Dobrý produktový manažér vs. Zlý produktový manažér

Ben Horowitz / 8. septembra 2014 / Lifehacking

Dobrí produktoví manažéri vedia všetko o svojom trhu, produkte, produktovej rade a konkurencii, majú silnú základňu znalostí a sebadôveru. Dobrý produktový manažér je CEO svojho produktu. Preberá za všetko plnú zodpovednosť a svoju vlastnú hodnotu meria úspešnosťou svojho produktu.

 

Je zodpovedný za uvedenie správneho produktu v ten správny čas a všetko, čo s tým súvisí. Dobrý manažér pozná kontext (spoločnosť, jej výnosy, konkurenciu, atď.) a berie na seba zodpovednosť za prípravu a spustenie víťazného plánu (neskrýva sa za žiadne výhovorky).

Zlí produktoví manažéri majú kopec výhovoriek. Nedostatok financovania, vedúci inžinier je idiot, v Microsofte na tom pracuje desaťkrát viac inžinierov, som prepracovaný, nikto mi nedal  dostatočné množstvo inštrukcií. Barksdale sa takto nevyhovára a nemal by to robiť ani CEO.

Dobrý manažér nestráca všetok svoj čas na organizovanie všetkých zainteresovaných tak, aby spolu boli schopní pripraviť ten správny produkt v správny čas. Neoberá o drahocenný čas celý tím, nesnaží sa riadiť všetko okolo a strkať nos do technických odborov. Nie je súčasťou produktového tímu. Pre tím inžinierov nie je dobrý produktový manažér  iba  „strojca marketingu“.

 

Dobrý produktový manažér je marketingovým protipólom manažéra – inžiniera. Rázne určí ciele, teda tzv. „čo“ (v opozícii ku „ako“) a zvládne toto „čo“ priniesť a predstaviť zákazníkovi. Naopak, zlý produktový manažér sa cíti najlepšie vtedy, keď príde na to „ako“. Dobrý manažér komunikuje so svojimi inžiniermi  nielen písomne, ale aj ústne, neudáva inštrukcie a smerovanie neformálnym spôsobom, neformálne len zhromažďuje informácie.

Dobrý produktový manažér vytvára dokumentáciu, FAQs, prezentácie a manuály. Zlý manažér sa sťažuje, pretože strávil celý deň odpovedaním na záplavu otázok od obchoďákov. Dobrý manažér predvída, aké vážne nedostatky by produkt mohol mať a ponúka reálne riešenia. Zlý manažér celý deň spôsobuje paniku všade okolo. Dobrý manažér sa ku všetkému dôležitému vyjadruje písomne (prezentuje konkurencieschopné riešenia, tvrdé architektonické rozhodnutia, rozhodnutia o produkte, určuje na ktoré trhy zaútočiť).

Zlý manažér vyjadruje svoje názory iba verbálne a lamentuje, pretože „niekto z hora“ mu nedopraje úspech. Keď nakoniec tento zlý manažér zlyhá, nezabudne poznamenať, že toto svoje zlyhanie dopredu očakával.

Dobrý produktový manažér sústredí pozornosť tímu na výnos a zákazníkov. Zlý manažér tímu pripomína, koľko funkcionalít práve vytvoril Microsoft. Dobrý manažér definuje dobrý produkt, ktorý dokáže pri troche práce a úsilia predať. Naproti tomu, zlý manažér definuje dobrý produkt, ktorý sa predať nedá alebo nechá technikov, nech vytvárajú čo sami chcú (čiže ich vlastne nechá vyriešiť ten najťažší problém).

Dobrý manažér chce na trh priniesť prvotriedny produkt najlepšej kvality počas inbound plánovania a získať podiel na trhu počas outbound fázy. Zlý produktový manažér je často veľmi zmätený pokiaľ ide o rozdiel medzi ponúknutím prvotriednej kvality, konkurencieschopnosti, cien. Dobrý manažér sa snaží rozdeliť problém na menšie. Ten zlý kombinuje všetky problémy do jedného veľkého.

Dobrý manažér myslí na to, že pri stretnutí s tlačou treba správne posunúť ich príbeh. Zlý produktový manažér sa snaží všetko podrobne technicky vysvetľovať. Dobrý manažér sa médií pýta sám, zlý nechá médiá, nech sa pýtajú jeho. Dobrý manažér považuje novinárov a analytikov za múdrych ľudí. Ten zlý si myslí, že sú hlúpi, pretože nechápu všetky súvislosti.

Dobrý produktový manažér v rámci celkového pochopenia vysvetľuje aj to, čo je zjavné. Zlý manažér nikdy nevysvetľuje nič zjavné. Dobrý manažér zadefinuje úlohu svojho tímu a ich úspech. Zlý manažér neustále čaká na nejaké inštrukcie z hora.

Dobrý produktový manažér rozpošle reporty o stave spoločnosti pravidelne každý týždeň, pretože je disciplinovaný. Zlý manažér zabudne, že má takýto status poslať, pretože nechápe, akú ma disciplinovanosť vlastne cenu. 

Aj bez produktového manažera dokáže startup prežiť, no len do určitej fázy. Po tejto fáze je to takmer nemožné.

Zdroj: stanford.edu

Pridať komentár (0)