Ako budú vyzerať korporáty zajtrajška?

Martin Faith / 5. mája 2015 / Lifehacking

Za posledných 25 rokov sa radikálne zmenil spôsob fungovania vo všetkých sférach života. Či už je to každodenné nakupovanie, organizácia pracovného tímu alebo dohadovanie piva s kamarátmi. Dnes to robíme jednoducho inak, ako to robili naši rodičia.

 

Možnosti, ktoré ľudom sprístupnil internet, prešli za túto dobu závratným vývojom. A môžem povedať, to bola teda jazda. Napríklad počiatkom pri bulletin board systémoch, ktoré sa z one-way-webu vyvinuli až do sveta sociálnych sietí, ku ktorému nám štvrtá generácia mobilných technológií dáva prístup kamkoľvek sa pohneme.

 

 

Čo nás teda čaká? Z minulého vývoja sa dá čítať jasný vzorec postupného sa približovania technológií koncovému uživateľovi. Ďalším pomyselným stupňom na schodisku technologického pokroku je teda zaiste Internet of Things. Určite sa mnohí zamýšlate nad tým, čo všetko bude možné pripojiť. Odpoveď je skoro všetko, ak nie dokonca úplne všetko. Jedinou prekážkou je naša predstavivosť. Prvotne ma napadli veci typu pripojený kávovar, ktorý je synchronizovaný s budíkom. Vývoj je už dnes ale oveľa ďalej. Čo tak napríklad rastliny? Žiaden problém! Firma Ericsson má vo svojom Štokholmskom sídle zasadený stromček, ktorý vďaka pripojeným senzorom dokáže komunikovať s okolím, púšťať hudbu alebo tweetovať (@connectedtree). Ako bude teda vyzerať život vo svete „pripojených vecí“?  Niekoľko zaujímavých predstáv je v následujúcom videu.

 

  

Je skoro jasné, akým smerom sa budú spotrebiteľské očakávania v blízkej budúcnosti uberať. Sú na to giganti biznisu pripravení? Podľa výsledkov výskumu, ktoré prezentuje Forbes, menej ako štvrtina korporátnych respondentov, má v roku 2015 jasno ohľadom svojho strategickéhom prístupu k IoT. Samozrejme je táto otázka rôzne dôležitá v závislosti od odvetvia, no nemože byť nikým úplne opomenutá. Žijeme predsa v transformačnej dobe, kde sa zaspať nevypláca. Obratnosť vo svete IoT prinesie nielen udržanie konkurencieschopnosti, ale aj riešenie mnohých problémov, s ktorými sa dnes firmy potýkajú. Jedným z nich je presnejší zber dát o koncových užívateľoch, ktorý umožní personalizácia (takmer) všetkého, čo používame. Prepojením vecí dennej potreby do siete a ich prispôsobením osobným preferenciám, poskytnú ľudia o sebe výrobcom kompletnejší obraz. To zaiste umožní lepšie pochopenie vzorcov správania užívateľov a teda vytvorenie hodnotnejšieho produktu.

 

 

Startupisti pozor! Všetko napovedá tomu, že príchod IoT umožní veľkú vlnu systémových zmien vo viacerých stránkach života. Otvorená inovácia dáva priestor novému mysleniu, ktoré búra doterajšie konvencie a stavia nový svet na efektívnejších a robustnejších základoch. Najväčšie svetové firmy si toto uvedomujú, a preto vítajú kreativitu a out-of-the-box riešenia s otvoreným náručím. Jednou z nich je aj Telekom, ktorý sa rozhodol súťažou Business Wall of Fame podporiť práve takéto riešenia. Ak bol teda niekedy čas prísť so svojou myšlienkou na svetlo sveta, ten čas je práve teraz.

Pri možnostiach tvorby vo svete budúcnosti sú jedínou bariérou obmedzenia našej predstavivosti a tu určite platí, že „sky is the limit“. Stačí si len spomenúť, že najväčšia svetová taxislužba nevlastní ani jedno auto. Ako mi raz niekto povedal: „the only thing we know will happen is change.“

 

 

 

AK ŤA TENTO ČLÁNOK ZAUJAL, NEZABUDNI HO SHARNUT A DAŤ TAK O ŇOM VEDIEŤ AJ SVOJIM ZNÁMYM A KAMARÁTOM… STARTUPY DOKÁŽU SLOVENSKU PRINAVRÁTIŤ DRIVE!

Pridať komentár (0)