Austrálska hotelová sieť dostala obrovskú pokutu za manipuláciu recenzií na TripAdvisore

  • Portály na rezerváciu a plánovanie dovoleniek sú stále jednou z najpopulárnejších spôsobov
  • Častokrát sa záujemca o ubytovanie rozhoduje aj na základe dostupných recenziách
  • Preto je neakceptovateľné, ak niektorí z hotelov ovplyvňuje recenzie svojich zákazníkov
alexander-videnov-30631-unsplash
Ilustračná fotografia/Unsplash
  • Portály na rezerváciu a plánovanie dovoleniek sú stále jednou z najpopulárnejších spôsobov
  • Častokrát sa záujemca o ubytovanie rozhoduje aj na základe dostupných recenziách
  • Preto je neakceptovateľné, ak niektorí z hotelov ovplyvňuje recenzie svojich zákazníkov

Jedna z najväčších austrálskych hotelových sieti dostala pokutu 2 milióny eur za to, že sa snažila eliminovať negatívne recenzie na populárnej webovej stránke TripAdvisor. Federálny súd v Austrálií uviedol, že spoločnosť Meriton Property Services porušila spotrebiteľské právo tým, že hosťom, ktorí mali negatívne skúsenosti s hotelom alebo sa na niečo sťažovali uvádzali nesprávne e-mailové adresy so žiadosťou o poskytnutie recenzie na portál TripAdvisor. Takéto správanie zamestnancov hotela malo podľa súdu trvať od novembra 2014 do októbra 2015.

„Takéto správanie vytvorilo pozitívnejší a priaznivejší dojem o kvalite a komforte ponúkaného ubytovania spoločnosti Meriton a u zákazníkov to vzbudzovalo pocit, že ponúkané služby sú takmer bezchybné a bez akýchkoľvek nedostatkov.“ uviedol sudca Mark Moshinsky

Výrok súdu bol, že správanie spoločnosti zavádzalo a klamalo zákazníkov, pretože na stránkach TripAdvisor sa celkovo zvýšil počet pozitívnych hodnotení v porovnaní s tými negatívnymi. Vďaka takémuto konaniu sa niektoré z hotelov spoločnosti posunuli v rebríčku celkového hodnotenia na vyššie miesta.

Spoločnosť TripAdvisor vo svojom prehlásení uviedla, že o probléme sa dozvedela v októbri 2015 a okamžite podnikla kroky na vyšetrenie a samoreguláciu pričom zabezpečila, aby boli zistené problémy čo najrýchlejšie a aby boli dodržiavané ich prísne smernice a pravidlá.

„Veríme v práva komunity cestovateľov zdieľať svoje skúsenosti, či už sú pozitívne alebo negatívne a je nesmierne dôležité, aby sme boli aj naďalej cenným zdrojom pre milióny ľudí, ktorí naše služby využívajú na plánovanie a rezerváciu ich ubytovania.“ znelo vyjadrenie TripAdvisor

Okrem pokuty, ktorá bola hotelovej spoločnosti Meriton uložená, bolo spoločnosti na obdobie troch rokov zakázané aj filtrovanie, výber a úprava adries, ktoré poskytuje spoločnosti TripAdvisor. Zároveň bola spoločnosti určená povinnosť pripraviť pre svojich zamestnancov školiaci program na dodržiavanie predpisov.

zdroj: CNN Travel

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech