Dá sa uspieť v hotelierstve? Títo Slováci to dokázali

  • Možno aj vy patríte medzi ľudí, ktorí uvažujú nad tým, že odídu za kariérou do zahraničia. Lepší plat, človek sa naučí reč, spozná nových ľudí, krajinu a bude mať oveľa lepší a úspešnejší život. Ruku na srdce, môže, ale nemusí to tak byť. Úspech sa len tak sám nedostaví. Ani Bill Gates, Elon Musk či Steve Jobs neuspeli z noci do rána.
tio
facebook.com/kempinski.high.tatras
  • Možno aj vy patríte medzi ľudí, ktorí uvažujú nad tým, že odídu za kariérou do zahraničia. Lepší plat, človek sa naučí reč, spozná nových ľudí, krajinu a bude mať oveľa lepší a úspešnejší život. Ruku na srdce, môže, ale nemusí to tak byť. Úspech sa len tak sám nedostaví. Ani Bill Gates, Elon Musk či Steve Jobs neuspeli z noci do rána.

Treba byť trpezlivý, pracovať na sebe každý deň a byť vždy pripravený. Všetci ľudia, ktorých obdivujete, museli totiž na sebe drieť a stále išli za tým, na čom im záležalo. Nemusíte ísť do zahraničia, aby ste niečo dokázali. Aj na Slovensku pôsobia svetové hotelové siete a my máme veľa šikovných ľudí. Viacerým sa dokonca už podarilo uspieť a teraz pracujú pre najluxusnejší hotel na Slovensku vo Vysokých Tatrách.

 

Tomáš Tejbus ‒ šéfkuchár Grand Hotela Kempinski High Tatras

Má iba 28 rokov a už dnes šéfuje gastronómii v Grand Hoteli Kempinski High Tatras. Tomáš tu začal pracovať od svojich 20-tich rokov a v priebehu šiestich rokov sa vypracoval o šesť pozícií vyššie na súčasnú pozíciu Executive Chef. Varil už pre osobnosti ako Bryan Adams, Karel Gott, Lucie Bíla, skupina Morcheeba či pre vtedajšieho generálneho tajomníka Pan Ki Muna.

 

 

foto:Grand Hotela Kempinski

Samozrejme, aj on zbieral svoje skúsenosti v najkvalitnejších reštauráciách na Slovensku. „Nikdy som nemal vážnu ambíciu vycestovať do zahraničia za zárobkom, ako to robila väčšina mojich rovesníkov, a chcel som sám sebe dokázať, že aj na Slovensku sa dá čosi dokázať a nájsť kvalitný džob. Treba obetovať veľmi veľa času a síl, kým sa človek vypracuje, ale potom to stojí za to a to hovorím z vlastnej skúsenosti,“ priznáva Tomáš.

Práve práca v sieti Kempinski mu dala možnosť vzdelávať sa v rámci skupiny a vycestovať do zahraničia. „Podarilo sa mi navštíviť veľa európskych miest, kde som mal možnosť zúčastniť sa regionálnych F&B mítingov a workshopov. Bol som napríklad aj v Indii, kde sa konal celosvetový Kempinski Coulinary Summit,“ dodáva Tomáš.


Tatiana Mitríková ‒ rezervačné oddelenie

Tatiana pôvodne chcela v luxusnom hoteli pracovať ako čašníčka. V čase jej nástupu však nebola táto pozícia voľná a dlho zvažovala, či má prijať prácu chyžnej. Nakoniec súhlasila a oplatilo sa. Rýchlo sa vypracovala na pozíciu housekeeping supervisor, kde riadila tím ľudí a spolupracovala s ďalšími oddeleniami. Teraz pracuje na rezervačnom oddelení a užíva si výhody, ktoré ponúka Grand Hotel Kempinski High Tatras svojim zamestnancom. Maju k dispozícii ubytovanie či stravovanie v hoteli, v práčovni sa im postarajú o oblečenie a benefitom je taktiež cestovanie.

foto:Grand Hotela Kempinski

Jedným z benefitov je možnosť ubytovania v hoteloch značky Kempinski po celom svete za veľmi výhodných podmienok. Veľmi rada túto možnosť využívam pri cestovaní v rámci Európy, ale zároveň som mala možnosť prehliadky hotelov Mall of the Emirates v Dubaji a Emirates Palace v Abu Dhabi, kam by som sa pravdepodobne nikdy nedostala,” hovorí Tatiana o jednom zo svojich benefitov.

foto:Grand Hotela Kempinski

Čo však stálo za jej úspechom? Myslím si, že vášeň pre hotelierstvo musí mať človek v krvi. Treba byť trpezlivý a využiť každú príležitosť učiť sa od svojich starších kolegov a tiež pristúpiť k práci so zdravým sebavedomím a zároveň s pokorou,” vysvetľuje Tatiana.

