Chápem slovenských taxikárov, no toto by som im chcel poradiť

  • Taxikári v Bratislave nadávajú, že prichádzajú o prácu, avšak neuvedomujú si, že im je zároveň podávaná aj príležitosť zarobiť ešte lepšie. Nechcem samozrejme nikomu nič nútiť, no keby som ja bol v ich situácii, využil by som vo svoj prospech moderné taxi služby fungujúce cez mobilné aplikácie.
10907485103_cc0de61417_k
  • Taxikári v Bratislave nadávajú, že prichádzajú o prácu, avšak neuvedomujú si, že im je zároveň podávaná aj príležitosť zarobiť ešte lepšie. Nechcem samozrejme nikomu nič nútiť, no keby som ja bol v ich situácii, využil by som vo svoj prospech moderné taxi služby fungujúce cez mobilné aplikácie.

Popri klasických taxi službách dnes po Bratislave jazdia aj menej tradičné ako Uber, HopIN či Liftago. Znamená to teda, že zabehnuté firmy prichádzajú o veľké množstvo zákazníkov a peňazí. Samotní taxikári pri slove Uber vymenovávajú nadávky všetkého druhu a s nahnevanou grimasou vysvetľujú, kto vlastne je a kto nie je taxikár. Ja taxikárov chápem – sú to často ľudia, ktorí majú rodiny a musia sa o ne postarať, avšak teraz prichádzajú o job, ktorý ich živí – je jasné, že proti tomu bojujú.

ALE zároveň sa ich aj pýtam – prečo nevyužiť možnosti moderných taxi služieb vo svoj prospech? Šikovný taxikár môže jednoducho zarobiť viac a nemusí sa sťažovať na necertifikovaných vodičov. S licenciou pravdepodobne nepôjde jazdiť cez Uber, cez aplikáciu však funguje aj napríklad slovenský HopIN, v ktorom má taxikár tiež skvelú príležitosť presadiť sa. Stačí si len uvedomiť, že zmeny, ktoré priniesli technológie, netreba odmietať, ale naopak využiť vo svoj prospech. Ako?

Bratislava Central Train Station

foto: alamy.com

 

Vezmime si teda pre príklad taxikára jazdiaceho pre HopIN, službu, ktorá má len certifikovaných vodičov a teda sa porušenia zákona báť nemusí. Vďaka mobilnej aplikácií, cez ktorú funguje, má taxikár príležitosť budovať si vlastný profil, meno a môžeme povedať, že aj značku. To, či bude dobrá, sa pritom určí celkom jednoducho – každý zákazník má totiž možnosť zanechať hodnotenie. S dobrým osobným hodnotením sa samozrejme dostane k väčšiemu počtu zákazníkov a teda aj väčšiemu zárobku. Ide však o to, či to dobré hodnotenie dokáže získať.

A tu by sa taxikári mohli učiť od necertifikovaných vodičov, na ktorých tak nadávajú.

uber-driver-thinks

foto: matadornetwork.com

 

Vďaka aplikácií si vie človek cez HopIN vyhľadať spomedzi množstva taxikárov konkrétne toho svojho obľúbeného. Otázka však znie: Prečo by to robil? Určite nie preto, že by chcel počúvať, ako nadáva na svoju situáciu a znechutí tak deň aj jemu. Skôr preto, že je to fajn chlap, ktorý ho vždy nakopne dobrou energiou, zasmejú sa spolu a celkovo mu zlepší ráno. Takého taxikára si ľudia zapamätajú a budú s ním chcieť ísť znova – to je bod, v ktorom taxikár vyhral.  Túto výhodu pritom napríklad Uber vôbec neponúka, keďže pre zákazníka príde vždy náhodný šofér.

Nie je teda všetko len čiernobiele a inovácie nemusia byť prekážkou. Verím, že pre šikovných taxikárov v tomto prípade priniesli hlavne príležitosti. Pre tých ostatných však môžu naďalej byť len nepochopenou a nenávidenou komplikáciou.

Taxi

foto: coceindhoven.nl

zdroj titulnej fotografie: flickr/Per Gosche

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech