Ako dostať tých naj­lep­ší­ch ľudí aj do menej zná­mej spo­loč­nos­ti

Michal Sorkovský / 9. augusta 2015 / Lifehacking

Urči­te nie je prav­da, že by men­šie spo­loč­nos­ti nemoh­li kon­ku­ro­vať tým väč­ším. Ak tomu verí­te, v pod­sta­te svo­ju fir­mu odpi­su­je­te ešte pred­tým, než vôbec dosta­ne reál­nu šan­cu narásť. No a inak tomu nie je ani pri pri­jí­ma­ní nový­ch zamest­nan­cov.

 

Nebojte sa konkurovať veľkým spoločnostiam v snahe získať tie najväčšie talenty. Najprv ale ukážte svojim zamestnancom, že vaša firma je skutočne skvelým miestom, kde pracovať. A tento fakt sa začne následne šíriť ďalej aj sám. Ako je to možné?

Predstavte si modelovú situáciu: Boli ste vybraný prijať nových zamestnancov pre relatívne malú, no napriek tomu rýchlo rastúcu spoločnosť. Váš problém ale je, že potenciálni zamestnanci, ktorí by boli skutočným prínosom pre vašu firmu, si radšej vždy vyberú väčšie spoločnosti, ktoré sú na trhu dlhšie, a môžu si dovoliť veci a reklamu, ktorú vaša spoločnosť nie. Vaša spoločnosť pritom ale je miestom, kde sa oplatí pracovať, o svojich zamestnancov sa dobre staráte, vytvárate im optimálne podmienky pre prácu a všeobecne vo firme panuje dobrá atmosféra. Napriek tomu však stále potrebujete zvýšiť svoju prestíž na trhu práce a dať ľuďom vedieť o skvelých možnostiach, ktoré vaša spoločnosť ponúka.  Ako teda získať reputáciu firmy, pre ktorú budú chcieť pracovať aj tie najväčšie talenty, a to aj bez toho, aby ste na to minuli celý firemný rozpočet?

 

 

To, o čo pri získavaní nových kvalitných pracovníkov ide, je budovanie značky zamestnávateľa. Na túto tému sa vyjadruje aj Lisa Schillerová, viceprezidentka spoločnosti ManpowerGroup Solutions, ktorá sa celosvetovo zaoberá náborom nových zamestnancov a ich následným obsadzovaním do funkcií. Lisa Schillerová hovorí o budovaní značky zamestnávateľa, ako o rozdielnom procese, ktorý by nemal byť chápaný, ako súčasť značky produktu, ktorý spoločnosť ponúka či celkového firemného imidžu. ManpowerGroup Solutions pomáha mnohým spoločnostiam po celom svete, z ktorých mnoho ešte vôbec nepatrí medzi tie, ktoré by mali vybudovanú nejakú reputáciu medzi potenciálnymi zamestnancami. „Je obvyklé, že je spoločnosť dobre známa v Európe či v Ázii, no na druhej strane je celkom neznáma v USA, alebo opačne,“ tvrdí Schillerová. „Ako teda chcete získať do svojich radov top talent, keď o vás nikto nikdy nepočul?“

Jednoducho ponúknuť viac peňazí, než známejšie spoločnosti. Aj keby ste si to náhodou mohli dovoliť, väčšinou nestačí. Nedávna štúdia, s ktorou v Manpower prišli hovorí o tom, že viac záleží uchádzačom o job (33%) na značke zamestnávateľa, než na finančnej odmene (32%). Výskum tiež hovorí o tom, že až 96% ľudí, ktorí zvažujú nastúpenie do práce u nového zamestnávateľa, si najprv podrobne prezrú jeho webovú stránku. Práve váš web teda môže byť miestom, ktoré ukáže vašu značku v dobrom svetle, a to nie len v prípade nových klientov, ale aj potenciálnych zamestnancov. Tu môžu mať menšie spoločnosti výhodu, keďže na stránkach veľkých firiem sú informácie o prípadnej kariére v spoločnosti často neaktuálne a niekedy je ťažké vôbec ich nájsť.

Schillerová hovorí: „Robte revíziu svojej webovej stránky z pohľadu záujemcu o prácu. Spýtajte sa samého seba: Vidím tu dobré možnosti? Verím tejto spoločnosti? Zaujímajú sa o svojich zamestnancov? Ak to, čo vidíte vo vás nevzbudí žiadny záujem a názor, že je vaša spoločnosť skvelým miestom, kde pracovať, musíte svoj web prerobiť.“

 

Zároveň si posvieťte aj na svoju stránku na Facebooku. Štúdia od Manpower odhalila, že až 72% záujemcov o job verí tomu, čo sa o svojich potenciálnych zamestnávateľoch dozvie na Facebooku, zatiaľ čo len 43% tomu, čo vidia na LinkedIn. Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Facebook je proste osobnejší a pri zvažovaní novej práce určite zohráva väčšiu rolu. „Podporte svojich zamestnancov, aby prispievali novinkami o zaujímavých projektoch, na ktorých pracujú, ako aj svojimi videami z eventov spoločnosti či dobrovoľnej práce,“ pokračuje Schillerová. „Použite Facebook na predvedenie silnej firemnej kultúry vašej spoločnosti.“

Tretí krok k vybudovaniu silnej značky zamestnávateľa znie: Zaobchádzajte so záujemcami o prácu ako v rukavičkách. „Celkový zážitok z pohovoru je nesmierne dôležitý,“ hovorí Schillerová. „Ak bude zlý, roznesie sa to. Ak bude dobrý, bude to znamenať obrovskú reklamu pre vašu značku zamestnávateľa. Spravte teda pohovor skvelým zážitkom aj pre tých, ktorých sa rozhodnete neprijať.“
Toto môže znamenať, že sa budete musieť ísť pozrieť na jednotlivé pracovné pohovory, aby ste videli ako vo vašej firme prebiehajú. Je veľkou chybou prijímať  manažérov, ktorí sa na pohovoroch pýtajú tú istú, otrepanú otázku, ktorú všetci dobre poznáme: „Prečo by som vás mal prijať?“

 

„Trh práce sa zmenil a najviac žiaduci ľudia majú hneď viacero ponúk. Videla som veľa spoločností, ktoré prišli o skvelých záujemcov, len preto, že im nevysvetlili, prečo by pre nich bolo pracovať v ich spoločnosti skvelým kariérnym krokom.“  Schillerová ďalej hovorí, že mnoho spoločností získa do svojich radov skvelé talenty len preto, že záujemcov nenechajú čakať a pohovor vedia dohodnúť ihneď. Dnes je totiž celkom bežné, že si človek musí počkať skutočne dlhú dobu, než si ho spoločnosť na pohovor zavolá. Urobiť to okamžite vám teda môže ponúknuť značnú výhodu.

Vybudovať si silnú značku zamestnávateľa vás môže stáť veľa času a kreativity, ale našťastie vás nemusí pripraviť o všetky peniaze. Hovorené slovo je predsa len silnou zbraňou, ktorá je ale zadarmo. Urobte preto veci tak, aby sa o vás hovorilo iba v dobrom.  „Zaobchádzajte so svojimi zamestnancami a záujemcami o job dobre a oni budú o tom prirodzene chcieť hovoriť,“ dodáva Schillerová.

   

zdroj: fortune.com

Pridať komentár (0)