Ako You­Tu­be sen­zá­cia Casey Neis­tat uspel v robe­ní reklám pre ľudí, kto­rí ich nezná­ša­jú

Ľudovít Nastišin / 24. augusta 2015 / Lifehacking

Dlho pred tým, ako sa stal zná­mym, bol Casey Neis­tat 16-roč­ným odpad­lí­kom zo ško­ly s tehot­nou pria­teľ­kou a žiad­ny­mi reál­ny­mi kari­ér­ny­mi ašpi­rá­cia­mi. Dnes má 34 a je You­Tu­be sen­zá­ci­ou, kto­rá pomá­ha zno­vu­ob­ja­viť spô­sob, ako by mala vyze­rať rekla­ma na inter­ne­te.

 

Nie je typický týpek z reklamky. „I f..king hate ads,“ povedal počas panelovej diskusie na jednom festivale v Brooklyne. „Myšlienka, že niekto príde na môj kanál aby si pozrel moje videá a namiesto toho mu bude vnútená nejaká hrozná reklama na auto --- To sa mi nepáči.“

Reklamy, ktoré Neistat produkuje vôbec nevyzerajú ako reklamy a práve to je kľúčom k úspechu. Vie, čo značky chcú, no taktiež vie, čo chcú anti-reklamné deti milénia: skvelý storytelling, dobrodružstvo a autenticitu. A jeho model zdá sa funguje skvelo.

Keď chcelo napríklad NIKE predať viac svojich trackerov aktivity, Neistat zmenil projekt na video o tom, ako utratil jeho peniaze na cestovanie po svete. „Nike ma požiadalo, aby som urobil video o tom, čo znamená #makeitcount,“ takto začína to video. „Namiesto toho aby som spravil video, ktoré čakali, utratilo som celý budget na cestovanie po svete s mojim priateľom Maxom.“ Video s názvom „Make It Count“ je momentálne druhým najpopulárnejším na jeho YouTube kanály s viac ako 14 miliónmi zhliadnutiami.

 

 

To aby NIKE zaplatili za jeho výlet, nebolo Caseyho prvým krokom. Musel si vybudovať reputáciu. „Každý deň dostanem asi 50 emailov od ľudí s tým, že sa pýtajú: ‘Aj ja chcem ísť na cestu okolo sveta, ako získam sponzora?‘ Odpoveď, ktorú chcem napísať je asi: ‘F..k you, takto to nefunguje. Nemárnite môj čas," zažartoval Casey. Aby nejaka spoločnosť podporila vaše projekty, musíte si najprv vybudovať schopnosť priťahovať pohľady. Nezamieňajte si to s niečím iným. Neexistuje v tom žiadna mágia, ROI je ROI je ROI je ROI...

 

Jeho prvý break prišiel v roku 2003, keď vytvoril virálne video o probléme Apple s batériou. O 5 rokov neskôr to bola autobiografická TV séria s názvom „The Neistat Brothers“, ktorú predali HBO za $2 milióny. Odvtedy vytvára videá na YouTube o svojich dobrodružstvách a zážitkoch a doteraz majú už viac ako 200 miliónov zhliadnutí. Rovnako sa posunul aj ku vývoju aplikácií, spustil svoj vlastný produkt Beme, ktorého cieľom je aby bolo zdieľanie videí viac reálne a to tak, že zabraňuje ľuďom pozerať sa na ne či ich editovať pred tým, ako ich zverejnia.

 

 

Neistat v celej kolosálnej hre reklamy momentálne vyhráva na plnej čiare tým, že je až neuveriteľne transparentný. Kedykoľvek príjme nejaké peniaze od korporátneho sponzora, všetkým to povie. Rovnako zvykne pracovať len so značkami, ktoré mu dávajú dostatočnú voľnosť vo vytvorení jeho vlastného videa bez akéhokoľvek zasahovania.

 

Keď chcel Mercedes-Benz od Caseyho reklamu na ich najnovší model auta, on to zmenil na populárny štvordielny seriál o zábave z točenia reklamy na auto. Podľa jeho slov tento projekt pravdepodobne nejaké autá predal, čo znamená že aj on aj Mercedes-Benz zvíťazili.

 

Pridať komentár (0)