Martin z Feedo: „Podnikanie je pre mňa veľká sloboda, naplnenie, a robenie niečoho čo ma baví.“

Filip Mikschik / 8. februára 2015 / Lifehacking

Feedo je mladá, česko-slovenská, neustále sa rozvíjajúca spoločnosť, ktorá prevádzkuje najväčší e-shop s detskou výživou, plienkami a dojčenskými potrebami.

 

Na trhu pôsobíme od roku 2010 a našim cieľom je byť jednoznačne najväčším a najznámejším e-shopom zameraným na mamičky v Českej a Slovenskej republike, prípadne v ďalších krajinách. Sme spoločnosť, ktorá sa v posledných mesiacoch premenila v stredne veľkú firmu. Rýchlo, až raketovo sa meníme a rastieme, a to nie len čo do počtu objednávok alebo obratu, kde sme za posledné dva roky zaznamenali 300% nárast, ale aj čo do počtu zamestnancov. V januári 2013 nás bolo dokopy 14 ľudí, momentálne je počet ľudí, ktorí tvoria tím Feedo 60.

 

Aký bol váš začiatok podnikania?

Feedo sme spoločne s kolegom Matúšom Karaffom založili už v roku 2010. Nápad prišiel, keď moja manželka prvýkrát otehotnela so synom a nejako sme zistili, že potreby a tovar pre dojčatá nie je nijak zastúpený v online predaji. Tak sme sa rozhodli to skúsiť.
Začiatky boli samozrejme náročné, ťažké, bolo to pre nás úplne nové odvetvie, v ktorom sme nikdy nepracovali. Ale bolo to niečo veľmi zaujímavé, čo nás napĺňalo a doteraz sme veľmi namotaní :o) na tento druh podnikania.

Kto / čo vám najviac v začiatkoch pomohlo?

Najviac nám pomohlo asi to, že sme sa dohodli s kolegom na tom, že sa pri rozjazde feedo bude tomu na 100% venovať, tzn. opustil existujúce zamestnanie. Ja som sa tomu zo začiatku venoval len sporadicky pri strategických diskusiách a smerovaní firmy. Pridal som sa na plný úväzok až v januári 2013.
Od začiatku nám pomohli všetky rodinné financie, čo sme mali a neustály rozvoj firmy. Do dnešnej doby sa snažíme, čo zarobíme, investovať na ďalší rozvoj a rast firmy.

Prečo ste začal podnikať?

Ako som už spomínal vyššie, nápad prišiel keď otehotnela moja manželka so synom a vtedy nás to napadlo. V online sme ešte vôbec nemali konkurenciu, tá sa pridala až postupom času.

 

Ako vyzerá váš bežný pracovný deň?

Myslím si, že sa ničím nelíši od pracovných dní iných ľudí. Pracujeme z kancelárie, niekedy z domu – to moc neriešime, ale snažíme sa byť veľmi proaktívni a rýchli. Sme v prostredí rýchloobrátkového tovaru v online prostredí – čo je snáď tá najrýchlejšia kombinácia: o)
Nechceme zaspať na vavrínoch a vždy sa snažíme robiť nové veci, rýchle rozhodnutia, minimalizovať byrokraciu a procesy, aj keď aj tie sú do určitej miery dôležité. Taktiež sa snažíme obklopovať ľuďmi, ktorí nás a náš biznis posúvajú ďalej.

 

 

Aké sú vaše koníčky?

Moje sú momentálne deti a rodina, kolega je mladší, rád cestuje, športuje, žúruje a venuje sa priateľke.

 

Ako dobíjate baterky?

V dnešnej dobe je to dosť dôležité … V piatky resetujeme mozgy „Socializing“, niekedy manuálnou prácou.

 

Mal ste už pred Feedo nejaké skúsenosti s podnikaním?

Boli sme podnikaví, ale nič podobné ako Feedo sme ešte nemali.

 

Aké vlastnosti by mal mať podnikateľ?

Toto je veľmi individuálna otázka. Každý podniká inak, s iným cieľom, má určite iné zámery čo z toho chce mať. Pre mňa je to veľká sloboda, naplnenie, a robenie niečoho čo ma baví. Výzva, že môžeme niečo vybudovať. Ale tiež mi to platí účty, samozrejme : o)

 

Ako ste získali prvého zamestnanca?

Myslím, že prvým kto u nás bol, bola moja manželka. To bola prvá trojčlenná zostava a potom dievča, čo sme našli cez inzerát na pracovnom webe.

 

Čo pre vás bola najlepšia (alebo najhoršia, najťažšia) skúsenosť v podnikaní?

To riešime každý deň. Sme v štádiu, kedy sa učíme novým a novým veciam denne. Keby sme mohli vrátiť čas, tak by sme asi robili veľa vecí inak, s dnešnými vedomosťami určite aj efektívnejšie. Ale čo by sme urobili je, že by k nám nastúpil finančný riaditeľ oveľa skôr: o)

 

Aké sú vaše plány do budúcnosti?

Naďalej kontinuálne rásť, budovať silný tím ľudí a vylepšovať služby pre naše zákazníčky – mamičky.

 

Máte nejakú radu / tip pre začínajúcich podnikateľov?

Od začiatku mať jasnú stratégiu čo budete robiť a ktorým smerom to budete tlačiť. Vždy mať na pamäti prečo robíte to, čo robíte a nerobiť veľa projektov naraz … .Z toho nikdy nič nebude. Sústrediť sa na jeden a ten robiť na minimálne 100%.

zdroj: startupjobs.blog.cz

Pridať komentár (0)