Ako správ­ne na cro­wd­fun­ding?

Martin Kráľ / 3. marca 2015 / Tools a produktivita

Dostá­va­me od vás veľa dota­zov na to, ako by sa mala správ­ne pri­pra­viť kam­paň na cro­wd­fun­din­go­vý­ch por­tá­lo­ch. Pri­ná­ša­me teda pár rád a jed­nu pek­nú info­gra­fi­ku ;).

 

Zaujímavé štatistiky zverejnil pred časom známy portál Kickstarter, ktorý vždy vie ako prekvapiť. Väčšina slovenských crowdfundingových kampaní robí dookola stále tú istú chybu a to práve tú najfatálnejšiu - žiadnu kampaň si nepripravia dopredu. Často sa stáva, že nás startup osloví s tým, že práve zverejnil na jednom zo známych portálov svoj skvelý projekt a či vieme o ňom napísať. Čo v zásade nie je zlé alebo nesprávne. Jediný problém je ten, že je už absolútne neskoro!!! Práve timing a správna predpríprava je zásadným rozdielom medzi úspešnou a neúspešnou kampaňou.

 

Tradične platí zásada, že čím viacej chcete raisnuť, tým skorej musíte začať s prípravami na celú kampaň. Kickstarter to perfektne prepočítal a prišiel na jednoduchú matematiku. Na každých raisnutých 100.000$ pripadne celkovo 200 hodín predpríprav a cca. 136 hodín projektového manažmentu. Čo z toho vyplýva? Čím viac chceš získať, tým skorej musíš začať prípravu a hlavne KOMUNIKOVAŤ, že vôbec nejaký projekt máš a chceš verejne na neho vyzbierať peniaze. Ako politik pred voľbami mobilizuje svojich voličov, tak musíte aj vy mobilizovať vaších "investorov" ešte predtým ako s tým hviezdnym projektom vyjdete na scénu.

 

Kedy začať s týmito prípravami? Najlepšie je aspoň 6 mesiacov pred samotným uvedením projektu na portál. Prečo tak skoro? Lebo je milión úkonov, ktoré musíte pred tým ešte spraviť. Na Slovensku je zatiaľ len málo agentúr a firiem, ktoré vám fundovane vedia s takouto marketingovou a produktovou kampaňou poradiť. Osobne odporúčam Tarantulu alebo Hype, ktoré sa pomaly začínajú špecializovať na podobné kampane - okrem ich klasického biznisu. 

 

Pár rád a faktov od Kickstarteru: 

Zdroj: entrepreneur.com

Pridať komentár (0)