Ako by vyzerala nová Toyota Supra, ak by ju „nakreslili“ podľa jej predchodcov?

  • Toyota nás s novou generáciou legendy menom Supra naťahovala niekoľko rokov
  • Oficiálne odhalenie sa neustále odsúva, hoci vďaka uniknutým fotografiám a konceptom sme mali akú-takú predsatvu, ako bude nová Supra vyzerať
  • No niektorí z výsledku nadšení neboli…
zdroj: Instagram @romanmiah
  • Toyota nás s novou generáciou legendy menom Supra naťahovala niekoľko rokov
  • Oficiálne odhalenie sa neustále odsúva, hoci vďaka uniknutým fotografiám a konceptom sme mali akú-takú predsatvu, ako bude nová Supra vyzerať
  • No niektorí z výsledku nadšení neboli…

Zarytým fanúšikom sa nepáči ani fakt, že Supra zdieľa techniku s novým mníchovským roadsterom BMW Z4, ktorý bol predstavený len nedávno. Novinka sa prvýkrát svetu odhalila na Concours d’Elegance v Pebble Beach, kde ju osobne odprezentoval slovenský šéfdizajnér BMW Jozef Kabáň.

No napriek tomu, že ide v podstate o dvojičky, ktoré majú mnoho spoločného, ich predsa len niečo odlišuje. Čo majú teda spoločné, a čo je naopak iné? V oboch prípadoch ide o športové auto, ktoré by primárne malo byť o radosti z jazdy, teda to čomu fandíme. Supra je však karosériou kupé, Z4 je roadster.

Mnoho podobného nájdeme aj v interiéri. Supra si od mníchovskej dvojičky vypožičala volič automatickej prevodovky, panel ovládajúci klimatizáciu jednoducho nájdeme tu mnohé prvky známe z moderných alebo starších modelov značky BMW. Avšak materiály a dielenské spracovanie je v prípade Z4, ako býva u BMW zvykom, na prémiovej úrovni. Interiér Toyoty pôsobí stroho v porovnaní z nemeckým bratom a menej hodnotne. Exteriér oboch modelov sa nesie v duchu filozofie aktuálnych dizajnérskych zmien a nových trendov, ktoré sú charakteristické pre každú z oboch značiek.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zatiaľ najvýkonnejší zdieľaný motor má objem 3 litre. Ide o radový šesťvalec preplňovaný turbodúchadlom twin-scroll. Motor je pre oba modely rovnako naladený. Výkon 250 kW od 5000 do 6500 otáčok a maximum krútiaceho momentu na úrovni 500 Nm v širokom pásme od 1600 do 4500 otáčok. Ak očakávate, že autá budú totožné aj v šprinte z 0 na 100km/h nie je to tak. Toyota aj vďaka tomu, že je ľahšia o viac ako 100 kilogramov zvláda túto disciplínu za 4,3 sekundy. BMW je o tri desatiny pomalšie. Základná cena najlacnejšieho modelu Z4 vo verzií sDrive20i bude zhruba na úrovni 47 tisíc eur. Ceny Toyoty Supra sa dozvieme v priebehu januára.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Startstop.sk

No snáď najkontroverznejším je dizajn. Ten vo veľkej miere nadväzuje na pred pár rokmi predstavený koncept menom Toyota FT-1. Mnohým sa nepáči, že novinka takmer vôebc nenadväzuje na predchádzajúce generácie. Všimol si to aj študent dizajnu Roman Miah a rozhodol sa to napraviť.

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Instagram @romanmiah

Zobraziť celú galériu (9)
zdroj: Instagram @romanmiah

Skombinoval teda legendárnu predchádzajúcu (štvrtú) generáciu Supry a implementoval niektoré dizajnérske prvky do tej súčasnej generácie. Výsledok si môžete pozrieť vyššie. Decentné zmeny, avšak auto vďaka ním vyzerá lepšie, nemyslíte? 

🙂

Zdroj: Instagram, Startstop.sk