Anna Marešová: Každá žena má iné potreby

  • V roku 2011 získala za dizajn dámskych erotických pomôcok whoop-de-doo Národní cenu za studentský design, Exit design 2011, ako aj hodnotenie v magazíne Dolce Vita. Teraz je úspešnou podnikateľkou a darí sa jej.
image_1425568853.jpeg
  • V roku 2011 získala za dizajn dámskych erotických pomôcok whoop-de-doo Národní cenu za studentský design, Exit design 2011, ako aj hodnotenie v magazíne Dolce Vita. Teraz je úspešnou podnikateľkou a darí sa jej.

 

Kedy vám po prvý krát napadlo, že budete dizajnérka?

To si presne nepamätám, ale šlo to pozvoľne. Po strednej škole knihovníckych služieb som pracovala ako produkčná (napr. pre skupinu Tata Bojs). Ale chcela som robiť niečo tvorivejšie a nielen starať sa o druhých. Tri roky som sa hlásila na pražskú UMPRUM na odev, pretože som šila. A poslednú šancu som dala dizajn v Ústi nad Labem a vyšlo to.

12378034_528734313969703_247503843250269544_o 

 

Čo vám dala škola?

Vďaka škole som spoznala veľa zaujímavých ľudí a tiež som si uvedomila, že je to všetko len na nás. Škola môže posunúť, ale pracovať na sebe musíme sami.

 

V čom bol rozdiel medzi Ústím nad Labem a University of Derby, na ktorej ste taktiež študovala?

V Anglicku som cítila väčšie zacielenie na produktový dizajn. Už to nebolo tak všeobecné ako u nás. A tá kombinácia oboch škôl bola myslím ideálna.

5ff0f40ba491131ed9f34e599a30d427

 

Na škole ste navrhovala rôzne veci, okrem iného aj električky. Ako vám napadlo vytvoriť dizajn erotických pomôcok?

K tomu mi pomohol môj kamarát. Veľmi sa mu páčila moja veterná elektráreň. Možno tým, že mala falický tvar a pripomínala mu sextoys. Pomaly ma presvedčil a ja som to nakoniec urobila ako svoju diplomovú prácu.

 

V čom sú vaše erotické pomôcky whoop-de-doo iné?

Sú vyvinuté ženou pre ženy :) Sú vyrábané v Čechách, takže si kvalitu môžem docela postrážiť. A tiež sú veľmi hygienické a materiál, z ktorého sú vyrábané, má certifikát od Státního zdravotního ústavu v Prahe.

 

Zatiaľ máte v predaji len venušine guličky. Ako idú prvé predaje?

Záujem o guličky je. Rada by som tento rok rozšírila distribúciu do zahraničia, čo bude podľa mňa ťažšie.

12371112_528422104000924_5474706173491884408_o

 

Kto nakupuje najviac? Muži alebo ženy?

Je to tak pol na pol. Pred Vianocami nakupujú viac muži. Kupujú guličky ako darčeky.

 

V roku 2011 ste získala za dizajn dámskych erotických pomôcok whoop-de-doo Národní cenu za studentský design, Exit design 2011 a dostali ste hodnotenie v magazíne Dolce Vita. Už vtedy ste vraveli, že v tom plánujete podnikať. Podnikanie ste rozbehli až v roku 2014. Čo sa dialo tie 3 roky?

Whooop.de.doo – Venušine guličky som uviedla na trh v roku 2013, rok trval vývoj produktu do finálnej podoby. A rok predtým som riešila čo s návrhom a značkou. Medzitým som tiež pracovala na vývoji bazálneho teplomeru pre švajčiarsku firmu, čo bola veľká skúsenosť, ktorá mi pomohla k tomu, že som sa postavila na vlastné nohy a som priamo výrobcom.

 

Je náročné prejsť z nápadu až po predaj?

Nebudem tvrdiť, že je to ľahké. Chce to okrem finančných prostriedkov taktiež disciplínu, trpezlivosť a pár spoľahlivých ľudí. Bez toho by to nešlo.

11755695_478132485696553_3683324273043698629_n

Anna Marešová po úspešnej Indiegogo kampani

 

Vyrábate to vlastnoručne alebo ide o priemyslovú výrobu?

:) Ide o priemyslovú výrobu.

 

Ako ste vytvárala tvar a farbu?

Je to rovnaké ako u iných produktov. Mala som nejakú abstraktnú predstavu a snažila som sa ju zhmotniť. Dopadlo to takto.

 

 

Kto testuje pomôcky? Vy? Priateľky?

Najskôr ja. Ale teraz už veľa ďalších žien a kamarátok, ktoré si guličky kúpili alebo dostali. :)

 

Dajú sa vytvoriť univerzálne erotické pomôcky, alebo ich budete časom prispôsobovať potrebám zákazníkov?

Každé telo je iné a každá žena má taktiež iné potreby. Teraz volím skôr univerzálnu veľkosť, akúsi zlatú cestu, ale do budúcna by som rada robila i rôzne veľkosti.

 

Nechali ste sa počuť, že len muž vie navrhnúť erotickú pomôcku pre mužov. Prečo si to myslíte?

Pretože najlepšie vie, čo chce. :)

11700575_474634652713003_5314716987943796027_o

 

A čo tak navrhnúť niečo pre páry?

Hmm :) Zamyslím sa nad tým.

 

Kde vidíte whoop-de-doo o 3 roky? 

Ideálna predstava – postupne rozvíjajúca sa firma, ktorá každý rok prichádza s novým produktom.

 

Inak, čo znamená whoop-de-do? :)

Je to výraz, ktorý označuje akýsi rozruch. Niekde som dokonca našla, že to znamená „řádit“. To slovo ako také sa mi veľmi páči a je zvukomalebné a zároveň pôsobí trochu srandovne, čo ma baví. Keď som na neho narazila, bolo jasné, že je to ten pravý názov. 

 

foto: backroundwallpapershd.com

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech