Aj majster tesár sa niekedy utne. Toto je najhorší grafický odpad

  • Mnohé firmy či obchody chcú do svojej prevádzky nalákať zákazníkov pomocou reklamného baneru
  • Z dobrého zámeru sa však často stane prepadák
  • Prinášame ti výber tých najhorších grafických nepodarkov
fails
Facebook grafický odpad / Wikipedia Facepalm
  • Mnohé firmy či obchody chcú do svojej prevádzky nalákať zákazníkov pomocou reklamného baneru
  • Z dobrého zámeru sa však často stane prepadák
  • Prinášame ti výber tých najhorších grafických nepodarkov

Škoda Zraz Veľký Krtíš

Zraz fonúšikov značky Škoda vo Veľkom Krtíši mala síce milú myšlienku, ale bohužiaľ aj nedostatočné grafické zručnosti. Do očí bije okrem dvoch náhodne poumiestňovaných obrázkov aj text. Font, v ktorom bol napísaný totiž očividne nepodporuje slovenskú klávesnicu.

Lietajúci krb

Krby od tohto dodávateľa sú špeciálne – dokážu totiž lietať. Aspoň tak to vyzerá z tohto plagátu. Obrázok krbu je prilepený na pozadí, ktoré vyobrazuje Nórsky útes Trolltunga. Najväčšou výhrou nie je ani text, rôzne rozmiestnený po obrázku. Nevadí, že plagát upozorňuje na zľavy siahajúce až na 50%, vďaka nepremyslenému vizuálu zákazníkov firma nezaujme.

Výpredaje

Pri pohľade na plagát by malo byť ihneď jasné, čo sa snaží odprezentovať. V tomto prípade na to však prídete až pri pozornej analýze. Po dlhom lúštení sme zistili, že ide o dopredaj tovaru. Niekedy je myšlienka nezachyiteľná na prvý pokus, aj keď je napísaná čiernym na bielom.

Svadobný ošiaľ

Aj ty sa pýtaš, čo týmto chcel vlastne autor povedať? Nie si sám. Udivene sedíme za monitorom aj my. Pochopiť, čo sa na tomto plagáte deje je skutočne náročné – čím dlhšie sa naň pozeráš, tým viac otázok sa ti vynára v hlave. Prečo napríklad nevesta hádže mačku a nie kyticu? A prečo sa celý dej odohráva v nebi? Odpoveď sa pravdepodobne nikdy nedozvieme. 

Nové logo školy

Nové logo nehľadá len Košická vlaková stanica, ale aj táto Stredná odborná škola. Ak si myslíš, že nápady budú lepšie ako v prvom prípade, mýliš sa. Do výberu sa dostali rôzne návrhy, niektoré boli dokonca vyrobené vo WordArte. Dúfame, že škola si z nasledujúcich návrhov nevybrala, pretože sa bohužiaľ nedajú nazvať inak, ako grafický odpad.

Deň otvorených dverí

Základom každého správneho pútača by mala byť správna gramatika, a to najmä v prípade, keď je daná reklama na školu. Táto škola v Žiline sa tým však očividne neriade. Ich plagátik na Deň otvorených dverí je nielen graficky odfláknutý, ale má aj gramatickú chybu hneď v názve. Nuž a to, že škola ponúka odbor grafik digitálnych médií radšej ani nekomentujeme.

Výroba reklamy

Výrobcovia reklamy majú určite premyslené odprezentovanie svojej firmy – je na úrovni, štýlové a na prvý pohľad zaujme. Aspoň tak by to malo byť. V tomto prípade ide však ako presný opak. Pri pohľade na oblepené okná a steny budovy si nepoviete „Tu si chcem nechať urobiť reklamu“, ale skôr sa len chytíte za hlavu a v hlave sa vám vynorí jedno veľké „Prečo?“.

Magnetky

Slovensko je pre zahraničných turistov občas naozaj (ne)kultúrnym zážitkom. Všetci vieme, ako vyzerá Bratislavská Hlavná Stanica, našli sme však oponenta, ktorý je rovnako šokujúci. Rozmerovo je o dosť menší, ide o malú magnetu. Tá ako zvyčajne vyobrazuje Bratislavskú pýchu – hrad, starú budovu SND a Čumila – dôležité však je vlajka pod nimi. Tá totiž nie je slovenská, ale česká.

Bar

Menej je niekedy viac. Tento bar to však očividne pochopil. Svoj sortiment napísal na 13 tabúľ a na svojich stenách odpromoval isté predávané produkty 13-timi plechovými logami. Šanca, že po prvom pohľade zostaneš zmätený je teda omnoho vyššia ako šanca, že vojdeš dovnútra.

face

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK