Egreš priniesol na Slovensko alternatívny print s poctivým dizajnom a žiadnou reklamou

Linda Cebrová / 18. apríla 2017 / Zo Slovenska

zdroj: facebook.com/egresmagazin

Internet sa stáva, čoraz viac presýtený množstvom informácií a ľudia tak začínajú hľadať reálne a hmatateľné zážitky.

Dá sa povedať, že niečim takýmto je aj print. Vôňa a šušťanie papiera, priamy dotyk s ním, ktorý dokáže medzi médiom a čitateľom vytvoriť intímny vzťah. Obrázky alebo zaujímavá typografia dokáže vyniknúť oveľa viac na papieri. Papier totižto  dokáže dodať celému obsahu dušu. Print je trvalý, navyše sa k nemu vieš vrátiť aj o niekoľko mesiacov alebo rokov neskôr, tak ako aj k dobrej knihe.

foto:facebook.com/egresmagazin

Zdá sa, že printové média zažívajú renesanciu. Vydávať papierový časopis bez reklám a finančnej injekcie je však náročné. Zuzana Mitošinková, Silvia Žoltická a Soňa Hrúziková sa do toho napriek mnohým peripetiám, ktoré takéto rozhodnutie prináša, pustili. Podarilo sa im založiť Občianske združenie Egreš a s ním spojený Egreš Magazín.

foto:facebook.com/egresmagazin

Egreš magazín vznikol z iniciatívy priniesť vnímavým slovenským čitateľom všetkých vekových kategórií obsah, ktorý v bežných stánkoch nenájdu. Prináša viac ako sto strán v zaujímavom dizajne, krásne analógové fotografie a špičkové ilustrácie. Egreš tak začína byť na scéne alternatívnych nízkonákladových printov neprehliadnuteľný.

foto:facebook.com/egresmagazin

Dalo by sa povedať, že slúži aj ako výchovný nástroj. Predsa len ľudia tu objavia nevšedný obsah, oku lahodiaci vizuál, dizajn, typografiu a jedinečné ilustrácie. Naskytá sa však aj otázka, či ľudia z krajiny, v ktorej vládne comics sans font vedia oceniť úsilie pripraviť vizuálne príťažlivý časopis bez reklamného smogu.

Predsa len, nežijeme v Spojených štátoch alebo Veľkej Británii, kde je oveľa väčší potenciál uspieť, keďže aj záujem o formu nezávislej tlače je niekoľko násobne väčší.

foto:facebook.com/egresmagazin

U nás si ľudia ešte stále len zvykajú. Mnoho ľudí pri pohľade na cenu Egreš magazínu len pokrúti hlavou, lebo je pre nich zvláštne dávať za „obyčajný“ časopis toľko peňazí. Potom ho však človek chytí do ruky a je si vedomý, že ide skôr o knižku ako o časopis.

foto:facebook.com/egresmagazin

Cena sa dá obhájiť aj kvôli absencii nepotrebného reklamného smogu plus celý obsah od fotografií, ilustrácií až po text vytvárajú len členovia tímu pre danú publikáciu. Za Egrešom pritom nestojí žiadna finančná skupina, ale ľudia, ktorí ho podporujú jeho kúpou a darmi.

foto:facebook.com/egresmagazin

Vrámci Občianskeho združenia Egreš funguje aj štúdio grafického dizajnu a ilustrácie. K jeho založeniu bol tím z Egrešu inšpirovaný predovšetkým záujmom ľudí o niečo takéto. Egreš sa tak venuje aj pomoci ľuďom pri budovaní ich značky alebo redizajne. Osobitne tak chcú pomôcť menším výrobcom, podnikateľom a začínajúcim firmám, ktoré si nemôžu dovoliť zaplatiť reklamné agentúry. Občianske združenie Egreš tak patrí medzi tie organizácie, ktoré nezaspali na vavrínoch, stále sa posúvajú dopredu a ponúkajú našej spoločnosti určitú formu hodnoty.

 

Pridať komentár (0)