 

Miroslava Rudyová ‒ účtovníčka v Grand Hoteli Kempinski High Tatras

Miroslava je taktiež príkladom toho, že keď sa chce, všetko sa dá. Cenné skúsenosti získala ako čašníčka, pretože bola v každodennom kontakte s ľuďmi, čím odbúrala svoj strach, zdokonalila sa v angličtine a stretávala sa s mnohými významnými osobnosťami. V súčasnosti pôsobí na finančnom oddelení, ale stále na sebe pracuje. „Každý dnes vyžaduje služby na vysokej úrovni a zamestnanci hotela si musia uvedomiť, že práca sa má vykonať nie na 100 percent, ale na 120 percent. Treba sa stále zlepšovať a posúvať dopredu a nezabúdať na značnú dávku pokory,” dodáva Miroslava.

foto:Grand Hotela Kempinski

A čo na ňu od začiatku jej práce zapôsobilo najviac? „Bolo to moje prvé stretnutie s pani riaditeľkou hotela Kathrin Noll počas pracovného pohovoru. Bola veľmi ľudská a príjemná. Na základe tohto prvého stretnutia som očakávala, že aj ostatní moji kolegovia budú takto prijemní. V to som sa presvedčila hneď, ako ma všetci privítali do tímu,” hovorí Miroslava a dodáva, že „hotel taktiež organizuje každoročne firemné akcie, kde sa môžu kolegovia stretnúť a porozprávať sa. To patrí medzi jeden z mojich obľúbených benefitov, ktorý hotel ponúka pre svojich zamestnancov.”

 

Ján Mochnáč – Front office & Reservations Supervisor

Už od základnej školy sa venoval štúdiu jazykov, aby ich mohol využiť v zahraničných korporáciách. Jeho voľba padla na Grand Hotel Kempinski High Tatras, kde ho prijali na pozíciu nočný recepčný. Prvé mesiace v Kempinski strávil s room division managerom pôvodom z Egypta, ktorý mu poskytol informácie o revenue manažmente a rozpočtoch a inšpiroval ho k ďalšiemu rozvoju kariéry. Zároveň zistil, aké jednoduché a výhodné je navštíviť akýkoľvek hotel značky Kempinski, a tak začal oveľa viac cestovať. Okrem toho si na svojej práci cení benefity ako sezónny skipas, ubytovanie či stravovanie, prestíž hotela, krásne prostredie a špeciálne udalosti, ktoré sa tu konajú.

foto:Grand Hotela Kempinski

Túto prácu odporúčam všetkým, ktorí chcú spoznávať nové krajiny a nových ľudí,” hovorí Ján a dodáva o svojej práci, že každý deň je výnimočný, pretože napríklad v nedeľu odovzdám darček pre známu speváčku, v pondelok vítam ministra a v utorok dohadujem pobyt pre skautov z NHL. Keď ste mladí a šikovní ľahko dosiahnete úspech. A hlavne zažijete mnoho výnimočných zážitkov nielen zadarmo, ale za ne dostanete dokonca zaplatené.”

foto:Grand Hotela Kempinski

 

Klára Halandová – recepčná v Grand Hoteli Kempinski High Tatras

Príkladom osobnosti, ktorá je so svojou prácou spätá a vkladá do nej svoje srdce, je Klára Halandová. V roku 1976 začínala ako kultúrna referentka v liečebnom dome Hviezdoslav a dnes sa stará o hostí v luxusnom Grand Hoteli Kempinski High Tatras. „Po ukončení štúdia cestovného ruchu v Poprade som začala pracovať ako kultúrna referentka v liečebnom dome Hviezdoslav, teda v priestoroch, kde je dnes Grand Hotel Kempinski. Vydržala som tam 23 rokov. Po zamatovej revolúcii som odišla do Viedne a od roku 2009 som opäť po otvorení hotela v Grand Hoteli Kempinski,” hovorí Klára.

foto:Grand Hotela Kempinski

Aj po dlhoročnej práci v hoteli na Štrbskom Plese Kláru práca teší tak, ako na začiatku. „Páči sa mi práca v našom hoteli. Pracujú tu kolegovia rôznych národností a prichádzajú sem hostia z celého sveta. Je zaujímavé ako sa toto všetko dá skĺbiť, zjednotiť a výsledkom našej snahy je dobre fungujúci hotel,” dodáva Klára.

Príbehy týchto slovenských hotelierov sú príkladom toho, že sa netreba vzdať, ale vytrvať. V medzinárodných spoločnostiach totiž môžete zistiť, čo vás baví. Ponúkajú viacero pozícií, ktoré môžete vyskúšať, a tak si nájsť prácu vašich snov.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Kempinski.

Najnovšie video

Fontech

ĎALŠIE ČLÁNKY Z FONTECH.SK

Fontech