Durex a ďalšie svetové značky vtipne reagujú na zverejnenie záberov čiernej diery
- Zverejnenie snímky čiernej diery vyvolalo v spoločnosti búrlivú diskusiu
- Na tomto trende sa rozhodli zviezť aj značky ako je Uber, Zomato, Durex či Ikea
- Zverejnenie snímky čiernej diery vyvolalo v spoločnosti búrlivú diskusiu
- Na tomto trende sa rozhodli zviezť aj značky ako je Uber, Zomato, Durex či Ikea
Vedci z medzinárodného projektu Event Horizon Telescope (EHT) tento týźdeň zverejnili prvé výsledky unikátneho pozorovania čiernych dier. Odhalili snímku supermasívnej čiernej diery v strede galaxie M87. Jej hmotnosť je 6.5 miliardy hmotnosti Slnka.
Ako keď si svojím smartfónom fotíš pomaranč … na Mesiaci. Zhruba tak na tom boli vedci pri snahe zaznamenať podobu čiernej diery vzdialenej 54 miliónov svetelných rokov od Zeme. Úspech 200-členného medzinárodného tímu astronómov by však nebol možný bez 29-ročnej vedkyne Katie Bouman, ktora pracovala na potrebnom algoritme 3 roky.
Snímka vo svete zbudila masívnu diskusiu, ktorú sa vo svoj prospech rozhodlo využiť hneď niekoľko značiek. Tie chcú z čiernej diery vyťažiť čo najviac. Niektorým sa to podarilo naozaj vtipným a kreatívnym spôsobom.