Facebook chce ukrojiť Google z miliardového biznisu

Kika Besedičová / 27. septembra 2014 / Lifehacking

Nová reklamná platforma Atlas umožní obchodníkom ľahšie zacieliť reklamu na zákazníkov. Firmy sa budú môcť dozvedieť, že na základe reklamy na webe si užívateľ Facebooku kúpil ich produkt v obchode. Sociálna sieť má Atlas predstaviť budúci týždeň.

 

Reklamná sieť Atlas, ktorú Facebook prepracoval po odkúpení od Microsoftu, bude zhromažďovať viac dát o užívateľoch a umožní presnejšie zacielenie reklamy, ako je dnes dostupné pomocou cookies. Najzaujímavejšie by to malo byť v prípade mobilných zariadení, kde má využitie cookies na rozdiel od klasických stolových počítačov určité obmedzenia.

Profil na Facebooku je pre obchodníkov Svätým Grálom,“ povedal pre WSJ Antonio GarciaMartinez, ktorý pracoval na vývoji reklamných technológio Facebooku do apríla minulého roka.

Najväčší vplyv to bude mať na mobily. Ľudia strávia na internete cez mobil viac času ako na počítači, ale obchodníci tam nie sú, pretože na mobile nefungujú cookies,“ povedal jeden z reklamných odborníkov, ktorý pozná plány Facebooku.

Obchodníci totiž túžia po dátach, ktoré by im pomohli lepšie merať účinnosť ich reklamných kampaní. Atlas im ponúkne automatický nástroj na nákup reklám.

Sledovanie Facebook ID by okrem iného malo priniesť informácie o tom, že používateľ klikol v telefóne na reklamu na nejaký produkt, ale potom si ho zakúpil na desktope a vice versa. Podľa Wall Street Journalu uvedie Facebook túto reklamnú sieť do prevádzky v priebehu budúceho týždňa apredstaví ju na konferencii Advertising Week.

Zdroj: WSJ

Pridať komentár (0)