Škoda láme rekordy. Hľadá nových zamestnancov a zavádza jednu zásadnu novinku pre zamestnancov
- Médiá už od jesene minulého roka hlásia rekordne vysoký záujem zákazníkov o automobily značky Škoda
- Samotná spoločnosť musí začať zvažovať rozširovanie svojej výroby, potrebuje zvýšiť platy svojim zamestnancom a chce začať s výrobou elektromobilov
- Počas roku 2017 predala Škoda Auto viac ako 1,2 milióna vozidiel a tržby presiahli 16,6 miliárd eur
- Médiá už od jesene minulého roka hlásia rekordne vysoký záujem zákazníkov o automobily značky Škoda
- Samotná spoločnosť musí začať zvažovať rozširovanie svojej výroby, potrebuje zvýšiť platy svojim zamestnancom a chce začať s výrobou elektromobilov
- Počas roku 2017 predala Škoda Auto viac ako 1,2 milióna vozidiel a tržby presiahli 16,6 miliárd eur
„Rok 2017 bol pre spoločnosť ŠKODA AUTO zatiaľ najúspešnejším rokom v jej doterajšej histórii. Automobilka dosiahla ako v počte celosvetovo dodaných vozidiel, tak aj vo finančných výsledkoch nové rekordné hodnoty.“ Takto zhodnocuje svoje pôsobenie na trhu v roku 2017 tradičná značka z nášho regiónu. V poslednom roku sa predaj jej vozidiel zvýšil o neuveriteľných 6,6 % a s ním porástli aj tržby. Za 1 200 500 vozidiel si na svoj účet automobilka pripísala sumu 16,6 miliárd eur, pričom v roku 2016 to bolo „len“ 13,7 miliárd.
V úspešných krokoch chce Škoda Auto pokračovať aj naďalej a strategický plán vytvorila až do roku 2025. Za úspešným rokom je vidieť stlačené ceny domácich subdodávateľov aj zvýšenie záujmu zákazníkov o luxusné vozidlá. O svoj podiel na rekordnom zisku sa však hlásia aj zamestnanci spoločnosti, ktorí po vzore Volkswagenu poslali vyjednávať svoje odbory. S dvojciferným nárastom, ktorý žiadajú však počítať rozhodne nemôžu. Obrovské tržby však môžu na manažment použiť na vyjednávanie. Podľa Hospodářských novin nedostatok zamestnancov už dnes spoločnosť kompenzuje predĺžením pracovného týždňa a prijímaním pracovnej sily zo zahraničia, najmä Ukrajiny a Poľska.
Bohdan Wojnar, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO za oblasť riadenia ľudských zdrojov hovorí: „„Naši zamestnanci sú dôležitým pilierom tohto skvelého úspechu. Takýto výsledok sme mohli dosiahnuť jedine vďaka ich veľkému nasadeniu a know-how. Budeme našich zamestnancov v budúcnosti naďalej cielene školiť a vzdelávať v oblasti elektromobility, automatizácie aj robotizácie. Budú tak perfektne pripravení na budúci vývoj automobilového priemyslu.“
Chce sa stať jednou zo 16 automobilových spoločností, ktorá bude vyrábať elektromobily a svoj závod v meste Mladá Boleslav bude patriť len im. Ďalej Škoda sľubuje do dvoch rokov ponúknuť na trhu až 19 nových vozidiel. Najúspešnejším trhom Škody sú Čína, Nemecko aj domáce Česko a do budúcnosti plánuje ďalšiu internacionalizáciou. V súčasnosti pôsobí na 102 trhoch a plánuje svoje pôsobenie rozšíriť na 120 krajín. Ešte tento rok bude ponúkať svoje výrobky v Singapure, budúci rok plánuje vstúpiť na trh v Juhoafrickej republike.
Zdroj: TS/ Škoda Auto