Amazon Dash: Už nezabudnete

Michal Tomek / 6. apríla 2014 / Tech a inovácie

Idete do obchodu a zoznam zabudnete doma? Alebo ste si nebodaj na zoznam nič nezapísali s tým, že si budete pamätať? Vstúpite do obchodu a tam zrazu nekúpite nič (lebo neviete, čo ste chceli) alebo kúpite všetko (lebo neviete, čo ste chceli). Našťastie sa už testuje Amazon Dash, ktorý by v takýchto momentoch mohol pomôcť.

 

Amazon už dávno nie je len o knihách. Okrem všetkého iného spustil v auguste 2007 službu AmazonFresh. Ide o biznis model nakupovania potravín online s tým, že vám ich donesú priamo domov. Na Slovensku už niečo podobné robí Tesco. AmazonFresh funguje v Seattli, San Francisu a Južnej Kalifornii. A teraz prichádza s vecičkou, vďaka ktorej budete online potraviny navštevovať ešte častejšie. AmazonFresh začína testovať beta verziu zariadenia s názvom Amazon Dash.

Ide o malé zariadenie použiteľné v celej domácnosti. Rozmermi sa podobá na zapaľovač na plynový sporák, drobný ovládač na rádio alebo (pre kreatívnejších) na rukoväť Lightsaber meča. Na výšku má asi 16 cm a na šírku takmer 3 cm.  AmazonFresh s týmto zariadením prišiel práve preto, aby uľahčoval život v domácnosti a „aby ste už nikdy na nič nezabudli“. Niet sa teda čo čudovať, že dizajnovo je vymyslený tak, aby sa dal použiť kedykoľvek – aj vo chvíli, keď mama robí cesto na koláč. Obsluha Dashu je však tak jednoduchá, že ho môžu používať aj mladší členovia rodiny.

 

 

Ako to funguje?

Pečiete koláč a dáte doň posledný gram múky, čo máte doma. Viete, že ak si to hneď nezapíšete, zabudnete. So špinavými rukami však ťažko, nie? Tak chytíte Dash, zapnete nahrávanie a vyslovíte „Hladká múka“. Zariadenie pridá múku do nákupného zoznamu na vašom AmazonFresh účte. Potom vám odporučí ten druh múky, ktorý najčastejšie cez AmazonFresh nakupujete. Ak chcete presnú položku alebo neviete, aký má tá-ktorá potravina názov, môžete naskenovať čiarový kód. Princíp je potom úplne rovnaký. Zariadenie sa pripája na internet pomocou Wifi siete.

 

zdroj: pingwest.com

 

Testovacia verzia je zadarmo, avšak len na pozvánku. „Sme nadšení, že môžeme zapojiť istý počet Prime Fresh zákazníkov z oblasti Los Angeles a San Francisa do fázy testovania Dashu,“ povedal hovorca Amazon-u pre TechCrunch.

Zariadenie je teda prístupné iba pre časť amerického trhu, no v prípade úspešného testovania skôr či neskôr dorazí aj do Európy. Či už ako produkt od samotného Amazonu alebo ako napodobenina od niekoho iného.

 

zdroj: amazon.com, techcrunch.com

Pridať komentár (0)