Burger King si poriadne uťahuje z ikonického Big Macu od McDonald’s

  • Je tu vlastne niekto, kto nepozná legedárny Big Mac?
  • Boj medzi McDonald's a Burger Kingom naberá na obrátkach
  • Burger King využíva straty ochrannej známky Big Macu pre svoju najnovšiu kampaň
youtube.com
  • Je tu vlastne niekto, kto nepozná legedárny Big Mac?
  • Boj medzi McDonald's a Burger Kingom naberá na obrátkach
  • Burger King využíva straty ochrannej známky Big Macu pre svoju najnovšiu kampaň

McDonald’s nedávno stratil v rámci Európy ochrannú známku na názov „Big Mac“, čo rýchlo využila jeho konkurencia, menovite Burger King. Ten sa v novej „reklame“ vysmieva ikonickému burgru jeho najväčšieho konkurenta.

Štokholmská agentúra Ingo vytvorila v lokálnych prevádzkach Burger Kingu menu s názvom The Not Big Mac’s len preto, aby poukázal na právnu porážku zo začiatku roka, ktorú McDonald’s utrpel.

Európsky úrad pre duševne vlastníctvo rozhodol, že spoločnosť McDonald’s nepreukázala reálne využívanie výrazu „Big Mac“ počas piatich rokov, ktoré vyplývalo z podania spoločnosti Supermac ešte z roku 2017.

Spoločnosť McDonald’s ako argumenty predložila menu a propagačné materiály, ako sú plagáty Big Macu, ale aj napriek týmto argumentom regulačný orgán EÚ považoval za nedostatočné.

Takéto rozhodnutie samozrejme otvorilo dvere kopírovaniu a používaniu tohto pojmu v rámci celej EÚ, čoho sa veľmi ochotne chytil Burger King a využíva to na priame zosmiešňovanie s využitím pojmu Big Mac. Kompletný zoznam burgrov v menu Not Big Mac’s tvorí takáto ponuka:

  • Ako Big Mac, ale väčší
  • Rovnaký druh ako Big Mac, ale šťavnatejší a chutnejší
  • Big Mac by si želal byť týmto burgrom
  • Všetko len nie Big Mac
  • Big Mac-ovský, ale samozrejme grilovaný 

Trolling, ktorému čelí Big Mac, nahráva do karát jeho konkurencii a to predovšetkým samotnému Burger Kingu, ktorého vysmievanie sa nabralo globálny rozmer a rozšírilo sa do celého sveta. Samozrejme, McDonald’s má na trhu tak silnú pozíciu, že ani takáto radikálna zmena nespôsobí výrazný pokles jeho popularity, no pravdou je to, že pozitívne to rozhodne nieje.

zdroj: adweek.com

Najnovšie videá

Teraz najčítanejšie

Aktuálne čítajú

Trendové videá