Jeden z najväčších potravinárskych reťazcov na svete skončí na Slovensku s predajom vajec z klietkového chovu
- Metro Group, ktorá je jedným z najväčších potravinárskych reťazcov na svete, sa zaviazala zlepšiť ochranu zvierat
- Spoločnosť to chce dosiahnuť vďaka prijatiu záväzku získavať vajcia pochádzajúce výhradne z bezklietkových chovov
- Metro Group, ktorá je jedným z najväčších potravinárskych reťazcov na svete, sa zaviazala zlepšiť ochranu zvierat
- Spoločnosť to chce dosiahnuť vďaka prijatiu záväzku získavať vajcia pochádzajúce výhradne z bezklietkových chovov
Pre slovenský trh to znamená, že všetkých 6 prevádzok Metro na Slovensku prejde do roku 2025 na predaj výhradne bezklietkových vajec, čo sa dotkne životov desiatok tisíc sliepok. Zároveň ide o dôležitý krok na ceste k ukončeniu klietkového chovu na Slovensku.
Záväzky skončiť s klietkovými vajcami do roku 2025 si u nás dali reťazce Tesco, Lidl, Billa, Kaufland, Kraj, Terno a Delia. Začiatkom mesiaca sa k ukončeniu klietkového chovu do roku 2030 zaviazala aj Únia hydinárov Slovenska.
Ich prevádzky v západnej a južnej Európe s klietkovými vajcami skončia od roku 2022 a vo východnej Európe, vrátane Ruska a Ukrajiny, od roku 2025. Ostatné prevádzky v krajinách ako Čína, Kazachstan či Pakistan s nimi skončia od roku 2027. Tento záväzok týkajúci sa 769 prevádzok v 26 krajinách je tak skutočne globálny a znamená veľký krok smerom k bezklietkovým systémom po celom svete.
Rozhodnutie reťazca Metro je súčasťou veľkého globálneho posunu vo výrobe vajec, vďaka ktorému môžeme vidieť čoraz viac firiem zaväzujúcich sa skončiť s klietkovými vajcami, ktorých rozhodnutia sú oslavované skupinami ochraňujúcimi zvieratá po celom svete, ako napríklad združením Humánny pokrok na Slovensku.
Združenie v tejto oblasti vedie kampane ako súčasť Open Wing Alliance – globálnej koalície ochranárskych skupín pracujúcich na oslobodení sliepok z klietkového chovu.
Metro sa tak pridalo na dlhý zoznam ďalších veľkých firiem, ktoré už urobili záväzky získavať vajcia výhradne z bezklietkových chovov. Patrí sem napríklad Nestlé, PepsiCo, Hilton, Unilever alebo Kraft-Heinz.
Martin Smrek, koordinátor kampane za ukončenie klietkového chovu na Slovensku Viac neznesiem, pod ktorú sa podpísalo už viac než 21-tisíc ľudí, považuje tento záväzok za úspech.
„Týmto silným a ambicióznym záväzkom si Metro v oblasti ochrany zvierat upevnilo svoje postavenie jednej z najpokrokovejších firiem na trhu. Sme veľmi radi, že sa rozhodli počúvať svojich zákazníkov a zákazníčky a urobili rozhodnutie, ktoré zlepší životy miliónov sliepok po celom svete. Taktiež podporujeme aj ostatné firmy, ktoré ešte nemajú záväzok skončiť s klietkovými vajcami, aby sa vydali rovnakou cestou ako Metro,” vysvetľuje.
Metro je veľkou globálnou veľkoobchodnou firmou zameriavajúcou sa na hotelové a obchodné skupiny s ročnými obratmi presahujúcimi 27 miliárd eur.
Zdroje: TS, Humánny, pokrok