Animácia nepatrí len rozprávkam. Poriadne oživila aj týchto 10 reklám

  • Možno v tebe vyvolajú nostalgické spomienky na detstvo, dokážu však omnoho viac
  • Animované reklamy prinášajú mnoho farieb, možností a nápadov
  • Nasledujúcich 10 reklám je toho perfektným dôkazom
reklamy 2
Archív Mumbrella
  • Možno v tebe vyvolajú nostalgické spomienky na detstvo, dokážu však omnoho viac
  • Animované reklamy prinášajú mnoho farieb, možností a nápadov
  • Nasledujúcich 10 reklám je toho perfektným dôkazom

Listerine

Nevieš ako dlho máš mať v ústach túto ústnu vodu? Už viac nehľadaj, s kreatívnym riešením prišla firma samotná. V minútovom spote sa za krátky čas dozvieš to najdôležitejšie z histórie produktu, spoznáš zakladateľov aj zloženie. Video je taktiež plné slovných hračiek, ktoré perfektne dopĺňajú jeho hravosť. Listerine ti teda v spojení s touto edukačnou reklamou prefiltruje myšlienky zaujímavými a novými poznatkami.

Chipotle

Ivanovi sa Evie páčila už odmalička, keď ju vídal predávať limonádu. Sám však predával pomarančovú šťavu, a kvôli svojej milej susedke toho veľa nezarábal. Zapracoval teda na reklame, v dôsledku čoho sa začala medzi dvoma budúcimi podnikateľmi vojna. Obaja súčasne zlepšovali svoje prevádzky až do bodu, kedy kvantita ich produktov prevalcovala kvalitu. Dvojica sa na konci teší happy endu – vytvoria pár, narodí sa im dieťa a sú spolu šťastní.

Reklama paradoxne nepropaguje limonádu ani inú ovocnú šťavu – jej zadávateľom je americký fastfood s mexickými špecialitami Chipotle. Dojímavým videom chceli dokázať, že ľúbiť sa oplatí.

Oreo

Na to, aby bola reklama efektívna, často netreba viac ako 30 sekúnd. Stačí len nápad, pesnička a hravá animácia. Sušienky Oreo sa touto reklamou vydali tým správnym smerom. V milej pesničke sa spevák zamýšľa nad tým, čo by sa asi stalo, keby dal jedno svoje Oreo niekomu inému. Zmenilo by mu to život? Usmieval by sa? Posunul by sušienku ďalej? Odpovede môžu byť síce rôzne, avšak jedno je jasné – Oreo ti po tejto reklame bude chutiť lepšie, ak sa oň podelíš.

Starbucks

Mnohými milovaný, mnohými nenávidený. Práve taký je Starbucks, ktorý v dnešnej dobe už ani netreba predstavovať. Napriek rôznorodým názorom na ich produkty a služby sa však táto sieť kaviarní rozhodla ísť s prúdom. V ich reklame na kávové zmesy vysvetľujú, prečo im na káve záleží. Rovnako ako je dôležité namiešať tie správne ingrediencie v jedle je to potrebné aj pri káve. Pohľad do sveta kávových zŕn dopĺňajú jednoduché, ale zároveň nápadité výjavy.

Renault

Podobne ako reklama na Chipotle, aj táto je spracovaná formou krátkeho príbehu. Hlavnou postavou je tu však poštár a jeden drzý pes. Mladý poštár musí v jedno ráno zaniesť list na istú adresu. Otvorí mu nádherné dievča so psom. Pes si ihneď všimne, že poštár je do jeho paničky zamilovaný až po uši a tak robí všetko preto aby ho odstrašil. Nech sa chlapec snaží ako chce, pes ho vždy včas začuje. Za túto nepríjemnosť môže najmä jeho staré auto, ktorého rachot počuť cez celú ulicu. Raz si však po príchode do práce nájde nový služobný Renault. Elektrické auto sa k domu dievčaťa priplíži úplne nečuteľne, láska dvojice rozkvitne, zatiaľ čo spiaci pes vôbec nič nepočul.

Drink Up

Žena bývalého Amerického prezidenta Baracka Obamu má na rováši mnoho kampaní, ktoré mali zlepšiť zdravie detí. Jednou z týchto kampaní je aj Drink Up. Hlavnou myšlienkou je ukázať výhody čistej vody. Video je podložené mnohými faktami, ktoré plávajú v jednoduchých animáciách. Mottom celej reklamy je veta „You are what you drink“ (Si to čo piješ).

Toto video uzrelo svetlo sveta v roku 2013, odkedy sa v Amerike našťastie veľa zmenilo. Z dát v roku 2017 vyplýva, že dopyt po sladených vodách v Spojených Štátoch hlboko klesol. V nákupných košíkoch Američanov sa naopak čoraz viac vyskytujú minerálky, balené vody alebo športové nápoje, ako informoval portál The Motley Fool vo svojom článku.

Heinz

Nie, Firma Heinz nevyrába len kečup. Ich ďalším obľúbeným produktom sú napríklad pečené fazule – biele fazuľky v paradajkovom náleve. Práve túto pochutinu má najradšej aj hlavný hrdina našej nasledujúcej reklamy. Už odmalička fazuľky miloval, rozhodol sa teda pre Heinz pracovať a vymyslieť perfektnú receptúru. Keď sa mu to však konečne podarilo, spoznal svoju kolegyňu z kancelárie odvedľa. Po sobáši rýchlo nasledovali dve deti, a tak sa plechoviek s fazuľkami neustále menili – pre jedného, pre dvojicu, pre najmenších… Dôležité však je, že aj po rokoch si udržali svoju unikátnu chuť a aj v najťažších momentov vedia stmeliť celú rodinu.

Hodnotu tejto reklamy však nepredstavuje len jej milý príbeh, ale hlavne veľkosť námahy, ktorá do jeho realizácie bola vložená. Animácia vznikala 1 celý rok, zľahka by však mohla oponovať rozprávkam od Pixaru alebo Disney.

NGO Bryd Tavsheden

Reklama na Dánsku neziskovku Bryd Tavsheden prináša na obrazovky krátky, no silný náhľad do života týraného chlapca. Pod maskou spokojnosti a šťastia je každým dňom viac a viac rozbitý. Video je snahou neziskovky rozšíriť povedomie o domácom násilí na deťoch. Na pomoc s videom im prišli študenti druhého ročníka Animácie. Práca im trvala síce len 5 týždňov, po vzhliadnutí však vďaka svojmu krutému pohľadu na realitu nedáva spávať.

Dove

Túto kampaň na Dove sme ti už síce raz predstavili, opakovanie je však matkou múdrosti, a tak ti osviežime pamäť. Poďme sa teda pozrieť na fakty – 4 krajiny, 4 dievčatá, 4 príbehy, no podobné pochybnosti o prirodzenej kráse. Dievčatá sú si v dnešenj dobe neisté svojím telom, oblečením či spoločnosťou. Všetky svoje problémy však skrývajú za frázou „Mám sa fajn“.

Ovi

Poskytovateľ internetových sľužieb Ovi je na Americkom trhu od roku 2007, od roku 2011 ho však vlastní Nokia. Práve po tejto zmene vznikla aj funkcia Ovi Maps, ktorá svojim používateľom umožňuje prehliadať si miesta kdekoľvek na svete, ukladať si ich, či naplánovať výlety. K reklame nie je žiadny audiokomentár, všetko dôležité sa divák dozvie z prepracovaného vizuálu, ktorý občas pripomína videohru.

Ovi Maps – Nokia from PUNGA on Vimeo.

 

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech