Amazon sa stal tretím najväčším hráčom na poli digitálnej reklamy

  • Amazon sa umiestnil na 3. priečke v tržbách z digitálnej reklamy
  • Tržby boli v hodnote 4,6 miliardy dolárov
  • Vďaka tomu má 4,1 percentný podiel na trhu
11411839496_f1ec1aa3f9_k
  • Amazon sa umiestnil na 3. priečke v tržbách z digitálnej reklamy
  • Tržby boli v hodnote 4,6 miliardy dolárov
  • Vďaka tomu má 4,1 percentný podiel na trhu

Podľa odhadov by mal mať Amazon tržby z digitálnej reklamy vo výške 4,6 miliardy dolárov, čím by predbehol firmy Verizon a Oath. Oproti minulému roku je to dvojnásobok, ale na technologických gigantov Google a Facebook by aj napriek tomu stále strácal dych.

Síce je trhová trojka, ale Facebooku a Google nekonkuruje

Americký inzerenti minuli na reklamu cez Amazon 4,6 miliardy dolárov to je takmer 4,1 % všetkých výdavkov na reklamu v Spojených štátoch. Tento nárast je následkom zmeny, ktorú urobil Amazon v účtovníctve, čo sa odzrkadlilo na odhadoch za rok 2018. Aj napriek tomu portál eMarketer odhaduje, že Amazonu budú aj naďalej rásť tržby z reklamy a to o 10 % až 12 % v priebehu tohto roka. Do roku 2020 by mali narásť reklamné tržby Amazonu o polovicu a tým pádom by sa firma tešila zo 7 % podielu zo všetkých výdavkov na digitálnu reklamu v Spojených štátoch.

V reklamných kuloároch sa povráva, že čím ďalej, tým viac Amazon lezie do kapusty Facebooku a Google, ktorí sú lídrami v tomto segmente. Kombinovane do Facebooku a Googlu poputuje tento rok 57,7 % podiel všetkých tržieb z digitálnej reklamy. Amazon so svojimi 4,1 % si drží tretiu pozíciu a na 20,6 % podiel Facebooku a 37,1 % podiel Googlu sa proste nechytá. Aj keď sa na budúci rok odhaduje zmena v podieloch na trhu , stále to nebude stačiť na duo Facebook a Google, ktorí si rozdelia 20,8 % a 35,1 % tržieb.

Zobraziť celú galériu (1)
zdroj: Anthony Quintano

Amazonu hrá do karát fakt, že zjednodušil nákup reklamného priestoru na svojej platforme. Hnacím motorom za touto zmenou mohla byť kritika zákazníkov, ktorí sa sťažovali, že kúpa reklamných produktov od Amazonu bola často mätúca a zložitá. Amazon následne 5. septembra ohlásil zmenu v spôsobe nákupu reklamného priestoru, ktorý bude po novom pôsobiť pod hlavičkou novej divízie „Amazon Advertising“. Do konca tohto roka plánuje Amazon ostatné reklamné služby premenovať a zlúčiť pod touto značkou.

 

Zdroj: eMarketer

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech