Lidl obmedzí na Slovensku množstvo pridaného cukru a soli vo vlastných značkách

  • Obchodný reťazec významne obmedzí podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek
  • Cieľom obchodného reťazca je znížiť do roku 2025 množstvo spomenutých pridaných látok o 20%
  • Dôvodom má byť zlepšenie životosprávy zákazníkov, predovšetkým detí
tera
Lidl
  • Obchodný reťazec významne obmedzí podiel pridaného cukru a soli vo výrobkoch vlastných značiek
  • Cieľom obchodného reťazca je znížiť do roku 2025 množstvo spomenutých pridaných látok o 20%
  • Dôvodom má byť zlepšenie životosprávy zákazníkov, predovšetkým detí

Lidl sa v rámci napĺňania svojho strategického cieľa prednostne zameria na potraviny, ktoré sú konzumované najmä deťmi. Z tohto dôvodu bude diskont znižovať obsah pridaného cukru a soli vo výrobkoch ako sú raňajkové cereálie, jogurty a jogurtové nápoje, zmrzliny, sladké pečivo a nátierky, sladkosti, omáčky a hotové jedlá. Pri znižovaní množstva pridanej soli pôjde predovšetkým o chlieb, pečivo, mäsové výrobky, slané pochutiny a hotové jedlá ako napr. pizza.

„Lidl je obchodným reťazcom, ktorý o spoločenskej zodpovednosti nielen hovorí, ale realizuje aj konkrétne kroky. Už teraz však podrobne analyzujeme celý náš sortiment vlastných značiek. Pri týchto produktoch, ktoré tvoria viac ako 80% nášho sortimentu máme totiž priamy dosah na kvalitu a zloženie,“ uviedol Martin Nagy, konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika za rezort nákup.


Lidl sa zároveň zaviazal znížiť do roku 2025 používanie plastov o najmenej 20%. Diskont chce v rovnakom období dosiahnuť aj 100%-nú recyklovateľnosť plastových obalov svojich vlastných značiek. Najneskôr od roku 2025 sa na pultoch predajní Lidlu na Slovensku nebudú nachádzať vajcia z klietkových chovov.

Podľa Finstatu spoločnosť Lidl Slovenská republika, v.o.s. v roku 2016 zvýšila zisk o 15% na 97,23 mil. € a tržby jej narástli o 7% na 1,044 mld. €.

Iniciatíva môže prísť aj zo strany štátu

Mnoho krajín dnes uvažuje alebo už zaviedlo zvyšovanie dane na výrobky, ktoré určitým spôsobom prispievajú k nezdravému spôsobu života ich obyvateľov. Zavádzajú preto daň z alkoholu, daň zo sladených nápojov či daň z plastových tašiek. Týmto spôsobom chcú jednotlivé štáty zároveň získať peniaze na boj so zlozvykmi ich zákazníkov. Zástancovia podobných daňových opatrení sa v tomto smere majú o čo opierať. Príkladom je daň z plastových vreciek, ktorá v Británii platí už od roku 2015. Potom ako bol zavedený poplatok 0,05 €, klesla ich spotreba o 80%.

Obhajcovia dane z nezdravého životného štýlu radi spomínajú príklad z Mexika, ktorého obyvatelia majú veľký problém s obezitou. Tamojšia vláda zaviedla daň 0,04 € za liter nealko nápojov s obsahom cukru ako aj daň vo výške 8% na nezdravé potraviny. Aj napriek takmer náboženskému vzťahu ku sladkým nápojom typu Coca-Cola, Mexičania svoju spotrebu znížili.

K podobnému kroku sa odhodlala aj Veľká Británia. Zaviedla totiž cukrovú daň z nealkoholických nápojov. Tú platia výrobcovia, a to či ju premietnu aj do ceny koncového výrobku, záleží len na nich. Pri nápojoch, ktoré obsahujú viac ako 8 gramov cukru na 100 ml musia platiť daň vo výške 0,26 € za liter. V prípade nápojov s obsahom 5 až 8 gramov na 100 ml zaplatia 0,19 € za liter. Daň sa nevzťahuje na ovocné džúsy s prírodným obsahom cukru a mliečne nápoje s obsahom vápnika.

Výnos z dane vláda smeruje na snahu presvedčiť ľudí, aby jedli lepšie, prestali fajčiť a pili menej alkoholu. Časť finančných prostriedkov smeruje napríklad na financovanie programov zdravého životného štýlu a športovanie na školách. Okrem Mexika a Británie tento trend podporuje aj Francúzsko a Nórsko.

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá