Apple a jeho ilúzia. Ako manipuluje médiami?

Peter Kováč / 2. septembra 2014 / Business

Tento príbeh opisuje Apple v nie úplne dobrom svetle. Redakcia 9to5Mac vydala dlhý článok rozdelený do deviatich kapitol, kde opisuje taktiky a praktiky Apple, pokiaľ ide o spoluprácu s novinármi. Majstrovskými manévrami firma manipuluje s celými redakciami a tým pádom aj publikom.

 

Podľa bývalého šéfa Gizmodo nechal Steve Jobs dva časopisy súťažiť medzi sebou o exkluzívny obsah. Donútil ich tým vlastne propagovať produkty od Applu. To sa dialo ešte v čase, keď viedli tlačené médiá. Digitálna doba je k manipulácii však snáď ešte vhodnejšia. Pri vzostupe technologických blogov proti sebe Jobs nenápadne poštval Gizmodo a Engadget.

Apple bol tým, kto zo situácie profitoval. Ak chcete ovládať médiá, nemôžete stáť v úzadí. Musíte s nimi držať veľmi úzky kontakt. Apple aktívne vyhľadával fotografie celebrít, ktoré držali iPhone, blogy zamerané na produkty s nakusnutým jablkom a posielal novinárom negatívne správy o Androide. To aby nezabudli kto je ten  zlý. :)

Niektorých autorov ovplyvňovali sociálnymi účtami, ktoré navonok nemali s Applom nič spoločné. Jeden bývalý člen tímu pre styk s verejnosťou prezradil, že títo ľudia si úlohu strážneho psa užívajú. Spoločnosť si dôkladne stráži, čo sa o nej píše. Zhodou okolností, práve teraz má na krku veľký problém s únikom fotiek celebrít. Sme zvedaví, ako z toho vykĺzne.

Ako sa firma prezentuje navonok a ako komunikuje, má všetko starostlivo pripravené. O praktikách vám odporúčam si prečítať spomínaný obsiahly článok, kde nájdete veľa nových a zaujímavých informácií. S témou úzko súvisí aj čerstvá správa o tom, že zakladateľ AnandTechu končí s novinárčinou. Ide totiž pracovať do Apple.

Nikto nevie presne prečo, ale práve v PR tíme by svoje skúsenosti mohol uplatniť.

Zdroj: 9to5Mac

Pridať komentár (0)