Boli sme na prednáške v PLATFORM House. Podelili sa o skúsenosti s klientmi zo Silicon Valley

  • PLATFORM House má za sebou svoj prvý event
  • My sme boli pri tom aby sme zistili, čo od nich v budúcnosti môžeme čakať
  • Témou večera bol dizajn a podnikanie mimo územia SR
DSC04909
Martin Ondruš
  • PLATFORM House má za sebou svoj prvý event
  • My sme boli pri tom aby sme zistili, čo od nich v budúcnosti môžeme čakať
  • Témou večera bol dizajn a podnikanie mimo územia SR

Aj keď to môže vyzerať len ako ďalší coworking, nie je tomu tak. Slovami zakladateľov tohto priestoru PLATFORM House, ich cieľom je vytvoriť Silicon Valley v Bratislave. Skúsenosti na to majú, keďže primárne pracujú so zahraničnými klientmi hlavne z Kalifornie, respektíve celých Spojených štátov, ale aj z Ázie či Austrálie.

V PLATFORM House nás privítala príjemná atmosféra, ktorá mala evokovať pracovné priestory zo Silicon Valley, len v menšom formáte. Hneď pri dverách čakala milá obsluha so špičkovou kávou a úsmevom na tvári. Organizátori to nechceli nechať na náhodu a prvým eventom očividne chceli nastaviť latku vysoko.

Dizajnové trendy zo Silicon Valley a cenné rady

Silicon Valley bola aj ústrednou téma večera, keďže event niesol názov „Trendy v dizajne priamo zo Silicon Valley“. Prvou časťou večera nás sprevádzal Lukáš Horák, zakladateľ dizajnovej agentúry PLATFORM, ktorý sa podelil o svoje skúsenosti z fachu. Počas prezentácie vysvetlil rozdiely medzi trendmi, ktoré momentálne vo svete (a najmä v Silicon Valley) dominujú. Začal minimalizmom, ktorý je populárny vo všetkých odvetviach dizajnu, nie len v digitálnom dizajne. Vyzdvihol Material desgin, ktorý spopularizoval Google, či White space, ktorý má zas v obľube Apple. Nezostalo to len pri prehľade rôznych dizajnových trendov, ale samotné trendy boli vysvetlené na case studies, na ktorých Lukáš so svojím tímom pracoval.

Počas prednášky odzneli cenné rady. Zamerané boli hlavne na podnikanie vo sfére dizajnu či na výzvy, s ktorými sa môžeš stretnúť pri podnikaní v Amerike. Vysvetľovali sa rozdiely medzi typmi klientov a rôznymi prístupmi ako vysvetliť a podať svoj produkt. Zároveň bolo vysvetlené ako odpromovať a predať svoju značku a zručnosti. Dôraz sa kládol aj na to, že pri dizajne treba myslieť na vizuálnu identitu a štýl značky pre ktorú je dizajn vytváraný a zároveň si počas tvorby treba položiť otázku „ Ako sa značka chce formovať a či dizajn spĺňa jej charakter?“ Na záver prednášky malo publikum šancu spýtať sa 5 relevantných otázok. Lukáš odpovedal presne, ale svoje odpovede popretkával aj vtipnými hláškami, čo navádzalo uvoľnenú atmosféru.

V druhej časti bola panelová diskusia s dizajnérmi z PLATFORM, ktorí sa podelili so svojimi skúsenosťami a hovorili aj o tom, ako funguje slovenská firma, ktorá ma väčšinu svojich zákazníkov zo zahraničia. Vysvetľovali, ako prebieha ich práca, ako medzi sebou spolupracujú či akú zodpovednosť nesú ich jednotlivé pozície.

PLATFORM House plánuje ešte mnoho ďalších eventov a ak máme súdiť podľa ich inauguračného eventu, tak sa máme na čo tešiť. Na záver treba dodať, že stále hľadajú nových členov, ktorí sa chcú pohybovať v kreatívnom priemysle, a chcú robiť vo fantastických priestoroch. Ruku na srdce. Kde na Slovensku máš možnosť robiť v budove, ktorá spája kancelárske priestory s reštauráciou, posilňovňou a namiesto výťahu sa môžeš zošmyknúť na prízemie toboganom? Ak chceš mať všetko pokope a robiť s inšpiratívnymi ľuďmi v inovatívnom priestore, stále tu nájdeš voľné miesto aj pre seba.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech