvoj slovenského zdravotníctva a zvyšovanie spokojnosti pacientov s poskytovanými službami,“ dodal Demko.

Inovatívne technológie menia spôsob výučby

Projekt počíta aj s modernizáciou študijných programov, ktoré sa prispôsobia aktuálnym trendom vrátane využitia virtuálnej reality a softvéru založeného na umelej inteligencii. „Simulácie nielen zvyšujú kompetencie študentov, ale prinášajú aj novú dimenziu výučby – prepojenie teórie s praxou bez rizika pre pacientov. Veľkou výhodou je aj možnosť opakovať viaceré postupy, čo v reálnej praxi nie je vždy možné.

Tým sa výrazne posilňuje sebadôvera študentov a komfort budúcich pacientov,” vysvetlil prodekan Fakulty zdravotníctva KU Lucián Zastko.

 

Čítaj viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Najnovšie videá

Trendové videá