Nestlé končí s plastom. Do roku 2025 chce ponúkať len ekologické obaly
- Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
- Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
- V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch
- Vlna odmietnutia plastov sa po novom týka aj švajčiarskej značky Nestlé
- Prijala totiž rozhodnutie skončiť s plastovými slamkami a nerozložiteľnými obalmi
- V roku 2025 teda bude ponúkať produkty len v ekologicky prijatelnejších obaloch
Nestlé je švajčiarskou nadnárodnou firmou zameranou na jedlo a nápoje a ako jedna z mnohých firiem, aj ona vytvára množstvo plastnového odpadu.
V momentálnej vlne odporu voči podobným neekologickým praktikám však firma ide príkladom. Vo vyhlásení podľa Reuters podala celému svetu správu, že od roku 2019 končí s plastovými slamkami.
Zobraziť celú galériu (4)Správne však chápe aj fakt, že pri slamkách sa celý problém nekončí. Ďalším problematickým produktom sú napríklad plastové flaše, ktorých je ročne vyhodených až 22 miliárd. Značka neváha a tvrdí, že sa snaží vyriešiť aj túto dôležitú oblasť. Zmena by však mala nastať pre každý produkt – ultimátnym cieľom je totiž čo najrozsiahlejšie zredukovanie plastového odpadu.
Riešenie podľa vyjadrení spočíva vo využití alternatívnych materiálov. Nestlé momentálne pripravuje nové vlákna na báze papiera a biologicky rozložiteľných polymérov, ktoré by mali byť zrecyklované omnoho jednoduchšie.
„Mohlo by ísť o cennú možnosť na miestach, kde dosiaľ infraštruktúra recyklovania neexistuje alebo nie je dostatočne rozšírená,“ hovorí firma v oficiálnej správe.
Zobraziť celú galériu (4)Táto správa ti možno príde ako mnohé ďalšie predtým, predsalen sa len v niečom líši. Nestlé je totiž jednou z prvých celosvetových značiek, ktorá sa otvorene zaujíma o náhradu a elimináciu všetkých plastov vo svojom repertoári.
Pre porovnanie si môžeme napríklad zobrať Starbucks, ktorý síce taktiež dal červenú slamkách, nahradil ich však viečkami, ktoré sú paradoxne taktiež z plastu. V prípade Nestlé ide však o jasnú správu, že sa hýbeme vpred a všetko predsalen nemusí byť stratené.
Čítaj viac z kategórie: Marketing